• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • tomlinn

Jag var på Bali för ett par år sedan (fast inte på bröllopsresa). Jag kan rekommendera att besöka Ubud, en mycket mysig stad ungefär mitt på ön.

Om ni har möjlighet, missa absolut!!! inte att klättra upp på vulkanen Mount Batur innan soluppgången. Soluppgången är fantastiskt vacker, men stjärnhimlen under klättringen (vandringen) upp är obetalbar och bland det vackraste jag någonsin varit med om!

Norrut på ön ligger ett naturreservat (minns inte vad det heter just nu) där vi snorklade bland fiskar mer fantastiska än något som setts i akvarium. I närheten fanns också ett sköldpadds-nursery väl värt en timma eller två. Är man där på förmiddagen hade man möjligheten att 'adoptera' en pyttesköldpadda och hjälpa till att släppa ut den i havet.

• Susanna och Fredrik
    MissieA skrev 2009-04-09 23:57:51 följande:
    Susanna och Fredrik skrev 2009-04-09 22:52:11 följande:Hahaha! Hoppas verkligen inte att jag säger nått trist om något som kostar så mkt.
    Nej det är sant! Det måste ju bli toppen, eller rättare sagt...Det KOMMER att bli toppen!!! =)
  • pearlgirl
    Tjolinti skrev 2009-04-10 18:40:59 följande:
    Nej vi ska bo på Aston bali resort, tror det är en till här som ska det :D
    Japp, vi ska också bo på Aston Bali resort! Först där en vecka och sen Bali Mandira.
    Ska bli spännande att höra när du har varit på Aston Bali
  • Tjolinti

verkar vara så många som byter hotell under resa, usch, jag börjar få ångest över det, har vi gjort fel som valt o bo på samma ställe hela resan kanske?

• pearlgirl

Ni får det säkert underbart. Tänk på alla utflykter man hinner göra. Jag tror inte ni hinner tröttna på hotellet

• Flisa80

Jag blir TOKIG!! Vi har fortfarande inte beställt eller bestämt ! hotell. Och vi åker om mindre än 2 månader. GAH! Jag blir jättestressad! Snälla säg att jag inte behöve vara orolig!!??

• MissieA

Oroa dig inte hihi. Vi bokade ju vår resa ca 2,5 månad innan så du behöver säkert inte oroa dig. Har ni några favoriter då?

• Flisa80

Nej jag vet inte...vi tänkte nog mest att vi bor en vecka i närheten av kuta, typ Legian, och en vecka i Sanur... Men vi hittar aldrig tiden riktigt att sätta oss ner i lugn och ro och leta, leta, leta... Bali Mandira ser ju superfint ur men vi tycker det är för dyrt... Vå bor gärna flott några dar men inte hela tiden. Från början tittade vi på aston bali resort som ju är supervacker och lyxigt men det kostar ju inte en bråkdel av Mandira. Fast det ligger ju inte där vi vill bo... Jag vet inte...

• Flisa80

Om bara min blivande kunde komma hem från jobbet nån gång så kunde vi ju sitta idag, nu när jag är på hugget...:!!!

Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!