• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Flisa80
    MissieA skrev 2009-04-01 18:51:09 följande:
    Igår bokade vi tågresan till Arlanda hittade en billig och bra. Hur tar ni er till flygplatsen? Vi vet inte om vi ska boka tågresan hem också? Tänk så blir flyget sent eller nått.
    Åh, just det, man ska ju ta sig fram och tillbaka till flyget också... Vad fick du betala? Undrar vad som är lättast, för man måste ju ta sig från tåget till flygplatsen också...eller är buss enklare kanske?! Bil... Ah...jag vet inte!!
  • MissieA
    Flisa80 skrev 2009-04-01 18:52:25 följande:
    Har fått tipset om att det finns ett café i Kuta som heter något i stil med Grace Jones, Greys Jones (ja stavningen kan ju vara vad som helst som låter som det jag skrivit) där de har mycket bra kaffe och fritt internet. Bra för alla som vill skicka lite hälsningar hem den vägen...
    Vilket bra tips det kommer vi säkert ha användning av hihi.
  • pearlgirl

Åh, har fortfarande inte hittat nåt bra hotell i Legian/Seminyak. Vår resebyrå skickar förslag ´på massa dyra hotell i 3000:- klassen

Var ska ni bo nånstans? Eller kan nån rekommendera nåt bra prisvärt hotell däromkring för runt 1000-lappen/natt?

• MissieA
    pearlgirl skrev 2009-04-01 19:58:56 följande:
    Åh, har fortfarande inte hittat nåt bra hotell i Legian/Seminyak. Vår resebyrå skickar förslag ´på massa dyra hotell i 3000:- klassen Var ska ni bo nånstans? Eller kan nån rekommendera nåt bra prisvärt hotell däromkring för runt 1000-lappen/natt?
    Har säkert tipsat om hotellet vi ska bo på innan men gör det för säkerhetsskull igen Det heter Bali Mandira, vet dock inte hur mycket det kostar per natt men du kan ju kolla upp det. Det ligger i Legian. www.balimandira.com/
  • Flisa80

Vi har inte heller bokat några hotell än, och det börjar stressa mig ganska mycket. Vi får liksom aldrig tiden att räcka till, till att sätta oss ner och sålla bland alla hotell....

Bali Mandira ser mycket fint ut...hur kommer det sig att du inte vet vad det kostar? Känns ju lite vågat att ha bokat utan att veta det...

• pearlgirl

MissieA skrev 2009-04-01 21:10:57 följande:

Har säkert tipsat om hotellet vi ska bo på innan men gör det för säkerhetsskull igen Det heter Bali Mandira, vet dock inte hur mycket det kostar per natt men du kan ju kolla upp det. Det ligger i Legian. www.balimandira.com/
    Det hotellet ser jättefint ut!
    har ni bokat genom nån resebyrå eller bokat själva?

Vilken sajt rekommenderar ni i så fall för att hitta prisvärda hotell?
    Jag har mest kikat på hotels.com men upptäckte av en slump att vissa hotell var billigare på Tickets hemsida.
    Kom gärna med tips om bra sajter att boka genom!
  • MissieA

Vi vet hur mycket hela resan kostar då vi har bokat genom ving men vet tyvärr inte hur mycket det kostar per natt när man själv bokar.

• Flisa80
    MissieA skrev 2009-04-01 21:25:47 följande:
    Vi vet hur mycket hela resan kostar då vi har bokat genom ving men vet tyvärr inte hur mycket det kostar per natt när man själv bokar.
    Got it!
  • Miss Biii

Ang. café så finns det hur många ställen som helst som har fritt internet. Många ställen, restaurangen och fik, ska man ha med sig egen dator, nån som ska ta m "lappen"?

Ang. hotell kan jag rekommendera att kolla på sidan agoda.com
    vi hade problem m bokning genom dem, men de har många hotell m hyffsade bilder!

• Brollop2011

Tänkte bara tipsa om två bra restauranger i Seminyak, Gado Gado och Ku de ta (som är ett.

Vi var på Bali 2006. Vi bodde i Nusa Dua på Grand Hyatt Nusa Dua och jag tyckte att det var fantastiskt att bo där. Ett vackert Bali-inspirerat hotell och en kritvit finkornig sandstrand. Kuta var trevligt att åka in till några kvällar men jag hade inte velat bo där.

Seminyak ÄLSKADE jag. Vi åt jättemysiga middagar där med utsikt över havet. Mmmmmmmmmmm, nu längar jag tillbaka.......

Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!