• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • vita drömmar

Påsken är äntligen över. Har varit lite problem att hålla sig till endast nutrilett. För inta kan man ju ta med sig en påse när man är bortbjuden på mat. Nåja, nya tag nu när vardagen är tilbaka.

• roro1

hej alla kämpar:)

jag har slutat med nutrilett..det va för jobbigt att inte få träna..och så gick det såå långsamt med kilona så det va inte värt att fortsätta! gick fort när jag hade 10 kilos övervikt men nu när det är 2 kilo kvar till min drömvikt så går det knappt neråt alls.
    Nu har jag börjat träna istället..och försöker äta nyttigt och inte allt för mycket kolhydrater..springer 45 min varje morgon..kl 5! sen träning på lunchen på jobbet, cykla 30min.
    sen blir det kvällpromenad ibland oxå..nu är det full fart! mindre än 4 veckor kvar:)

• nni

vita drömmar skrev 2009-04-14 08:52:24 följande:

Påsken är äntligen över. Har varit lite problem att hålla sig till endast nutrilett. För inta kan man ju ta med sig en påse när man är bortbjuden på mat. Nåja, nya tag nu när vardagen är tilbaka.
    Ja nu e påsken SLUT. Inget mer sånt. Ska sätta igång ordentligt själv idag. Ska ändå bli skönt nu när det e början på veckan. Och våren e här - långa promenader!
  • nni
    roro1 skrev 2009-04-14 08:59:37 följande:
    hej alla kämpar:)jag har slutat med nutrilett..det va för jobbigt att inte få träna..och så gick det såå långsamt med kilona så det va inte värt att fortsätta! gick fort när jag hade 10 kilos övervikt men nu när det är 2 kilo kvar till min drömvikt så går det knappt neråt alls.Nu har jag börjat träna istället..och försöker äta nyttigt och inte allt för mycket kolhydrater..springer 45 min varje morgon..kl 5! sen träning på lunchen på jobbet, cykla 30min.sen blir det kvällpromenad ibland oxå..nu är det full fart! mindre än 4 veckor kvar:)
    Ja bara man hittar sitt sätt. Jag har tyvärr gått upp mycket av det det jag gått ner sedan innan. Så vill ha en snabb start. Så ska köra på nutrilett nu, det funkar för mig. Sålänge det e Smoothies. Hehe. Klarar inte pulver. Om jag VERKLIGEN håller i det nu så e det skönt när kilona försvinner o magen blir plattare. Styrketräning väntar sedan...en sak i taget känner jag. Men e sugen på att börja träna.
  • roro1

jaa..jag blev för hungrig till slut! Nutrilett har ju funkar superbra för mig tidigare..men nu är det som sagt inte så många överviktskilon så det går vääldigt segt..hungern blev för mycket i jämförelse med resultatet. Blir ju svårt att låta bli maten och köra med nutrilett när inget händer på vågen:)

Ja men det är en bra ide tycker jag att köra nutrilett först så du kommer igång..då blir du säkert ännu mer motiverad att träna sen när du ser kilona rasa med nutrilett!

• Valkyria84

Men jag går redan varje morgon och kväll, 3 km varje gång. Hinner inte röra mig mer än vad jag redan gör...
    fuskade under påsk... men nu ska jag ta nya tag. Dock kommer jag inte att rpva nutrilett, utan fortsätter med lågkolhydratintag isället så får vi se, har i alla fall inte gått upp fast jag fuskade i helgen så vi får väl se hur det går, fyra veckor kvar innan klänningen ska fixas!

nni skrev 2009-04-10 14:40:42 följande:
    Jag tycker att om du bara har 2 kg så satsa mer på att röra dig...? (nutrilett behövs nog inte). Eller ta och byt ut 1 måltid mot nutrilett. Testa!
  • nni
    Valkyria84 skrev 2009-04-14 18:46:00 följande:
    Men jag går redan varje morgon och kväll, 3 km varje gång. Hinner inte röra mig mer än vad jag redan gör...fuskade under påsk... men nu ska jag ta nya tag. Dock kommer jag inte att rpva nutrilett, utan fortsätter med lågkolhydratintag isället så får vi se, har i alla fall inte gått upp fast jag fuskade i helgen så vi får väl se hur det går, fyra veckor kvar innan klänningen ska fixas!
    Usch det e svårt. Vet hur det e att stå still. Om du vill prova med att byta ut mot en nutrilett så finns det färdiga lågkalori shakes/barer. Som e helt ok om man inte föräter sig på dom. Lycka till nu!!
  • nni

Jag äter bara smootihes nu ett tag! Peppning behövs, någon som hänger med? E exakt 10 v kvar till bröllopet och 15 kilo ska väck!

• GlamourKitten

Jag är på 5e dagen med Cambridge nu...fasiken vad svårt det är!!
    Men hungern börjar avta lite, och inte en chans att jag lägger av nu för att få börja om en gång till med detta!!
    Det svåraste är när andra äter, och att säga nej och förklara när folk vill fika osv..

• nni
    GlamourKitten skrev 2009-04-18 10:57:48 följande:
    Jag är på 5e dagen med Cambridge nu...fasiken vad svårt det är!!Men hungern börjar avta lite, och inte en chans att jag lägger av nu för att få börja om en gång till med detta!! Det svåraste är när andra äter, och att säga nej och förklara när folk vill fika osv..
    Oh lycka till! Jag e på första dagen med bara smoothies, men jag går inte på "ketos" även jag byter ut alla mål mot smoothies. För de innehåller lite mer. Men tror det räcker för mig. Hoppas!! Vill ner o det nu! Vi får helt enkelt överväga varje gång o tänka på att det e viktigare att gå ner än att äta o få ångest. Även det e svårt. Det e alltid svårast i början.
Svar på tråden Nutrilett