• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Susanna och Fredrik
    MissieA skrev 2009-03-14 18:09:20 följande:
    Nu har vi hittat ett fint hotell på Kuta som vi ska boka. Hur mycket fickpengar ska man ta med sig på ett ungefär tror ni? Då ska man ju äta, shoppa en del & göra annat kul.Vilka utflykter är bra/dåliga?
    Var? och när?
  • MissieA

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-15 13:18:23 följande:

Var? och när?
    Det blev Bali Mandira Så fint och ni har också något att se fram emot för det visar sig att svågern & svägerskan bodde på just det hotellet när de va på Bali förra vintern. De var jätenöjda och sa att det var fina rum & god mat, samt nära till det mesta.

Vi ska boka ett deluxarum, och funderar just på när vi ska åka men det bli juni/juli nån gång.
  • Susanna och Fredrik
    MissieA skrev 2009-03-15 13:36:55 följande:
    Susanna och Fredrik skrev 2009-03-15 13:18:23 följande:Det blev Bali Mandira Så fint och ni har också något att se fram emot för det visar sig att svågern & svägerskan bodde på just det hotellet när de va på Bali förra vintern. De var jätenöjda och sa att det var fina rum & god mat, samt nära till det mesta.Vi ska boka ett deluxarum, och funderar just på när vi ska åka men det bli juni/juli nån gång.
    Skönt!! =)
  • Tjolinti

Ja men jag tror inte det är så billigt o rida elefanter, åka till turtle island, monkey forest, bada med delfiner. :D vi vill göra allt och jag tror inte att själva utflykterna är så billiga ändå. Vi var i turkiet nu i somras och vi fick spel, allt var skit dyrt, och vi snålade. Vi var inte ute och drack en enda gång för drinkarna kostade som dom kostar här hemma. och nu vill vi verkligen inte snåla. vi vill bara lyxa :D

jag nojjar så över att bo på samma hotell i två veckor, för jag vill ju runt och kolla. men sen vill jag inte behöva vara där nere och känna stressen över att ha resväskan med o hitta ställe och bo, e nog kanske skönt o bara ha sitt hotellrum ändå :S

• MissieA

Det stämmer nog,, för man ska nog lyxa till det ordentligt Men hur mycket betalar ni andra för resan?

• Tjolinti

vi betalade 18500 för flyg,

1300 dollar för hotell i två veckor, de har stigit med cirka 3000 svenska sedan vi bokade, lite ångest, :S dollarna har lurat oss, vi ska inte betala förrän vi e på plats,:S

• Miss Biii

Det är sjuuukt svårt att veta hur mkt man behöver i fickpengar. Men det ni tar med kan ni spendera, men en middag kan kosta 15 kr och den kan kosta som här hemma... Jag rekommenderar att ni kollar runt och jämför, ska ni äta skaldjur ur disk ska ni FÖRHANDLA om priset!!! men det gäller även allt annat, priserna har höjts det senaste åren vilket beror på att det finns turister som tycker deras utgångspris är billigt och struntar därmed att pruta... IDIOTI! så kör hårt m förhandlingarna för både eran och deras skull.

Ja visst är det irriterande att man ska få priset i dollar, vi såg alltid till att få priset i Rupiah... var iaf då (juli2008-januari 2009) bättre kurs! Kolla upp det! D
    Kolla upp om ni tjänar på att växla till dollar och sedan på plats till Rupiah.

• Susanna och Fredrik

Jag läste någonstans att man ska ta med dollar...kanske inte 20 000 kr i dollar...men att man sedan på plats ska kolla var man kan få bästa växlingskursen från dollar till lokal valuta =)

• Miss Biii

ja det lönar sig att kolla runt, kursen varierar från ställe till ställe, men oftast blir den ju bättre om man växlar en större summa p åen gång... man ska inte betala m kort generellt men i större butiker och varuhus kan man använda kortet utan problem...

Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!