Inlägg från: JL2b |Visa alla inlägg
  • JL2b

Vi som går på Viktväktarna del 3

Svanboet jag kan peppa dig, har gått en vecka på allévo nu och är riktigt trött på det så jag börjar en vecka tidigare med viktväktarna igen. Går dock inte på några möten för det har jag inte råd med. Men jag har butiksguiden och en svärmor som är van viktväktare så nog ska detta gå.

Startvikt i måndags var 97,5 och efter en vecka med nästan ren kur allévo så ligger jag nu på 99,5. Så jag hoppas att VV ska gå bättre =)

Mitt mål är ca 80kg ( är 180cm lång ) så det kan nog vara lämpligt. Helst 75 men kommer jag ner till 80 så är jag väldigt nöjd med det!

• JL2b

JL2b: Kalmar/Ljungbyholm, 22år, bröllop 29/5 -2010, startvikt 97,5, målvikt 75-80kg, vikt v.31: 99,5

Så där det var lite mer info iaf!

Den bok som jag följer just nu är den 10:e reviderade upplagan. Tror jag köpte den förra året eller så då jag har testat detta en gång tidigare, men föll för McD frestelsen för mycket igen.

• JL2b

Oj... hmm ja jag har ingen aning. Jag har en bok här hemma med gul och grön prick och sånt, men det följer jag inte för det förstår jag helt enkelt inte *skratt*
    Och det är inte DuoVal heller jag använder mig av så det måste nog bara vara nått innan DuoVal.

• JL2b

Ja svärmor hjälper mig mycket och hon har tagit hem massor av info till mig ifrån sina möten. Hon gick mycket på dem förra sommaren. Så jag har både boken och sen så har jag lite kick start häften. Och så har hon hjälp mig att räkna ut hur mycket jag ska äta och det är 22p per dag.

Jag skulle vara väldigt nyfiken på dessa möten och tror att de kunde hjälpa mig, men tyvärr har jag inte råd alls att gå på dem. Tycker att det är ganska dyrt.

• JL2b

Så du har gått ner 8kg nu då!? Vad duktig du är! VV känns så bra för man kan äta allting bara man håller reda på sina points, men vad gjorde du innan du började med VV?

• JL2b

Åhh vad jag är glad! Har precis ätit en underbart god middag (thai gryta och ris) och mycket annat idag. Plus ett snedsteg i form av en glass. Jag trodde dagen var förstörd i och med det, men sen när jag räknar ihop allt i mitt lilla block som jag skriver ner allt i ligger jag bara på 13,5p!!!

Härligt!

• JL2b

I min goda gryta för 6p. var det

4st kycklingfiléer
    1 burk vattenkastanjer
    1 burk strimlade bambuskott
    1 burk Mrs Chengs grytbas Thai Panaeng Curry
    2 paprikor
    400g broccoli (fryst)

Väldigt gott må jag säga! Serverade med långkornigt ris och sen var det klart! =)

• JL2b

Förresten jag har startat en blogg nu här på BT där jag skriver in vad jag äter under en dag. Ni får gärna kolla in där ibland och kolla så att jag gör *kloka* val. Har lite svårt med att fördela poängen som du säger Svanboet.

• JL2b

Mysmonstret: Jaha! Nu förstår jag! Men vad duktigt att kunna gå ner allt det själv utan att följa ett program! Kan du ha sån självdisciplin ensam så tror jag att det kommer att gå kanon bra med VV!

• JL2b

Svanboet, jag har skrivit i min blogg nu och jag tror att det gick lite bättre idag än igår! Hade din fördelning i huvudet hela tiden.

Men nu blev det:
    Frukost: 2
    Lunch: 6,5
    Middag: 5
    Mellanmål: vet jag inte än =)

Svar på tråden Vi som går på Viktväktarna del 3