• roro1

Nutrilett

Bröllop om 6 veckor..5 kilo att gå ner! Och alldeles för otålig för att vänta på att träningen ska ge resultat. Så tänkte köra igång två veckor med endast nutrilett f.r.o.m idag!
    Ni som kört innan..tränade ni samtidigt? Körde ni endast nutrilett eller åt ni vissa måltider?
    Nån annan som kämpar med detta just nu..eller som känner sig sugen på att sätta igång:)

• Svar på tråden Nutrilett
  • MsMinelli

Grymt bra jobbat allihop!

Funderar dock på en sak med Nutrilett/Cambridge - det finns ju ingenting i deras produkter som är någon mirakelkur för viktnedgång utan anledningen till att man går ner i vikt är ju för att man äter bara ca 500 kcal/dag. Alla Nutrilett/Cambridge-produkter är ju svindyra - varför äter ni inte bara typ ett par portioner havregrynsgröt, ett par ägg, en frukt plus en multivitamin? Det blir ju inte ens 500 kcal och är mer mättande, godare och mycket billigare....

Förstår inte heller hur man kan gå ner 5-8 kilo på två veckor och sedan äta som man gjorde innan men ändå hålla vikten? Om man väger mindre så gör man åt mindre energi; om man äter lika mycket efter kuren så borde man efter ett tag väga lika mycket som man gjorde innan man startade?

Eller hur funkar det egentligen?

Keep up the good work brudar!

• MulleNuh

För att nutrilette tex innehåller ju alla vitaminer och det som kroppen behöver..
    Det gör inte några ägg eller havregryn!

Och detta med att behålla vikten är ju självklart induviduellt..
    Jag gick ner ca 4-5 kilo/vecka. Inte hälsosamt enl vissa.. Men på mig funkar det då jag har en märklig ämnesomsättning..

Jag är smal naturligt, men när jag blir gravid så stängs hela skitan av på nåt märkligt sätt och jag blir STOR! Gick upp 40 kilo med min första och 35 kilo med min andra.

MsMinelli skrev 2009-04-03 12:21:42 följande:
    Grymt bra jobbat allihop!Funderar dock på en sak med Nutrilett/Cambridge - det finns ju ingenting i deras produkter som är någon mirakelkur för viktnedgång utan anledningen till att man går ner i vikt är ju för att man äter bara ca 500 kcal/dag. Alla Nutrilett/Cambridge-produkter är ju svindyra - varför äter ni inte bara typ ett par portioner havregrynsgröt, ett par ägg, en frukt plus en multivitamin? Det blir ju inte ens 500 kcal och är mer mättande, godare och mycket billigare....Förstår inte heller hur man kan gå ner 5-8 kilo på två veckor och sedan äta som man gjorde innan men ändå hålla vikten? Om man väger mindre så gör man åt mindre energi; om man äter lika mycket efter kuren så borde man efter ett tag väga lika mycket som man gjorde innan man startade?Eller hur funkar det egentligen?Keep up the good work brudar!
  • MsMinelli

Fast ägg, havregrynsgröt och frukt i kombination med en multivitamin innehåller ju protein, kolhydrater och som sagt då dagsbehovet av vitaminer och mineraler... Tänker också att det måste vara ganska mycket E-ämnen och sånt i de där pulvren... Men man äter det ju inte någon längre tid så då spelar det ju ingen större roll!

Har bara smakat på Nutrilett och aldrig kört någon kur (det var för äckligt), men för er verkar det ju funka bra!

Och det är egentligen inte så konstigt att folk går ner så mycket, om man håller en diet på ca 700 kcal per dag går man också ner ca 5 hg varje dag...

Lycka till brudar!

• MulleNuh

haha nä den första och andra "drinken" smakar apa och verkligen vänder sig i halsen.. Men man vänjer sig!

Nu ska jag iaf inte äta nåt mer tror jag.. Kanske en LITEN runda.

MsMinelli skrev 2009-04-03 12:34:18 följande:
    Fast ägg, havregrynsgröt och frukt i kombination med en multivitamin innehåller ju protein, kolhydrater och som sagt då dagsbehovet av vitaminer och mineraler... Tänker också att det måste vara ganska mycket E-ämnen och sånt i de där pulvren... Men man äter det ju inte någon längre tid så då spelar det ju ingen större roll!Har bara smakat på Nutrilett och aldrig kört någon kur (det var för äckligt), men för er verkar det ju funka bra!Och det är egentligen inte så konstigt att folk går ner så mycket, om man håller en diet på ca 700 kcal per dag går man också ner ca 5 hg varje dag...Lycka till brudar!
  • Hemlig2009

Cambridge som jag dricker smakar helt okej tycker jag, provade en Nutrilett en gång och usch... Jag dricker varma soppor till lunch och middag och kalla shakes till frukost och alla mellanmål (delar upp påsarna på två så jag äter 6 ggr/dag). Är sällan hungrig och på detta sättet får jag i mig vattnet som behövs också. 3 dl vatten innan och 3 dl vatten efter varje "mål".

Det jag är mest trött på är att springa på toa!

• nni

Nutrilett smoothies e smaskens faktiskt! Gått en skön runda i skogen en timme. Bra start!

• nni
    MulleNuh skrev 2009-04-03 12:17:00 följande:
    Nej man ska inte äta frukt.. Kanske någon redan skrivit det?!?!
    Ja jag har fått den infon men tack! Grönsaker komme rjag nog knapra liiiite på...
  • MulleNuh

Ja det är bra!

Nåt som jag gjorde om jag var vrålhungrig var att äta lite keso med makrill. GOTT, nyttigt och mättande.
    Och mycket vatten!

nni skrev 2009-04-03 16:12:43 följande:
    Ja jag har fått den infon men tack! Grönsaker komme rjag nog knapra liiiite på...
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-04-03 16:14:42 följande:
    Ja det är bra! Nåt som jag gjorde om jag var vrålhungrig var att äta lite keso med makrill. GOTT, nyttigt och mättande.Och mycket vatten!
    Tack för tipset, e redan småhungrig nu när det e kväll. Men bita ihop som gäller.
  • MulleNuh

mm kvällarna är värst! Inge kul att lägga sig hungrig!!

nni skrev 2009-04-03 18:27:13 följande:
    Tack för tipset, e redan småhungrig nu när det e kväll. Men bita ihop som gäller.
Svar på tråden Nutrilett