• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • hanna1983

Bröllop om mindre änn 5 veckor kvar. Första påsen drack jag nu ska köra några dagar får se hur de går ska äta frukt och grönt samtidigt klarar inte att få tugga på 1 vecka

Lycka till med din 5 kg

• roro1

tack!
    hur mycket har du tänkt gå ner? Är det första gången du kör nutrilett?
    Detta är min tredje gång..och det har funkat varje gång! jag har behållt vikten genom träning. Första gången gick jag ner 8kg på två veckor:) den vikten behöll jag jättelänge men sen opererades jag och kunde inte träna på 3 månader och då gick jag upp 5 kg(åt dessutom chips nästan varje dag). sen gick jag ner även dem 5kilona med nutrilett(dem har jag inte heller gått upp). nu är det sista 5 kg sen har jag nått min målvikt=)
    förra året vid den här tiden vägde jag 10 kg mer än nu..och jag är bara 160cm så det syns=)

• Princess4aDay

Här kommer hjälpen. Det finns någt som heter nutrilett quickstart diet.
    Då är det mat för fem dagar för ca 300kr, men det bästa är att du får både dricka, tugga, det söta och det salta!

Paketet innehåller fem av varje:
    Frukost=shake jordgubb el. choklad
    Mellis=buljong grönsak el. tomat
    Lunch=måltidsbar brownie, karamell, och jordnöt
    Mellis=buljong
    Middag=pasta med ost el. tomatsås
    Dessert=vanilj el. choklad

Givetvis så ska man träna samtidigt för bästa resultat. Mycket vatten och frukt. Jag körde denna kur i fem dagar och tränade ca fyra dagar, resultatet -7kg. Nu kör jag en blandning av sund mat och ersättning.

• roro1

men oj det låter ju bra att man får i sig sådär mycket och ändå kan gå ner. Nu är ju inte nutrilett det godaste som finns men man överlever ju:)
    jag vill helst kunna träna samtidigt..blir så rastlös annars så ska kolla upp den där quick start dieten! men 7 kilo på en vecka låter ju galet! Har du kunnat hålla den vikten?

• Princess4aDay

Javisst, men jag hade väldigt mycket vätska och slaggprodukter i kroppen när jag började tror jag. Gick väldigt fort första veckan då de vart som en utrensning. Håller vikten och går ner stadigt men inte alls like mycket.. ca 1kg i veckan.
    Jag blev glatt överraskad när jag provade alla dessa produkter. Visst det är inte jättejättegott, men helt ok.andra shakes och så jag provat har jag knappt fått ner.

• roro1

det låter ju super att man kan köra 5 dagar bara..då går det ju an även om det inte är så gott!
    När jag har kört nutrilett pulver shake så har det varit två veckor jag har fått hålla på för att gå ner 7-8 kg. Nu vill jag ju "bara" gå ner 5 kilo fram tills bröllopet. Det borde ju gå:) skräcken är ju att man kämpar sig igenom detta och så går man upp när bröllopet närmar sig! men det är ju bara att se till och träna och inte börja med allt för mycket onyttigheter.
    men 1 kg i veckan är ju jättebra..det ska du va nöjd med!
    det borde jag egentligen oxå klara eftersom jag har 6 veckor kvar till bröllopet..men har inget tålamod!

• Princess4aDay

hehe, förstår vad du menar.
    Jag tyckte, visst kläderna satt lite bättre och så, men när jag tittade på mig själv i spegeln så märkte jag ingen jätteskillnad. Men alla runt omkring har kommenterat att jag gått ner massor, så de är kul!

Vi har inte bröllopet förrän i Juli, men började redan nu för att vara säker på att jag klarar det och för att undvika om det blir lite jojoeffekt när man slutar ersätta måltiderna.

Nu ersätter jag frukost, äter vanlig lunch och ersätter middag.

• roro1

halloj!

hur går det för er? Jag är på fjärde dan nu och det går faktiskt ganska bra..ska inte väga mig föränn på måndag, då har det gått en vecka!
    Jag kör ju bara nutrilett..en och annan morot ibland..men just nu vill jag bara ha pizza..fasar inför helgen kommer ju aldrig kunna hålla mig från att äta nåt gott!

• Lillkotten

Ville bara säga att jag tycker det är stor skillnad pa nutrilett-smaken beroende pa vattnets temperatur. Jag har en liten flaska med vatten i kylen (väl försluten annars blir vattnet lite otrevligt tycker jag) sa har man alltid iskallt vatten att skaka med. Tycker själv det blir mycket godare da.

• roro1

ja håller med!
    jag har oxå alltid iskallt vatten..sen brukar jag skölja ner varje klund med kallt vatten som jag har brevid oxå..nutrilett är ju inte det godaste som finns direkt..men chokladsmaken duger!

Svar på tråden Nutrilett