• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Luucie

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-04 03:17:21 följande:

Oj, jag blev lite besviken av den här tråden...har bokat 2 eckor i Kuta Beach...men det verkar mest som att det inte är bra där...när man läser här...
    Det är visst bra där! Finns Starbucks

Nej men ärligt talat ni kan åka en liten bit med taxi eller till och med gå till Legian eller Seminyak...kanske lite långt att gå (men typ 10 minuter med taxi) till det sista men då kommer ni iallafall bort lite från folket.

Stränderna är fina men som sagt vattnet är strömt. Så var försiktiga.

I Seminyak finns trevliga restauranger och mysiga barer. Hittade också ett par superbra restauranger inne i Kuta. Billiga drinkar, god mat och supertrevlig personal och jättefin inredning.

Jag upplevde Kuta som mycket bättre än tex Phuket. Människorna var mycket softare och inte alls så "på".
    Vi var där i september, vet inte om det har någon betydelse?

Ni kommer att få det jättebra!
  • Miss Biii

Det beror helt på vad ni vill ha? Vad vill ni få ut av er semester? Personligen gillar jag Kuta. Stor härlig strand, finns allt i form av butiker, strand och restauranger... i alla prisklasser...

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-04 03:17:21 följande:

Oj, jag blev lite besviken av den här tråden...har bokat 2 eckor i Kuta Beach...men det verkar mest som att det inte är bra där...när man läser här...
  • Susanna och Fredrik

Tack Miss Biii och Luucie!

Känns bättre nu!

Luucie, vi åker i september =)

• MissieA

Jag har läst tråden men blir lite förvirrad hehe. Vi funderar på att åka dit på bröllopsresa, men kan man åka dit juni-aug??

Vi är ute efter fin strand men samtidigt uteliv & shopping. Vad rekomenderar ni?

• Miss Biii

ja! bästa tiden på Bali är från maj till september. Satsa på Seminyak, samma strand sträcker sig från Kuta till Legian och Seminyak. Men i det sistnämnda finns finfina lyxhotell som passar sig på bröllopsresan, fin lugn miljö med närhet till nöje och shopping.

• MissieA

Tack Miss Biii. Vi har kollat på lite olika hotell hos Apollo, men deras hotell på Seminyak ligger 3 km från centrum.

Vad tror du om Sanur och Tanjung Benoa?

För vi känner att vi vill kunna gå in till centrum på kvällen men ändå ha hotell nära stranden. Vilka bolag reser ni andra med? Någon som reser/rest med apollo dit?

• Susanna och Fredrik

Vi har valt ving

• Miss Biii

varför måste ni åka charter?? boka hotell o flyg på egen hand!

man behöver inte gå ända bort till "centrum", det finns butiker o restauranger i seminyak oxå. Jag o min sambo bodde där i december, det är skönt att gå den biten till centrum, man kan ju ta taxi en utav vägarna antingen dit eller hem... kostar bara några kronor. och tro mig, ni vill inte gå dit varje kväll. det finns en mysig strandpromenad ni kan gå på, där finns många mysiga restauranger, vid stranden precis!

• Susanna och Fredrik

Miss Biii skrev 2009-03-04 09:44:48 följande:

Det beror helt på vad ni vill ha? Vad vill ni få ut av er semester? Personligen gillar jag Kuta. Stor härlig strand, finns allt i form av butiker, strand och restauranger... i alla prisklasser...Susanna och Fredrik skrev 2009-03-04 03:17:21 följande:
    Vi var på en Grekland semster och hamnade i ingenstans...det fanns inte en enda butik...
    Vill kunna bada, njuta, äta och shoppa!!!
    Är Kuta ok eller ska man byta till Sanur..om det nu går??
  • Flisa80

Vi har nyss varit hos vänner som har berättat vad de tycker om Bali efter deras 6 resor dit. De ÄLSKAR Kuta och det är nästan bara där de väljer att vara, så deppa inte ihop Susanna och Fredrik.

Vi har bokat flyg genom resia med Qatar, hotell har vi inte bokat ännu. De allra flesta tycker ju att man kan boka första nätterna hemifrån men sedan ta resten på plats, för att själv kunna välja ut de man vill bo på. Man behöver inte alls oroa sig för att det ska bli slut på rum.

Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!