• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Miss Biii

Ja ca 1000kr för 2 pers Tur och Retur

Flisa80 skrev 2009-03-04 17:57:31 följande:
    Du har ju tidigare skrivit att snabbåten kostar ca 1000 kr. Var det per person eller för två? Antar att det var per person men jag hoppas att jag har fel.
  • Miss Biii

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-04 18:44:38 följande:

Känner att jag vill veta var vi ska bo och gärna i förväg...vet inte om man kommer billigare undan om man bokar på annat sätt heller faktiskt...Jag är inte så himla berest och tar helst det säkra före det osäkra...sån är jag =)
    Jag tänkte precis likadant! Men har nu ändrat min åsikt efter egna erfarenheter! Kolla ordentligt på nätet på olika hotell, läs recentioner och kolla bilder... Sen bokar ni nått som ni tycker verkar bra! Bokar ni via hotellet direkt så brukar man kunna avboka om man vill byta hotell, man säger bara att man ska resa runt ön och se mer.... då är de så samarbetsvilliga så
  • Susanna och Fredrik

Miss Biii skrev 2009-03-05 10:04:47 följande:

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-04 18:44:38 följande:Jag tänkte precis likadant! Men har nu ändrat min åsikt efter egna erfarenheter! Kolla ordentligt på nätet på olika hotell, läs recentioner och kolla bilder... Sen bokar ni nått som ni tycker verkar bra! Bokar ni via hotellet direkt så brukar man kunna avboka om man vill byta hotell, man säger bara att man ska resa runt ön och se mer.... då är de så samarbetsvilliga så
    Jag har redan bokat...och känner mig nöjd med det...
    Vi åker nog till dom där Giliöarna nägra nätter men då får vårt hotellrum i Kuta vänta på oss....

Sen är det ju inte så mycket charter...för det finns ingen charterverksamhet....
  • Miss Biii

Susanna och Fredrik - JAA! Gili ska ni självklart åka till!! Jag längtar tillbaka, var där senast i slutet av oktober... men även i juli och augusti då det självklart är bättre väder...

Nä det där m charter vet jag inget om, men det är väl bra om ni slipper den, enligt mig, hemska charterverksamheten

• Susanna och Fredrik

Miss Biii skrev 2009-03-05 11:06:46 följande:

Susanna och Fredrik - JAA! Gili ska ni självklart åka till!! Jag längtar tillbaka, var där senast i slutet av oktober... men även i juli och augusti då det självklart är bättre väder...Nä det där m charter vet jag inget om, men det är väl bra om ni slipper den, enligt mig, hemska charterverksamheten
    hahah...det finns ingen charterverksamhet..men en buss till och från flyget och så...så man blir avslängd vid rätt hotell...
    Jo men Gili ska vi till, det har vi redan bestämt...vet inte om vi förbokar boendet där ev så vi vet vad vi får! Nåt lyxigt tack...typ nån villa.....=)

Vi åker 16-30 september
  • Miss Biii

Villa på Gili vet jag inte om det finns, på Gili Trawangan då kanske, den stora turistiga partyön... nädå den är säkert supermysig, jag har bara mellanlandat där. Jag föredrar de andra öarna som är mindre och färre folk/turister. På Gili Air, mellanön, finns ett finare hotell, inte femstjärnigt, som finns finare rum samt små byggnader som är delade med 2 rum i varje. Ni kan kolla in hemsidan iaf och se vad ni tycker; hotelgiliair.com

transport till och från flygplatsen har många hotell, även budgethotellen... men det förstår jag att ni känner som en trygghet!

• LirreMagic

Susanna och Fredrik; förstår hur du menar

Vi har gjort precis som ni bokat via Ving ska bo på Alam Kul Kul på Kuta i två veckor. Eller snarare har vi det som bas ovh sen kommer vi göra massa olika utflykter men har rummet kvar på Kuta medan vi t.ex. åker till Giliöarna.

Känns skönt att för en gång skull inte åka runt och leta hotell, vilket vi och framförallt jag alltid har gjort på alla mina resor. Ska bli skönt att bara slappa om det är det vi vill göra efter bröllopet. Men visst känns det skönt att charter inte alltid behöver vara charter med dålig klang ;)

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-05 10:59:33 följande:

Miss Biii skrev 2009-03-05 10:04:47 följande:Jag har redan bokat...och känner mig nöjd med det...Vi åker nog till dom där Giliöarna nägra nätter men då får vårt hotellrum i Kuta vänta på oss....Sen är det ju inte så mycket charter...för det finns ingen charterverksamhet....
  • Miss Biii

LirreMagic - Åh, "Kul Kul" är superfint!!! Precis vid strandpromenaden! Har inte bott där men har gått förbi det MÅNGA ggr. Där lär ni trivas kanon! Bra val!!

• LirreMagic

Tack Miss Biii!

Känns riktigt skönt att höra :)
    Efter de första inläggen i den här tråden började jag känna mig lite nedslagen eftersom så många klagar på Kuta.
    Men jag ser verkligen fram emot vår resa!

• Flisa80

Miss Biii skrev 2009-03-05 10:01:27 följande:

Ja ca 1000kr för 2 pers Tur och Retur
    Ok, det sätter ju det hela i en annan dager. Jag trodde nog det skulle kosta 1000 kr per person, men för två...det låter ju bra!!! Vi hade nästan tänkt att skippa Gili pga det, men nu känns det ju överkomligt.
Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!