• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • JL2b

Svanboet: Kanon ju! Undra om jag ska fortsätta att springa lite jag också, hade första joggingrundan på 5år i tisdags efter vägningen och det kändes kanon efteråt!

Måste bara höra med er andra hur långt ni springer / joggar? Jag orkar bara 1-1,5km just nu och i ganska bra jogging fart. Men jag hoppas på att öka det så småningom!

• Svanboet

Jag har ingen aning om hur långt det är jag springer, jag har en runda jag vanligen prommenerar så jag tar den och springer så långt ja gorkar och sen går jag resten tillbaka. Som sagt, bara gjort det 2ggr hittills.

• Svanboet

Väldans vad envetet hungrig jag blev idag då!

Jag har nu redan ätit...
    Frukost: Gröt med lite sylt och mjölk och 1 ägg
    Mellanmål 1: Knäckebröd-skiva med lätta och en stor mugg Te
    Mellanmål 2: Egentligen lunchen (lite överbliven pastasallad med feta, 1 liten bit melon och 1 skiva parmaskinka och 3 oliver och några tomatbitar, salladsblad och gurkskivor)

Vad äter jag sen då? Jag kommer ju bli hungrig igen!

• Sonja68
    Svanboet skrev 2009-09-04 10:57:24 följande:
    Väldans vad envetet hungrig jag blev idag då!Jag har nu redan ätit...Frukost: Gröt med lite sylt och mjölk och 1 äggMellanmål 1: Knäckebröd-skiva med lätta och en stor mugg TeMellanmål 2: Egentligen lunchen (lite överbliven pastasallad med feta, 1 liten bit melon och 1 skiva parmaskinka och 3 oliver och några tomatbitar, salladsblad och gurkskivor)Vad äter jag sen då? Jag kommer ju bli hungrig igen!
    Det kanske är joggingturen i regnet som tar ut sin rätt
  • Svanboet

Sant men det känns ju lite som om det blir till ingen nytta om jag ändå bara äter mer - och på direkten efter första träningen...

Sonja68 skrev 2009-09-04 11:02:31 följande:
    Det kanske är joggingturen i regnet som tar ut sin rätt
  • ThereseStefan

Grattis åter igen. Nu är det inte bara jag som ger mig ut på morgonen.
    Tänk på att du gör åt lite mer energi när du inte äter innan du springer. Därför måste man fylla på depåerna efteråt.

Bra kämpat allihopa.

Trevlig helg.

Svanboet skrev 2009-09-04 11:22:34 följande:
    Sant men det känns ju lite som om det blir till ingen nytta om jag ändå bara äter mer - och på direkten efter första träningen...
  • Svanboet

ThereseStefan - trevlig helg till dig med!

• Blivandefrueriksson

Way to go fasen vad duktig du är

Svanboet skrev 2009-09-04 13:12:04 följande:
    ThereseStefan - trevlig helg till dig med!
  • Blivandefrueriksson

tar nog det som medel motion tror jag det känns i bena och magen efter jag varit ute en runda. Beror lite på vilken häst jag rider med hur jag blir efter

• Sonja68

Ikväll syndar jag: 1 flaska öl, ett glas rött, ett glas vitt , lite popcorn och lite nötter.
    Vi ska ha gäster på middag imorgon och måste prova vinet
    Men jag har några points tillgodo,så därför unnar jag mig idag.
    Imorgon ska jag göra en Noll-points-soppa till lunch så jag kan äta av den rökta laxen, salladerna och dricka lite vin med mörk choklad på kvällen.
    Har träningsvärk som f-n, by the way!
    Ha en trevlig helg go' vänner!

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3