• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • D 13

ok intt är magiskt kanske... =) men det verkar hjälpa, eller? Har precis varit hemma hos föräldrarna i helgen och lyckats gå up 3 kilo på två dagar... =/
    hoppas nu att gå ner 5-7 kg tills 1 augusti

• brud080808

D 13 skrev 2009-05-11 21:49:06 följande:

Ok har läst lite utav den har tråden, och nu undrar jag var kan man köpa de här magiska dryckerna? och vilken är bäst? =)
    Nutrilett hittar du på coop, ica, hälsokost etc. Jag rekommenderar dock modifast som du köper på hemsidan med samma namn eller på apoteket. (De är dock billigare på hemsidan!) Modifast är god enligt mig, det kan man inte beskylla de andra dryckerna för att vara jo de färdigblandade men de är svindyra!
  • nni
    Trollia skrev 2009-05-11 21:52:55 följande:
    En fråga till er som bara dricker dessa olika dieter; Orkar ni med någon träning på detta??
    jepp! Ingen intensiv men träning som lång promenad, jogging, lätta vikter. Visst.
    Beror sig nog på exakt vad man äter för diet.
  • nni

D 13 skrev 2009-05-11 21:56:05 följande:

ok intt är magiskt kanske... =) men det verkar hjälpa, eller? Har precis varit hemma hos föräldrarna i helgen och lyckats gå up 3 kilo på två dagar... =/hoppas nu att gå ner 5-7 kg tills 1 augusti
    Då kan du säkert gå ner det lika snabbt iaf. Även det brukar för mig va lättare att gå upp känns det som... nä det e lika bra att tänka positivt igen !
  • ario

går man ner med pulvermåltid så går man upp lika fort, så det är bättre att tänka långsiktigt..

• nni
    ario skrev 2009-05-11 23:12:10 följande:
    går man ner med pulvermåltid så går man upp lika fort, så det är bättre att tänka långsiktigt..
    Det behöver inte vara så, det beror sig ju på hur man äter sedan. Man får tänka extra mycket på vad man stoppar i sig efter en diet, helt klart. Men man kan äta vanlig mat o inte behöva gå upp!
    Det som e bäst e olika från person till person!
  • ario

och du väljer pulverdrycker så förlorar du vätska och kolhydrater ( vilket binder till vatten) och vi vet ju att kolhydrater bryts ner snabbare och ger energi. Så om du har enegri över så blir det FETT.

När du väljer sedan att endast äta pulverdrycker så går du ner raskt i vikt eftersom energiförrådet blir uttömd och kroppen sparar på förbränningen och använder endast så lite som det behövs, dvs från dryck...

Slutar du med nutrilett så är det STOR RISK att du går upp i vikt så fort du börjar äta "Vanlig" mat...

Vill man gå ner i vikt, så bör man träna rätt och äta rätt från början, annars är risken att man går ner i vikt fort och lika fort gå upp igen.

Jag rekommenderar bara pulverdryck för de som tycker att dem har för många kilo att orka springa med...drick pulverdryck 2 veckor och därefter börja med lågfett och lågkolhydrat mat...dvs proteiner för att inte gå upp för fort i vikt igen.

nni skrev 2009-05-12 10:29:59 följande:
    Det behöver inte vara så, det beror sig ju på hur man äter sedan. Man får tänka extra mycket på vad man stoppar i sig efter en diet, helt klart. Men man kan äta vanlig mat o inte behöva gå upp!Det som e bäst e olika från person till person!
  • Rebellen75

Håller med ario. Det är lätt att gå ner men lika lätt att gå upp om man inte lär sig att äta och motionera rätt. Jag vill gå ner några snabba kilon nu så att jag kommer i "vanliga storlekar" Träningskläder slutar på 44 eller 46 . Jag har 48-50 till mina 178cm.

Visst man behöver inte tänka när man går på nutrilett men i fortsättningen måste man tänka på allt man stoppar i sig. Varje tugga räknas. Jag byter ut 2mål om dagen och äter bra mat till middag.

Vet inte hur det ser ut på vågen men hoppas att det kommer försvinna 10-15 kg tills i sep. Vill så gärna börja springa men mina knän pallar inte det än.

Lycka till alla

• Rebellen75

Håller med ario. Det är lätt att gå ner men lika lätt att gå upp om man inte lär sig att äta och motionera rätt. Jag vill gå ner några snabba kilon nu så att jag kommer i "vanliga storlekar" Träningskläder slutar på 44 eller 46 . Jag har 48-50 till mina 178cm.

Visst man behöver inte tänka när man går på nutrilett men i fortsättningen måste man tänka på allt man stoppar i sig. Varje tugga räknas. Jag byter ut 2mål om dagen och äter bra mat till middag.

Vet inte hur det ser ut på vågen men hoppas att det kommer försvinna 10-15 kg tills i sep. Vill så gärna börja springa men mina knän pallar inte det än.

Lycka till alla

• Rebellen75

Ledsen att det blev två gånger så går det när barnen klänger på en samtidigt

Svar på tråden Nutrilett