Vi som går på Viktväktarna del 3
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!
Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...
Pepp pepp till er alla!
Jo det är ganska mycket - egentligen lite för mycket men om man tänker att jag hade lagt på mig lite vätskevikt efter som jag förra veckan hade ägglossning och att jag haft semester under 2 veckor från VV så jag var +0.8 förra veckan - då är det ju "bara" (-1.4) och jag har väldigt mycket att ta av
I genomsnitt har jag gått ner ungefär 1kg/vecka sen jag började med VV så på det lite längre tidsperspektivet är det lika mycket som du har går ner.
Hej tjejer.
Har följt denna tråden ganska länge nu och jag måste säga att ni är otroligt duktiga :)
Försöker själv att gå ner något kilo. Väger just nu 58-59kg men skulle vilja gå ner till 55kg. Började i januari på 61-62 kilo.
Dock tränar jag ganska mycket därav går jag inte ner i vikt så mycket, utan mycket omvandlas till muskler. Sommaren har bestått av 4-5 pass i veckan med löpning, powerwalk samt pilates. Följer ingen diet utan försöker äta hyffsat och unnar mig på helgerna lite mörkt choklad eller glass.
I dag nådde jag mitt mål med löpningen. Jag orkade jogga cirka 8 kilometer. Är väldigt stolt så jag var tvungen att ringa min sambo och berätta.
Ha en bra dag i solen
Svanboet, Grattis till din viktnedgång!
Välkommen! Det är alltid trevligt när folk som kanske bara följer tråden också skriver en kråka.
Jag får lika så önska DIG grattis till det fins resultatet med joggingen. Det är så långt som jag någonsin orkat joggat och det var länge sen så lite avis är jag nog. Väldigt duktigt av dig att orka gå ner i vikt på egen hand.Sträck på dig och var stolt - det är du värd!
Therese 83 skrev 2009-08-06 11:24:27 följande:
Tack så mycket.
Nu är det måndag igen och jag har inte direkt räknat alla pointsen i helgen men jag tror att det har gått okej trots allt. Det blev nog lite mycket socker igår och lite för lite mat men det är nog okej ändå. Denna vecka kommer jag väga mig för tidigt för jag ska på onsdag åka till Warzawa med jobbet vilket också är ett litet orosmoln.
Hur har det gått för er andra?
Helgen har gått sådär... lördag och söndag höll jag mig inom pointsen men jag har inte skrivit ner dem, bara räknat i huvudet. Men lördagen var det fest och när man är full tänker man inte på points märkte jag utan då gick det ner både små godis och ännu med sprit. Så det kommer nog att synas på vågen också :(
Ska väga mig imorgon på min lilla wii fit. Den är ra då den står på samma ställe hela tiden, vågen jag har annars är det lite si och så med. Den visar lite olika oavsett om man väger sig två sekunder senare.
Svanboet: varför är du orolig för Warzawa? Är det för att du ska åka iväg eller är det för att du är rädd att du inte ska hålla dina points?
Jag är lite orolig för Warzawa för jag är på kick-off med jobbet och har ingen kontroll över vad för mat som serveras och har ingen möjlighet att påverka när vi äter så alternativen som återstår är ju att äta det som beställts av researrangören när det serveras eller vara utan = vara hungrig och det brukar jag vara väldigt dålig på. Sist jag var iväg på en 3-dagars konferens och kom hem (vägning dagen efter) så hade jag gått upp +1.6kg så det är alltid en utmaning att inte lägga på sig mer än nödvändigt. Det känns liksom lite bortkastat att "jobba och slita" för att gå ner i vikt och så lägger man på sig nästan 2 veckors vikt på bara några dagar Det är då det är svårt att hålla ångan uppe tycker jag.
JL2b : Ja alkohol är en stor bov i det hela. Jag har inte varit onykter en gång sen jag började med programmet för om jag skulle vilja så mycket alkohol får jag ju inte i mig nån direkt mat och då brukar det inte bli så himla bra. Och som du säger - med lite sprit i kroppen händer det lätt att man glömmar alla goda vanor och inte riktigt räknar som man borde. Hur man hanterar sådana situationer är ju valfritt och en del av programmet för att lära sig handskas med liknande situationer i framtiden.
Svanboet: Det är tur att jag är en sån person som bara dricker 3-4ggr om året och det känns bra. Sen är det sällan jag blir som ja var i lördags av dem få gånger som jag dricker. Så jag ser inte alkoholen som en så stor bov. Dock blev det det i lördags.
Nu har jag varit iväg på Netto också och köpt på mig mat till veckan. Jag och m2b har börjat med matlistor. Så man vet vad man ska äta i veckan, hur många points det är i varje och sen handlar man på måndagen allt som ska vara under veckan. Så behöver man inte åka och handla så många gånger och kanske köpa en glass eller en bit godis. Så nu är jag på gång igen!
Låter bra - du kommer klara det här galant det märker jag.
Svanboet: Tack! Jag hoppas det! Motivationen på är på topp nu igen!