• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • pearlgirl

Hej!
    Jag hoppar in i denna tråden

Vi funderar på att åka till Bali och just nu är vi inne på att kombinera en vecka på Nusa dua och en vecka på Seminyak. Vad tror ni om det?

• Flisa80

Vi var inne på nusa dua men har fått uppfattningen att det är otroligt flott och kanske inte så mycket "Bali" där. Har vänner som varit på Bali 6 gånger och de tyckte att ett par nätter på nåt lyxhotell i nusa dua kunde vara kanon, men att man skulle tröttna om man var där en hel vecka....

• Miss Biii

Håller med "Flisa80" att Nusa Dua är lyxigt värre, finfina hotell och det har väl sin charm, speciellt när man är på bröllopsresa. Men om det är "Bali" eller inte, hm, då kanse inte Kuta är det heller? Beror ju på vad av Bali man vill se, är man ute efter kulturen och traditionell mat kan jag rekommendera Ubud!

Men en vecka på vart ställe; ja varför inte!

• Flisa80

Miss Biii skrev 2009-03-06 08:30:27 följande:

Håller med "Flisa80" att Nusa Dua är lyxigt värre, finfina hotell och det har väl sin charm, speciellt när man är på bröllopsresa. Men om det är "Bali" eller inte, hm, då kanse inte Kuta är det heller? Beror ju på vad av Bali man vill se, är man ute efter kulturen och traditionell mat kan jag rekommendera Ubud!Men en vecka på vart ställe; ja varför inte!
    Nej jag vet ju inte alls vad som är "Bali" eller inte.
    På sätt och vis är det svårt att bedöma vad man ska se och göra utifrån alla runtomkring, för många åsikter går isär. Har hört bra om Ubud, men våra bekanta som varit där tre gånger tyckte det var lika trist varje gång och undrade varför de åkt dit. Så jag vet inte. Jag tror nog att vi tar en tur dit och bildar vår egen uppfattning.

Tycker det verkar som om legian/seminyak är bra ställen att bo på. På lagom avstånd från Kuta...

Våra bekanta hemifrån där jag är född, har nyss kommit hem från Bli. De tyckte vi skulle bo i Sanur. Vi ska träffa dem nästa helg och få lite tips.

Men, just nu så tycker jag nästan att tipsen gör mig mer velig. Men det blir nog bra! (Fast jag älskar tipsen i tråden!!!)
  • Miss Biii

Flisan80 - håller med i allt! Självklart ska ni skaffa egen uppfattning om Ubud. Man har nog inte "kul" där, man har en romantisk och kulturell upplevelse i en grön miljö m risfält och underbara restauranger!
    Klart att åsikter går i sär och det är bara att ta åt er av de tips ni faller för och sen gör ni det bästa av det, ha inte så mycket förväntningar utan njut av det ni får. Låter illa kanske, men du hajar nog vad jag menar

• Susanna och Fredrik

Smaken är ju som baken också....se egentligen ska man väl inte lyssna så mycket på vad nån annan säger...

• Flisa80

Miss Biii skrev 2009-03-06 14:53:03 följande:

Flisan80 - håller med i allt! Självklart ska ni skaffa egen uppfattning om Ubud. Man har nog inte "kul" där, man har en romantisk och kulturell upplevelse i en grön miljö m risfält och underbara restauranger!Klart att åsikter går i sär och det är bara att ta åt er av de tips ni faller för och sen gör ni det bästa av det, ha inte så mycket förväntningar utan njut av det ni får. Låter illa kanske, men du hajar nog vad jag menar
    Jag förstår precis hur du menar, och håller med till fullo. Samtidigt är det ju toppenroligt att få alla tips. Då kan man ju, precis som du säger, sålla och göra det man tror kommer att falla en i smaken!
  • Tjolinti

Jag har sett på en sida att det kostar 75 dollar per person o enkel resa till gili öarna från Bali med speedboat. det e pissedyrt:S

• Flisa80

Men kanske värt det?! I alla fall om man tänker sig att vara där ett par dag och inte bara åker över dagen. För DÅ är det dyrt.

• Flisa80

NU såg jag att du skrev enkel...ush, det gillar jag inte. Vart läste du det???

Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!