• MsMinelli

Vi som går på Viktväktarna del 3

Välkomna hit allesammans, nu fortsätter vi vår VV-resa!

Här pratar vi om maten, motionen, motivationen, mötena - och allt annat också såklart...

Pepp pepp till er alla!

• Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3
  • MsMinelli

Svanboet - grymt bra gjort! Du kommer klara ditt mål så duktig som du är! När det kommer till träningen framförallt så är du min rolemodel =) Det är ju faktiskt bara 6 veckor kvar tills jag blir tvungen att visa mig på stranden bland folk - det är hög tid att börja träna!

VidHavet - jaja, men då vet du! Ett kilo är ju inget och nu har du ju, som du säger, upptäckt vad som är för mycket... Som man väl ska göra på jämnviktsprogrammet!

Själv har jag gjort ett fint rosa diagram där jag kan skriva in min vikt och få en fin kurva att titta på! Det var någon här som föreslog det och det känns faktiskt jättekul och lite extra peppande =)

Ikväll ska jag gå ut och dricka öl (eller dylikt) med en kompis och även om jag har "råd" med öl så får jag vara försiktig med snacksen... Det är lätt att sånt slinker ner av bara farten när man sitter där i solen och pratar och dricker öl... Men jag ska passa mig - vill få resultat på vågen nästa vecka åtminstone! Våga vägra platå!

• Svanboet

MsMinelli - å tänka sig att du har råd med en öl! Det är bra planerat

Japp, jag kan vara er ledstjärna i motionsspåret !
    Jag sitter nu och förbereder mig på kvällens pass - spinning. Det brukar vara en väldigt härlig intrukstör så jag gillar passet men jag misstänker att jag kommerha ont i stumpen imorgon. Imorgon ska jag promenera på morgonen för det kommer en kille och ska "besiktiga" och offertera en takomläggning hos oss en stund in på förmiddagen så jag får sovmorgon och promiss innan jag måste bege mig till kontoret för att följa upp det sista på arbetet innan semestern. Gud vad jag längtar till semestern! Vädret är så härligt ute och jag vill faktiskt bada - så har jag inte känt på flera år!

• Vid havet

Japp diagram är en superbra ide! Så kul att se kurvan peka neråt trots alla små hack på vägen.

Härligt med öl i solen! Själv ligger jag på altanen och steker. Fick hämta dottern i skola m halsont och feber Vi som skulle haft picknick på stranden ikväll. Hoppas inte det är halsfluss för då kan hela helgens badplaner gå åt skogen...

Lycka till på spinningen ikväll, Svanboet!

• Svanboet

Ja då fick jag precis veta att spinningen är inställd! får hitta på nått annat motions-igt idag istället. Skulle ju behöva städa en del hemma för den delen... och handla...

Nej här går det ju inte att gräva ner sig för att motionen inte funkar som man planerat. Får väl ta min goda man i handen och går en sväng redan ikväll - liksom uppvärmning för morgondagen.

• Svanboet

Jag smittades av lat-sjukan! Jag somnade på soffan direkt efter maten och nu ska jag hoppa i säng så jag orkar upp imorgon bitti och ut och gå för inget annat duger jusst nu.

• Svanboet

Jag smittades av lat-sjukan! Jag somnade på soffan direkt efter maten och nu ska jag hoppa i säng så jag orkar upp imorgon bitti och ut och gå för inget annat duger jusst nu.

• MsMinelli

Latsjukan är farlig (och i mitt fall kronisk) men det tar du säkert igen idag, Svanboet! Du är ju trådens egna träningsguru!

Hur går det med bröllopsplanerna för VidHavet? Vad har ni kvar att fixa?

Var ju ute i det fina vädret igår kväll och drack öl och vin men lyckades nog hålla mig ungefär inom pointsgränsen.. Var jätteskönt och trevligt och jag är nöjd med att jag höll mig borta från nötterna och osten iaf!

Och vilket UNDERBART väder det är! Jag hade nästan glömt hur fantastisk ljuvlig svensk sommar kan vara! Lycka

Ytterligare en lyckofaktor är att jag, efter att nästintill blivit tvungen att sälja en njure, lyckats få tag i en biljett hem så att jag kan åka hem och beskåda min nykomna systerson i helgen! Wohoooo!

MsMinelli har en bra dag som ni märker Hur står det till med er andra? Skiner solen på er med?

• Svanboet

Här skiner solen, 25 grader i skuggan och jag har promenerat 45 minuter på morgonen och innan lunch träffat en tilltänkt takleverantör på morgonen. Jag fick i mig en stor sallad till lunch och sen var jag så nöjd så jag t.o.m. glömde ta med mig baren jag skulle ha till fredagsfikat.

Vid havet - mycket nyfiken i en strut frågar: Hur går det med allt? Har nerverna satt in? Har ni lugnat ner er? Har ni börjat inse allvaret? => Hur känns det?

MsMinelli - Underbart! Tur att du fick behålla njuren iaf.

Nu ska jag jobba flitigt resten av dagen så jag får åka hem och gossa med min raring innan vi båda somnar av värmeböljan.

• Vid havet

Halloj i värmen! Sitter i skuggan på altanen efter att ha stek på bra idag (med solskyddsfaktor, så duktigt så ). Min lilla dotter är lite småkrasslig så hon ligger inne och tittar på tv. Funderar på att sätt apå vattenspridaren så att jag får lite svalka - nästan som att bada eller hur?

Bröllopet... nej jag tror inte vi insett allvaret riktigt ännu. Det har, och är, så mycket praktiskt att fixa och fundera på att det som eg betyder något ibland försvinner bort. Fick mail från vår toastmaster idag som ville ha lite foton, ska bli superspännande att se vad de hittar på för något!!!
    Det som är kvar att fixa är lite detaljer kring maten, info om gästerna, skor till båda barnen, prata lite med floristen och så ska jag bestämma mig kring frisyr & smink. Tror det är allt egentligen.
    Och så ska jag bestämma mig för om jag ska (våga/vill) hålla tal till min man...

Men först är det min mammas 60års dag nästa helg som ska firas i dagarna 3 på en herrgård vid vättern. Då ska jag också hålla ett tal... måste bara komma på något bra också.

Mumsar på jordgubbar och lunchen bestod av en smoothie m lätt yoghurt, banan, hallon, mango och apelsinjuice. Känns nyttigt i alla fall

• Svanboet

Oj, tänka sig vad jag är aktiv i tråden... var är ni andra? TesshjärtaFred - Har du gått på semester?
    BeachWedding - Hur har starten varit?
    GladaEmma - Har veckorna efter bröllopet fungerat?

Nu ska jag åka hem och mysa med min älskling. Jobbar som vanigt på måndag... typiskt! Men dessförinnan ska jag åka till Halmstad och gratta bror och bada och sola och äta gott och njuta av den svenska riverieran.

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3