• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Flisa80

Jag och min blivande reser onsdagen efter vårt bröllop, den 17 juni. Vi har ännu bara bokat flygbiljetterna...men nu är det bara 4 månader kvar så det känns som om det börjar bli dags att även tänka på hotell. OM vi nu ska boka det här hemifrån....

• SMarie

Oh kolla in the four seasons med tillhörande restaurang Pj´s där man kan äta middag på typ som en egen säng på stranden och de sätter ut hundratals lyktor i sanden, underbart... Dyrt, men oh så värt varenda öre.. Vi var där i augusti.

• Flisa80

Det låter fantastiskt!!! Var på Bali låg detta??

• SMarie

Annars ligger det flera trevliga hotell vid Nusa Dua, men jag skulle välja The Four seasons ändå..

• Flisa80

Ligger detta också i Nusa Dua? Kikade in på hemsidan, verkligen vackert.... Vi hade funderingar på att åka just till Nusa Dua, men sen fick vi höra att det var lite väl "snobbigt" och inte så mycket Bali, över det området. Vad tänker du om det? Vi har ju ingen aning... Bekanta till oss var på Bali för typ 10 år sedan och då var Nusa Dua nästan inhägnat...så lyxigt var det. Nu menar jag inte att jag tror att det fortfarande är så, men man vill ju se Bali också, inte bara något lyxigt hotell.

Är jätteglad för dina svar och tips!

• SMarie

Alltså det är lite så, inhägnat, Nusa Dua. Det beror nog rätt mycket på bomberna för x antal år sedan. Four seasons ligger inte i Nusa dua utan i Jimbaran bay. Det här är lyxhotel så det är klart att det inte är det riktiga Bali. Men vi upptäckte att glappet ner till nästa kategori hotel är enormt. Bali har precis börjat återhämta sig från turistbortfallet efter bomberna då många hotel gick i konkurs.
    Jag ska kolla upp lite mer och höra med min kille vad mer för tips vi kan komma med. Nu ska jag sova, imorgon ska jag åka bräda.

• LirreMagic

vi har faktiskt valt att bo på Kuta Beach nu när vi åker till Bali i juli och det har mest att göra med att vi tycker det är lättare att åka iväg på dagarna till finare stränder än att sitta mer isolerad och utan stort utbud av olika restauranger på kvällarna
    Dessutom tycker jag vi kom rätt så bra undan rent prismässigt när vi valde att boka vi Ving vilket jag som inte har åkt med charterbolagen på 10 år inte trodde

• SMarie

vi åkte inte charter utan flög med qatar air från Kuala lumpur eftersom vi var 3 veckor i Malaysia också. Så om ni ska åka charter har jag inga tips..

Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!