• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • pearlgirl

Ett tips på bra pris på Bali Mandira är att boka endast hotell via Ving. Vi betalar 4730:- för 6 nätter där och det tycker inte jag är farligt. Motsvarande via Ticket eller andra hotellsajter skulle det kostat 9500:- så jag är superglad att jag hittade via Ving!!!

• MissieA
    pearlgirl skrev 2009-04-21 20:39:57 följande:
    Ett tips på bra pris på Bali Mandira är att boka endast hotell via Ving. Vi betalar 4730:- för 6 nätter där och det tycker inte jag är farligt. Motsvarande via Ticket eller andra hotellsajter skulle det kostat 9500:- så jag är superglad att jag hittade via Ving!!!
    Låter verkligen som ett bra pris.
  • Miss Biii

Flisa80 - om ni är flexibla och kan tänka er att byta hotell så boka ett nga nätter och gå sen runt och kolla andra på plats, då kan man förhandla till sig ett bra pris... Annars kolla sajten agoda.se och sök på platsen... så kommer fler alternativ upp, då får ni en uppfattning om hotellens priser i relation till varandra... sen kan du ringa hotellen oxå och fråga om priser och fråga om de har priser för "long stay". Lycka till!! Det finns SÅ MÅNGA hotell så du behöver absolut inte vara orolig att det ska vara fullbokat, det är bara budgethotellen som blir fulla!

• Flisa80
    pearlgirl skrev 2009-04-21 20:39:57 följande:
    Det var ju inte så dyrt som jag trodde det var!!
  • Flisa80

Miss Biii skrev 2009-04-22 09:20:42 följande:

Flisa80 - om ni är flexibla och kan tänka er att byta hotell så boka ett nga nätter och gå sen runt och kolla andra på plats, då kan man förhandla till sig ett bra pris... Annars kolla sajten agoda.se och sök på platsen... så kommer fler alternativ upp, då får ni en uppfattning om hotellens priser i relation till varandra... sen kan du ringa hotellen oxå och fråga om priser och fråga om de har priser för "long stay". Lycka till!! Det finns SÅ MÅNGA hotell så du behöver absolut inte vara orolig att det ska vara fullbokat, det är bara budgethotellen som blir fulla!
    Och dom vill vi ju inte bo på i alla fall...lite lyxigare får det ju vara på bröllopsresan! Tack...
  • Tjolinti

ok nu har jag varit och beställt pengar på forex, vi ska ha med oss 25 000 i dollar och bara 5000 i balinesisk valuta. av dom 25 000 dollarna ska 13 000 gå till hotellkostnad. men dom resterande, var växlar jag in dom? Någon som vet var man gör det och vad man säger så man inte blir lurad?

• förlovad julafton 2007
    Tjolinti skrev 2009-04-22 20:08:30 följande:
    ok nu har jag varit och beställt pengar på forex, vi ska ha med oss 25 000 i dollar och bara 5000 i balinesisk valuta. av dom 25 000 dollarna ska 13 000 gå till hotellkostnad. men dom resterande, var växlar jag in dom? Någon som vet var man gör det och vad man säger så man inte blir lurad?
    OBS på bali har de något emot en viss serie av 100-dollar och vägrar växla in. Minns inte om det har något med numret i sig att göra eller om de tror de är falska. Kontrollera det!!
  • förlovad julafton 2007

Jag måste bara och jag förstår verkligen om de flesta av er på denna tråden skiter i vad jag säger...men vad är vitsen med att sitta två veckor på ett och samma lyxiga hotell på Bali? Man upplever ju ingenting om man bara sitter på hotellet och åker på arrangerade utflykter som är hur tillrättalagda och turistiga som helst...Jag fattar att man vill ha lite lyx på sin bröllopsresa men det är fantastiskt att bara vara på Bali. Jag har varit där vid två fillen, varje tillfälle ett par veckor i streck. Man får väldigt fina hotell men pool och frukost och allt för typ en 100 spänn per rum och natt, dvs inte per person. Det blir inte jättemycket finare för att man betalar 1000 spänn per natt. Visst lite extra får man ju förståss inlusive aircon som gör en sjuk eftersom temperaturskillnaderna blir för stora menmen...

jag hoppas att ni får det ni söker. Försök åtminstone ge er ut på något utan guide och arrangerade turistresor. Det finns så mycket fint att se utanför hotellets väggar och poolområde.

Hoppas att jag inte irriterat er för mycket med mitt inlägg.

• Tjolinti

jag blev inte alls irriterad, anledningen till att vi har samma hotell i två veckor det e för att jag inte orkar dra runt på all packning, men vi har tänkt oss och ta varsin liten väska o sticka någon dag till gili öarna, men då har vi ändå kvar vårt rum på hotellet för jag orkar inte dra med allt jag handlat :)

• MissieA

förlovad julafton 2007 skrev 2009-04-22 20:17:29 följande:

Jag måste bara och jag förstår verkligen om de flesta av er på denna tråden skiter i vad jag säger...men vad är vitsen med att sitta två veckor på ett och samma lyxiga hotell på Bali? Man upplever ju ingenting om man bara sitter på hotellet och åker på arrangerade utflykter som är hur tillrättalagda och turistiga som helst...Jag fattar att man vill ha lite lyx på sin bröllopsresa men det är fantastiskt att bara vara på Bali. Jag har varit där vid två fillen, varje tillfälle ett par veckor i streck. Man får väldigt fina hotell men pool och frukost och allt för typ en 100 spänn per rum och natt, dvs inte per person. Det blir inte jättemycket finare för att man betalar 1000 spänn per natt. Visst lite extra får man ju förståss inlusive aircon som gör en sjuk eftersom temperaturskillnaderna blir för stora menmen...jag hoppas att ni får det ni söker. Försök åtminstone ge er ut på något utan guide och arrangerade turistresor. Det finns så mycket fint att se utanför hotellets väggar och poolområde.Hoppas att jag inte irriterat er för mycket med mitt inlägg.
    Du irriterar inte mig ialf. Men jag tror att alla vill få ut olika saker ur sin bröllopsresa eller semesterresor överhuvudtaget. Vi vill ha fina hotell och pooler för vi vill ha lyx när vi kommer bort samtidigt som vi vill göra roliga saker och shoppa mycket. Vi tycker att vi får det vi söker och är jättenöjda. Jag är glad att vi alla vill olika saker och accepterar att inte alla vill få ut samma sak som vi
Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!