• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • MissieA

Vilken tur ni har då vet ni redan att han är bra.

Hur mycket är det i svenska kronor? känner på mig att det kommer bli svårt att omvandla pengar i huvudet, bäst att ta med sig en mindre miniräknare kanske hehe.

• Tjolinti

Vi var i turkiet förra året och jag prutar verkligen, jag tänker inte betala överpris.

Dom menar nog inte att dom blir sura om man drar sig ut en förhandling, jag tror bara dom blir dyra om du säger ett pris som du sedan inte vill betala ändå.
    Jag sa ett pris som jag var villig o ge gick dom med på det så blev det ett köp, ibland kunde man också tänka sig att ge lite mer. men man ska inte säga ett pris och sedan inte leva upp till det. då hade jag också blivit sur.

• Tjolinti

sura menar jag ju, inet dyra :P

• Flisa80

Ja hur mycket pengar är det... Jag är inte helt säker. Kan det stämma att man plockar bort tre nollor och tar två tredjedelar av priset?! 300 000 blir då 200 kr...

Det är väl bara att kolla upp kursen och hitta nåt enkelt sätt att tänka på, men om det jag skrev ovan stämmer så är det ju hyfsat enkelt...

Jag tror det ska stämma....

• Flisa80
    Flisa80 skrev 2009-03-21 17:42:49 följande:
    Vilka sprutor måste man ta?? Och var gör man det egentligen??
    Puffar lite för mitt gamla inlägg!
  • Tjolinti

jag bor i malmö och här finns faktiskt en vaccinationscentral som har öppet vardagar mellan 5 och 7 typ o alla bara går dit o säger vart man ska så vet dom vilka sprutor, vi har tagit mot hepatit A och B, tror den heter twinrix :)

• MissieA
    Tjolinti skrev 2009-03-22 18:08:48 följande:
    jag bor i malmö och här finns faktiskt en vaccinationscentral som har öppet vardagar mellan 5 och 7 typ o alla bara går dit o säger vart man ska så vet dom vilka sprutor, vi har tagit mot hepatit A och B, tror den heter twinrix :)
    Hur mycket betalade ni?
  • Tjolinti

tror vi betalade cirka 500 per spruta, per person, vi fick ta den två gånger, sen en tredje gång efter resan.

• Miss Biii

jo den är rätt dyr, men efter 3e sprutan håller skyddet i ca 20-25 år och Twinrix är bra att ha när man rör sig i Europa oxå!! Riktigt bra investering alltså

Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!