• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • roro1

det funkar för mig mää! jag älskar nutrilett:)
    men sålänge man äter normalt sen när man slutat och tränar så finns det ingen risk att man går upp igen..regeln är ju att inte få i sig mer kalorier än man förbränner! inte så komplicerat ju:)

• nni
    Valkyria84 skrev 2009-04-02 20:40:22 följande:
    Har aldrig testat nutrilett eller annan sån kur och undrar hur gör ni för att behålla vikten efteråt? Går ni över på någon annan diet då eller äter som vanligt igen??
    Bara man inte äter osunt sedan, o vräker i sig tre stora mål om dagen ist för att äta tre nutrilettmål. Utan först bytar ut ett mål nutrilett mot vanligt nyttigt mål eller äter så det motsvarar de kalorierna iaf som nutrilett innehåller, ska det inte va några problem. Har gått ner på nutrilett innan.
    Har lättare att gå upp om jag går ner långsamt av vanlig mat, kan ju va för jag tappar motivationen om det går för sakta.

MulleNuh; Det låter bra det!!
  • nni

Idag Dag i!!!! Ska man tillåta sig frukt?? Typ 2 om dagen eller??

• roro1

hmm jag hade nog inte ätit frukt, det är ju en del socker(energi) i frukt. Ät grönsaker istället! jag brukar äta morötter, gott och det mättar lite.

• Hemlig2009

Jag går på ren kur Cambridge och jag äter inget annat än soppor/shakes och dricker vatten. Fungerar ju bra om man bara ska göra det i ett par veckor.

Lycka till!

• nni
    roro1 skrev 2009-04-03 11:32:08 följande:
    hmm jag hade nog inte ätit frukt, det är ju en del socker(energi) i frukt. Ät grönsaker istället! jag brukar äta morötter, gott och det mättar lite.
    Okej grönsaker. Det e taget. Kan man äta sallad också? Ska va på knyte imorgon, tänkte mig att äta lite sallad o oliver, gurka med mera...? Men liten port.

Hemlig2009; Tack! Lycka till du med fortsättningsvis. Jag måste bara ha kaffe iaf
  • roro1
    nni skrev 2009-04-03 11:34:39 följande:
    Okej grönsaker. Det e taget. Kan man äta sallad också? Ska va på knyte imorgon, tänkte mig att äta lite sallad o oliver, gurka med mera...? Men liten port.Hemlig2009; Tack! Lycka till du med fortsättningsvis. Jag måste bara ha kaffe iaf
    ja du bestämmer ju själv egentligen vad och hur mycket du vill äta. För en del funkar det bra att skippa allt annat än nutriletten för att kunna hålla sig fokuserad men för en del kan det nog kännas bra att få äta lite annat så man inte dör:)
    grejen är att din magsäck kommer att krympa med nutriletten och till slut bli man mätt på en shake..men om du äter en massa annat så krymper den aldrig och då kanske du är hungrig även dag 5-6..
    haha det låter som värsta vetenskapliga undersökningen men allt är förstås baserat på min egen erfarenhet, det är ju olika för alla!

Men tänk såhär: det är ju alltid bättre att du äten en liten sallad än att du vräker i dig massa mat eller tårta! så alla småsteg räknas ju oxå:)
  • nni
    roro1 skrev 2009-04-03 11:38:48 följande:
    ja du bestämmer ju själv egentligen vad och hur mycket du vill äta. För en del funkar det bra att skippa allt annat än nutriletten för att kunna hålla sig fokuserad men för en del kan det nog kännas bra att få äta lite annat så man inte dör:)grejen är att din magsäck kommer att krympa med nutriletten och till slut bli man mätt på en shake..men om du äter en massa annat så krymper den aldrig och då kanske du är hungrig även dag 5-6..haha det låter som värsta vetenskapliga undersökningen men allt är förstås baserat på min egen erfarenhet, det är ju olika för alla!Men tänk såhär: det är ju alltid bättre att du äten en liten sallad än att du vräker i dig massa mat eller tårta! så alla småsteg räknas ju oxå:)
    Jo, men jag tar nog en liten sallad då menar jag liiiiten , för vil såklart att magsäcken ska krympa. O ingen dressing
    Tack för hjälpen! Det e såklart sant att jag inte kan äta fööör mycket eller med fööör mycket kalorier. Nu e det hårda tag som gäller! Ska knapra morötter och gurka när suget kommer...
  • MulleNuh

Nej man ska inte äta frukt.. Kanske någon redan skrivit det?!?!

nni skrev 2009-04-03 11:26:57 följande:
    Idag Dag i!!!! Ska man tillåta sig frukt?? Typ 2 om dagen eller??
Svar på tråden Nutrilett