• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • Valkyria84

Men om jag förstått rätt så räknar man kallorier när man äter Nutrilett, nu räknar jag ju kolhydrater, så blir inte det tokigt för kroppen att gå över till nutrilett då?
    Har ännu inte bestämt mig hur jag ska göra... vill gå ner i alla fall 2kg och har till den 11 maj på mig för då ska jag sy till klänningen... ja det tål att tänkas på men jag har inte hur mycket tid på mig heller.
    I början gick jag ner hur lätt som hellst men nu händer inget... =(

• Taha

Ni som skriver hur mkt ni gått ner, skulle ni kunna skriva ut er startvikt? -5kg säger inte mig så mkt. Det är lättare att tappa 5 kg om man väger 100 kg än om man väger 60 kg.

Tack :)

• vita drömmar
    Taha skrev 2009-04-09 15:29:38 följande:
    Ni som skriver hur mkt ni gått ner, skulle ni kunna skriva ut er startvikt? -5kg säger inte mig så mkt. Det är lättare att tappa 5 kg om man väger 100 kg än om man väger 60 kg.Tack :)
    Enligt "du är vad du äter" serien som kan lura i mig det mesta, så är det inte alls lättare att gå ner om man utgår från en större vikt. O personligen kan jag intyga att oberoende av vilken vikt du startar från, så är det svårt!
  • MulleNuh

När jag födde så vägde jag prick 100 kg. 3 veckor efter hade jag bara gått ner till 94 tror jag det var.
    Så räknar jag bara från vikten 3 veckor efter jag fött så har jag "bara" gått ner 26 kilo.

Taha skrev 2009-04-09 15:29:38 följande:
    Ni som skriver hur mkt ni gått ner, skulle ni kunna skriva ut er startvikt? -5kg säger inte mig så mkt. Det är lättare att tappa 5 kg om man väger 100 kg än om man väger 60 kg.Tack :)
  • nni
    Valkyria84 skrev 2009-04-09 14:53:58 följande:
    Men om jag förstått rätt så räknar man kallorier när man äter Nutrilett, nu räknar jag ju kolhydrater, så blir inte det tokigt för kroppen att gå över till nutrilett då?Har ännu inte bestämt mig hur jag ska göra... vill gå ner i alla fall 2kg och har till den 11 maj på mig för då ska jag sy till klänningen... ja det tål att tänkas på men jag har inte hur mycket tid på mig heller.I början gick jag ner hur lätt som hellst men nu händer inget... =(
    Jag tycker att om du bara har 2 kg så satsa mer på att röra dig...? (nutrilett behövs nog inte). Eller ta och byt ut 1 måltid mot nutrilett. Testa!
  • nni

Jag ska gå ner 15 kilo, o bytar nu ut 2 av 3 måltider med nutrilett. Äter mellanmål också. Försöker räkna kalorier.
    Vill inte endast äta nutrilett. Måste va skärpt då jag både pluggar o jobbar. Promenerar också väldigt mycket nu så kommer inte orka. Sedan ska jag träna. Men nutrilett e ju också bra för att byta ut ngn av måltiderna.

Har gått ner sedan innan, mer än 15 kan jag säga men gått upp en del igen, kanske en 10 av dom på ca 2 år o det e resultat i dåliga vanor. Men då med olika slags hjälmedel. En del av det när jag byt ut en måltid med nutrilett. Var då nutrilettbars som jag tröttnat på. Kör på nutrilett smoothie nu.

• nni

Taha; Vill inte skriva min nuvarande startvikt (fegis)

• nni

Hur går det för er? Här e ju FÖR tyst!!
    Här händer inget, inte ovanligt. Så ska verkligen försöka med bara smoothies (3 st) o grönsaker nu. Byter väl ut mot ett mål om dagen om det e ngt speciellt i enstaka fall,(helger t ex) men mot ett nyttigt mål.

• nni

Ska ju prova min klänning o få hem den om endast 7 veckor!!

Svar på tråden Nutrilett