• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Susanna och Fredrik
    Pärlan2009 skrev 2009-04-27 10:53:18 följande:
    Åh, jag blir bara mer och mer förvirrad! Vet knappt vad jag vill längre!Vi har inte bokat någonting alls så här långt och inser att vi är sent ute. Har kollat på allt från charter till reguljärflyg och att boka boende via agoda.se men så här långt ser jag inte att vi sparar så mycket på att fixa egen resa. Antar att det beror på att reguljärflygen blivit så mycket dyrare eftersom vi är sent ute.Har kollat på Sanur, Kuta och Nusa Dua men kan inte välja... Läste ngnstans om att Kuta har skräpiga stränder och att Sanur har så långgrunt att det knappt går att bada. Sant??Vi ska åka i september och nu funderar jag helt plötsligt om vi ska åka ngn helt annanstans. 26000 för två veckor - när man ändå bara ska titta på varandra;)
    Om du läser i tråden verkar det variera lite beroende på årstiden var det är skräpigt och så...
    Vi åker 16-30 september till Bali Mandira med Ving...
  • Miss Biii

Pärlan2009 - stranden i Kuta/Legian/Seminyak är skräpig över jul o nyår, dvs dec-jan, då vänder vinden och sopor från Java och död fisk blåser in mot land. Sanur tycker många om, men jag tyckte stranden var hemsk och jag ville absolut inte bada där och såg ingen annan göra det heller... De flesta bor på lyxigare hotell m pooler där de kan bada istället.

• Tjolinti

vi ska mellanlanda i singapore, någon som vet om vi måste ha visum för o vistas där eller det räcker med de visumet man skaffar när man e på flygplatsen bali?

• Susanna och Fredrik

Men hörrni...
    Om man först växlar till dollar i sverige får man betala växlingsavgift och sen får man göra det igen om man vill växla dollarn till rupie! Inge bra...växla till dollar( bland annat till inresevisumavgiften) och till rupie och ta sedan ut pengar i automaterna...det tipset fick jag av en vän som är berest på Bali och andra Indonesiska öar.

• 010809

Kikar in i tråden, vi har preliminärbokat resa till bali idag! =) *måste läsa igenom tråden ordentligt nu*

Vi ska oxå bo på Bali Mandira, fast 5-20 augusti =)

Susanna och Fredrik skrev 2009-04-27 14:13:54 följande:

Om du läser i tråden verkar det variera lite beroende på årstiden var det är skräpigt och så...Vi åker 16-30 september till Bali Mandira med Ving...
  • Susanna och Fredrik

Härligt! Vi är flera som ska bo där

010809 skrev 2009-05-02 17:26:23 följande:
    Kikar in i tråden, vi har preliminärbokat resa till bali idag! =) *måste läsa igenom tråden ordentligt nu*Vi ska oxå bo på Bali Mandira, fast 5-20 augusti =)Susanna och Fredrik skrev 2009-04-27 14:13:54 följande:
  • young love

Vilken härlig tråd! Vi ska också till Bali på smekmånad!

Är det någon som har tips på var/hur man skulle kunna simma med delfiner?
    Och tips på vad man ska se för att verkligen uppleva kulturen på Bali?

• Flisa80

Ok, äntligen börjar vi få lita koll på var vi ska bo. Om inget ändrar sig till imorgon så kommer vi nog att ta första veckan (18-15 juni) i Sanur på Mercure Resort Sanur, www.mercureresortsanur.com, och andra veckan (25 juni till 2 juli) på...Bali Mandira!!!! Så klart! Hur kan man göra annat när man har vistats här inne med er!??!

Nu får vi bara hoppas på att det fortfarande finns rum kvar. Vi bokar genom ving, det känns skönt och verkar knepigt nog billigare. Får nog kolla upp det igen

• MissieA
    Flisa80 skrev 2009-05-03 14:20:43 följande:
    Ok, äntligen börjar vi få lita koll på var vi ska bo. Om inget ändrar sig till imorgon så kommer vi nog att ta första veckan (18-15 juni) i Sanur på Mercure Resort Sanur, www.mercureresortsanur.com, och andra veckan (25 juni till 2 juli) på...Bali Mandira!!!! Så klart! Hur kan man göra annat när man har vistats här inne med er!??! Nu får vi bara hoppas på att det fortfarande finns rum kvar. Vi bokar genom ving, det känns skönt och verkar knepigt nog billigare. Får nog kolla upp det igen
    Men vad kul att det har löst sig Då ses vi på Bali Mandira den veckan ju hihihi. Hur mycket får ni betala?
  • Flisa80
    MissieA skrev 2009-05-03 18:28:37 följande:
    Men vad kul att det har löst sig Då ses vi på Bali Mandira den veckan ju hihihi. Hur mycket får ni betala?
    Är ni där samtidigt alltså?? KUL!!

Ja, tar vi ett vanligt dubbelrum för våra 7 nätter så betalar vi 3350:-
    Det fanns ett deluxrum kvar, men jag vet inte vad det kostade... Vi kollad epriserna på vings hemsida och då var det lite dyrare, vet inte varför, men då kostade deluxrummet drygt 5000:-

Vad gav ni och vilken rumstyp har ni valt??
Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!