Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Jag höll på att trilla i godisfällan idag, men såg att det även fanns knäckebrödmacka med mjukost i godislådan på jobbet. Så jag tog en sån i stället.
hej alla, här är en till, jag har bestämt mig idag att nu ska dom j***a kilona väck!!!har varit uteo ch promenerat en timme och ätit sunt idag så jag är ganska nöjd. Jag behöver all peptalk som finns då jag har en dålig självkänsla... Jag vill, jag kan och ska gå ner i vikt. Vi snackar om 15 kg!!!
Hoppas vi kan följas åt,
Nemas problemas! Det är bara att häng på i tråden här och vara aktiv så kommer de där kilon trilla av i en takt du aldrig förr sett Första dagen är viktig så se nu till att inte förstöra denna underbara start genom att inte vara aktsam imorgon.
Följer du själv VVs program eller något annat? Är mest nyfiken bara för alla är välkomna in i tråden.
Jag glömde säga... Jag hade totalt 40 kilo att skava av innan jag är i mål så vi är några fler här inne som har en lång resa framför oss. Jag har nu kvar drygt 25 kilo.
Igår var jag på spinning för första gången på väldigt länge. Det var otroligt kul och jag märkte tydligt att magen inte nu tar i låren när jag cyklar *tihi*
Det blir ett nytt pass på torsdag men idag kommer jag behöva jobba väldigt många timmar så det blir en sen kväll på kontoret. Imorgon är det vägning och jag tror inte att jag kommer ha gått ner nått för jag har nog ätit för lite för många bullar
Vad roligt med en v.v tråd=)
Jag har varit viktväktare sen November 08.
Känns om en hel evighet...
Jag hade gått ner exakt 26 kilo sen kom maj. Det blev sommar vilket egentligen inte är svårt men i samma veva blev det tok dåligt på det stället jag väger mig och går på "möten".
Hon vid vågen gör fel, skriver att man gått ner mindre än vad man gjort. Man får aldrig höra att man är duktig. m.m
Konsulenten är alldeles för personlig. Nör man går därifrån känner man sig nere pga att hon har det jobbigt.
Ska väga mig denna vecka egentligen men min dotter mår inte helt 100 så vi får se.
Tror jag rätt har jag nog gått upp kanske 2.5 nu... Har ca 10 kilo kvar att gå ner och jag hoppas att kunna vara klar till Februari när min ena dotter fyller 3.
Är det någonsom bor i sthlm?
Välkommen in hit! Här är vi inte alltid super-duper-uppåt för visst har vi dåliga perioder i livet men tillsammans så tar vi tag i problemen och hjälper varandra.
WOW! 26 kilo! Du är min hjälte och förebild! Jag har ungefär så mycket kvar till mål och jobbar på hårt för att nå dit till nästa sommar/höst.
Tycker du inte om ditt möte så tycker jag du ska byta om du kan. Jag har varit på allt för många möten med dåliga konsulenter och det har alltid slutat med att jag slutar gå dit, trillar av vagnen och återgår till alla mina dåliga vanor och lite till. Vi har en lista... jag ska se om jag hittar den senaste versionen.
Nya i tråden får väldigt gärna fylla på med namn (och annan info om ni vill) så vi kan hjälpas åt och peppa varandra hela vägen!
***** Börja kopiera här ******
Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2
JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.35: 97,3kg
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 16 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v36: 94.7 kg (-1.2)
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester
GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! (Bröllop 24/7 => NYGIFT!). VV v36 70,5
tågjäntan: Gbg, 37 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Starvikt ca 80 kg maj/juni. 24/8 --> 75kg.
Skit också... +0,3. Det var ju inte vad jag ville! Men jag har varit en lat en denna veckan och det syns tyvärr på vågen.
Behöver lite pepp nu då jag tycker allt är tråkigt nu när skolan börjat igen. Att gå i skolan och sitta på föreläsningar är banne mig inte kul. Och då slinker det ner både godis och bullar och gud och hans moster.
Någon som har ett tips på vad man ska göra när föreläsningarna känns för långa och godis suget smyger sig på?
***** Börja kopiera här ******
Mysmonstret: Började på 99,2 och dagens vikt va 91,2
JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5kg den 27/7 men gick upp 4kg med allévo. Målvikt 75-80kg, vikt v.33: 97,6kg
Svanboet: Gbg/Borås, vägning onsdag em, 16 veckor, Startvikt 109.8kg / Målvikt ca.65-70 kg / Vikt v36: 94.7 kg (-1.2)
MsMinelli: Stockholm/Solna, vägning torsdagar, 9 veckor, Startvikt 71.6 kg / Målvikt 62 kg / Vikt v 28: 63,1 kg (-1,5 kg på tre veckor)
Beachwedding: Stockholm/Bromma, 25 år, Bröllop 12 november, vägning måndagar, startvikt 85,6kg / Målvikt 65kg / Vikt v 31: 77,5kg
TesshjärtaFred: Stockholm/Solna (men går på Hötorget), 31 år 18 juni, bröllop 5 september, startvikt 72,9 kg / Målvikt 58 kg / Förbereder bröllop och har därför semester
GladaEmma: Ska plussa - GRATTIS!
VidHavet: Stockholm/Tyresö, 37 år, vägning onsdagar, vv sen 080930. Startvikt 89,3 kg / Målvikt 70 kg / GULDMEDLEM! (Bröllop 24/7 => NYGIFT!). VV v36 70,5
tågjäntan: Gbg, 37 år, vägning oregelbundet ca en gång per månad. Starvikt ca 80 kg maj/juni. 24/8 --> 75kg.
Jl2b: Frukt brukar jag ladda med. Och dricka ett stort glas vatten eller gott te.