• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • malininlove

Jag kör på nutrillet 2 gånger om dagen lunch och kväll men äter frukost(gröt) och 2 mellanmål (sallad och frukt) annars hade jag aldrig orkat att träna. Springer en timme 6 dagar i veckan och simmar 1 timme 2 dagar i veckan. men nu när de börjar närma sig får nog hunden hänga med ut på en extra kvällspromenad oxå. har 5 kg kvar och den 6 juni SKA de vara borta.
    Lycka till allihop ni kommer att klara de

• trebarnsmamma

Gus vad duktiga ni är....
    Har gått sådär för mig denna veckan...
    Hungern blev för mycket så förmodligen har jag gått upp över helgen suck!
    Men jag ska ta nya tag igen!
    Hur lite kalorier ska man äta för att sätta kroppen i Ketos!?
    Funkar det inte med 4st Naturdiiet tetra alltså 180 kcal per styck?

• hoppan

När
    man kör pulver blir man lätt hungrig. HAr kört pulver tidigare och jag drack ca 5 liter vatten om dagen för att minska hungern den brukar avta efter någon/några dagar. Oftast. Det är som någon skrev svårt att träna hårt (springa) men promenader gick bra för mig.
    Lycka till

• nni

Hej alla! Duktiga ni är med! trebarnsmamma; jag vet inte med exakta kalorier för att komma i ketos, men det e strikt bara pulver, inte ens tugggummi.
    Jag har tänkt börja träna, men med lätta vikter och förbränning. Tillåter mig själv frukt o grönsaker så det kommer nog fungera. Håller mig alltså inom kalorigräns.
    Dag 2 nu då...
    Och ja vi kommer klara det alla, om man verkligen kämpar klarar man (nästan) allt ju!

• Hemlig2009

Har läst någonstans på nätet att ketos uppkommer runt vid 450-500 kcal/dag. Ska se om jag hittar länken igen.

Hungern går över och orken kommer om man kan stå ut till dag 3-4 sådär. Då går det utmärkt att även träna.

• Valkyria84

Tänkte bara berätta att jag nu gått ner 1,6kg på en vecka! Är så nöjd =) Har hållit mig till lågkolhydratdiet och 3x2 km promenader varje dag.

Lycka till ni andra som orkar med pulver dieter!!

nni skrev 2009-04-18 10:21:50 följande:
    Usch det e svårt. Vet hur det e att stå still. Om du vill prova med att byta ut mot en nutrilett så finns det färdiga lågkalori shakes/barer. Som e helt ok om man inte föräter sig på dom. Lycka till nu!!
  • nni
    Valkyria84 skrev 2009-04-20 18:24:31 följande:
    Tänkte bara berätta att jag nu gått ner 1,6kg på en vecka! Är så nöjd =) Har hållit mig till lågkolhydratdiet och 3x2 km promenader varje dag. Lycka till ni andra som orkar med pulver dieter!!
    Vad bra! Fortsätt så... (det e färdigblandade smoothies, det jag äter) men tack.
  • GlamourKitten

Är på 8e dagen nu, klarade inte att bara hålla mig till pulver så jag äter en nutrilett-bar om dagen också. Men annars funkar det bra! Har gått ner 3 cm i midjan, men jag väger mig inte så har ingen aning om vikten.

Svar på tråden Nutrilett