• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • Miss Biii

Jag gillar inte alls Sanur! Blä!
    Kuta är extremt, det är dit folk åker... turistigt som attan, där ligger alla superbilliga restauranger och hotell så där finns alla backpackers oxå.Shopping finns hur mkt som helst, superskoj! Och butiker finns överallt!

Stranden sträcker sig som sagt från Kuta och bortåt, så man får samma härliga strand utan att bo "mitt i smeten". Bali är inte känt för fina stränder så många kan bli besvikna, det är en surfarstrand, HÖGA vågor och starka stömmar men man kan gå i o doppa sig o leka i vågorna, det är härligt! Men vill man snorkla får man åka iväg på en tur.
    Jag fortsätter "promota" för Gili Öarna, det är verkligen paradiset på jorden! folk förstår inte vad de går miste om!

• Miss Biii

exakt som "Flisa80" säger så finns det hur mkt rum som helst!! Jag va inte helt bekväm m situationen att inte ha rum bokat för hela vistelsen, men det finns alltid, speciellt de dyrare och finare hotellen, backpackers snor alla billiga rum på de skabbiga ställena som inte brudpar vill till.

Det bästa är absolut att boka nga nätter sen gå runt till olika hotell o be att få rundtur o se rum osv. Det blir oftast billigare så oxå, vissa hotell kan man förhandla om priset om man stannar "long-stay"

• MissieA

Fast vi känner mer att vi vill veta säkert vart vi ska bo och ha allt avklarat när vi kommer dit så att vi bara kan njuta av vår bröllopsresa istället för att behöva oroa oss för hotell m.m.

Hehehe vi vil vara på den säkra sidan,, sen är vi ju sånna som vill göra roliga saker på kvällarna också och verkligen uppleva kulturen.

Har ni några tips på hotell då?

• MissieA

Susanna och Fredrik skrev 2009-03-04 17:26:30 följande:

Vi har valt ving
    Vilket hotell bokade ni?
  • Flisa80

Miss Biii skrev 2009-03-04 17:37:32 följande:

exakt som "Flisa80" säger så finns det hur mkt rum som helst!! Jag va inte helt bekväm m situationen att inte ha rum bokat för hela vistelsen, men det finns alltid, speciellt de dyrare och finare hotellen, backpackers snor alla billiga rum på de skabbiga ställena som inte brudpar vill till.Det bästa är absolut att boka nga nätter sen gå runt till olika hotell o be att få rundtur o se rum osv. Det blir oftast billigare så oxå, vissa hotell kan man förhandla om priset om man stannar "long-stay"
    Du har ju tidigare skrivit att snabbåten kostar ca 1000 kr. Var det per person eller för två? Antar att det var per person men jag hoppas att jag har fel.
  • Susanna och Fredrik

Miss Biii skrev 2009-03-04 17:27:08 följande:

varför måste ni åka charter?? boka hotell o flyg på egen hand!man behöver inte gå ända bort till "centrum", det finns butiker o restauranger i seminyak oxå. Jag o min sambo bodde där i december, det är skönt att gå den biten till centrum, man kan ju ta taxi en utav vägarna antingen dit eller hem... kostar bara några kronor. och tro mig, ni vill inte gå dit varje kväll. det finns en mysig strandpromenad ni kan gå på, där finns många mysiga restauranger, vid stranden precis!
    Känner att jag vill veta var vi ska bo och gärna i förväg...vet inte om man kommer billigare undan om man bokar på annat sätt heller faktiskt...

Jag är inte så himla berest och tar helst det säkra före det osäkra...sån är jag =)
  • Susanna och Fredrik
    MissieA skrev 2009-03-04 17:49:11 följande:
    Susanna och Fredrik skrev 2009-03-04 17:26:30 följande:Vilket hotell bokade ni?
    Bali Mandira....längtar!!!!
  • MissieA

Tittade precis på det hotellet och det verkar jättemysigt Har ni bokat dubbelrum eller delux. Vilket är vilket?? hehe.

Ni åker i september,, eller är jag ute och cyklar?

• Luucie

Vi bodde på flera olika hotell men ett stack verkligen ut.

Jayakarta Bali Residence and Spa var super!!!!Fint och rent och pool, massage alldeles på stranden, Legian, perfekt avstånd både till det lite mer hektiska Kuta och det lite sömnigare Seminyak.

• Susanna och Fredrik
    MissieA skrev 2009-03-04 18:52:07 följande:
    Tittade precis på det hotellet och det verkar jättemysigt Har ni bokat dubbelrum eller delux. Vilket är vilket?? hehe.Ni åker i september,, eller är jag ute och cyklar?
    Ja vi åker den 16:e september...tror att deluxe är egen bungaloo på stranden...om jag inte missminner mig...vi valde vanligt dubbelrum...

Och ni...om ni ska??
Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!