• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • GladaEmma

Svanboet: Nja, jag har väl inte kört igång "på riktigt" än tyvärr. Jag tänker hela tiden på vad jag äter så jag är inte helt ute och snurrar, men jag har inte skrivit upp pointsen på hur länge som helst nu tyvärr. Nu är det ju dock varmare väder så jag cyklar till jobb mer eller mindre varje dag - hur skönt som helst.

• Vid havet

Halloj!

Blev möhippad i helgen - fantastiskt rolig dag med mina kära vänner. Points räknades dock inte

MsMinelli: Hur var bebisen?

• Svanboet

God dagens!

Hade en underbar helg i Halmstad och badade länge och väl fast jag är en badkruka! Fick massor av god mat och komplimanger för att det syns tydligen att jag gått ner lite. Räknade dåligt under helgen men är nu tillbaka i spåren och ska snart gå ut och leta mig en lunch som passar i programmet. Sen blir det två dagar hemma i solen medan vi byter kontor så jag får njuta av att sova på morgonen och promenera i solskenet.

Vid havet - detaljer! Please! Hur länge är det kvar till dagen B nu?

MsMinelli - vi väntar på besked om knytet!

• Vid havet

Vad härligt med bad! Det var vad jag också hade planerat i helgen...

Detaljer.. ja det var så mycket att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Fantastiskt roligt! Började kl. 9 på morgonen med att en man ringde på dörren och gav mig en påse attiraljer (tiara, slöja och det obligatoriska fe-spöet, champagne att hänga om halsen och ögonbindel) och instruktioner om att vara klar och ute ur huset kl. 9:30. Lite smått panik där men det gick bra och sen slutade det med att jag fick stå med ögonbindel på och blev hämtad och ivägkörd under total tystnad. Spännande!
    Sen följde picknick i hagaparken, sumo-brottning (i sånna där tjock-dräkter), "hur-väl-känner-ni-varandra frågor", pärlpyssel där tjejerna gjorde ett jättefint halsband till mig, champagneprovning, mat, jag blev sminkad av min svägerska som är makeupartist, karaoke och utgång. Helt otroligt bra ordnat och så roligt. Rörande när nån fixar så för en

Nu är det 24 dagar kvar...!

Svanboet skrev 2009-06-29 10:20:14 följande:
    God dagens!Hade en underbar helg i Halmstad och badade länge och väl fast jag är en badkruka! Fick massor av god mat och komplimanger för att det syns tydligen att jag gått ner lite. Räknade dåligt under helgen men är nu tillbaka i spåren och ska snart gå ut och leta mig en lunch som passar i programmet. Sen blir det två dagar hemma i solen medan vi byter kontor så jag får njuta av att sova på morgonen och promenera i solskenet. Vid havet - detaljer! Please! Hur länge är det kvar till dagen B nu?MsMinelli - vi väntar på besked om knytet!
  • Svanboet

Vid havet - helt underbart fint av dina vänner att ordna så för dig. Såg fyra separata hippor på stranden i lördags och så tänkte jag på allt som återstår för oss "ungmöar". Det kommer fler chanser för dig att bada och sola - men akta så du inte bränner dig. Det kan vara mindre lyckat inför The Big Day!

• Im yours

Svanboet; Vad kul att du knackade på hos mig Jag har inte vikttänkt, på länge Det är inte alls bra. Nu är jag på semester, åker hem månd nästa vecka. Men då blir det att börja jobba på viktminskningen igen.

Kramar till alla, ni är så duktiga.

• MsMinelli

Har inte tid att skriva nu egentligen men vill bara meddela: min lilla systerson är DET SÖTASTE jag någonsin sett och jag kunde knappt slita mig!

Pepp pepp på alla duktiga, vi hörs mer imorn

• Svanboet

Ny dag, ny batcfh med points som kommer gå åt som glassen i frysen dessa varma dagar. Jag vet inte vad som hänt men både söndag och måndag har varit väldigt jobbiga för lagomt som solen går ner blir jag så attans hungrig och jag har inga points kvar.

Jag tycker det är svårt att få i sig riktig mat när det är så himla varmt och jag har varit lat och lite väl upptagen för att ta tag i nå sallader också för den delen. Ska idag greja lite i trädgården och hoppas därför hålla mig sysselsatt så pass att jag inte tänker på det och får unna mig en god grillmiddag idag.

Hur har det gått för er andra i värmen? Kommer ni ihåg att drika vatten i rikliga mängder? Hur gick vägningaran igår? Något nytt att raportera i listan?

• TesshjärtaFred

Hej hej, har inte gått på semester. Bara från viktväktandet.
    Nej då, jag kämpar på här, men är dålig på disciplinen. Ska väga mig i dag och vet att jag har gått upp men det är ingen idé att blunda för det. Bara att bita i det sura äpplet och försöka bättra till nästa vecka.
    Rapporterar vikten när jag har vägt mig.

• Vid havet

Lättfil med banan och kanske lite flingor i är ju gott i värmen! Tar ju ingen tid att fixa till och har lite points i sig...

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3