• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Miss Biii

Det finns självklart ställen som har dyrare biljetter och så är det ganska säsongsbetonat oxå såklart. Men det som är bäst är att gå till en liten lokal säljare på gatan och förhandla till sig ett bra pris. Varja gång jag åkt har jag betalat 1000 kr/pers ToR. Jag åkte under högsäsongen i juli sen även under lågsäsongen i slutet oktober förra året...

• Flisa80

Miss Biii skrev 2009-03-07 10:00:34 följande:

Det finns självklart ställen som har dyrare biljetter och så är det ganska säsongsbetonat oxå såklart. Men det som är bäst är att gå till en liten lokal säljare på gatan och förhandla till sig ett bra pris. Varja gång jag åkt har jag betalat 1000 kr/pers ToR. Jag åkte under högsäsongen i juli sen även under lågsäsongen i slutet oktober förra året...
    Nu skrev du att det kostar 1000kr/person ToR...men du menade kanske per par?! För i tidigare inlägget skrev du att det var för två... Hoppas på det... Ah, vi lär väl märka och får väl ta det beslutet då.
  • Tjolinti

Ja jag tänkte också säga det, för jag tyckte också hon skrev för per par :) men vi får se när vi kommer dit o vad man känner för att betala.

• Miss Biii

åh va vimsig jag är... per PAR ska det vara, ledsen :S

• pearlgirl

Nu har vi bokat en del av vår resa, så flygbiljetterna är fixade med Thai och vi har bokat de första nätterna i Nusa dua.
    Nu återstår hotellnätter i Legian istället för Seminyak.
    Så spännande

• Flisa80
    pearlgirl skrev 2009-03-13 13:41:41 följande:
    Nu har vi bokat en del av vår resa, så flygbiljetterna är fixade med Thai och vi har bokat de första nätterna i Nusa dua.Nu återstår hotellnätter i Legian istället för Seminyak.Så spännande
    Spännande!!
    När är det ni åker?
    Vilket hotell bokade ni i Nusa Dua?

Vi ska träffa gamla grannar imorgon för att få tips, de kom hem för 2 veckor sedan... Hör självklart av mig här om det blir några bra tips!
  • MissieA

Nu har vi hittat ett fint hotell på Kuta som vi ska boka. Hur mycket fickpengar ska man ta med sig på ett ungefär tror ni? Då ska man ju äta, shoppa en del & göra annat kul.

Vilka utflykter är bra/dåliga?

• Tjolinti

ja bra fråga, vill också veta vilka utflykter som är värt o slänga pengar på och vad dom kostar :)

vi hade tänkt ha med oss 20 000 svenska för två veckor.

• MissieA

Oj, 20 000 låter jättemycket. Jag har ju hört att det är ganska billigt där. Vad ska ni slösa för de 20 000?

• pearlgirl
    Flisa80 skrev 2009-03-13 13:57:33 följande:
    Spännande!!När är det ni åker?Vilket hotell bokade ni i Nusa Dua?Vi ska träffa gamla grannar imorgon för att få tips, de kom hem för 2 veckor sedan... Hör självklart av mig här om det blir några bra tips!
    Vi åker den 25 augusti, men jag vill åka nu
    Vi har bokat Aston Bali i Nusa dua, fast det ligger lite längre upp mot Tanjung Benoa.
    Hoppas ni får några bra tips i helgen! =)
Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!