vi var en gili-ö, tror den hette Gili trawangan eller ngt i den stilen (det var ett par år sen så jag har faktiskt glömt). jättefina stränder och lugnt fint vatten. vet itne om det ändrats sen 05 när jag var där men då var det jättelugnt, några få restauranger som typ visade film på kvällarna, och så finns det inga poliser där, de har nån konstig deal om att de inte får gå i land, jag minns inte exakt. men iaf så hade alla, ALLA ställen jättemkt magic mushroom-rätter p sina menyer. konstigt för det var en massa barnfamiljer där oxå... men det var väldigt lugnt och så, jag såg inga människor som betedde sig som de var höga. det enda jag kan säga som är negativt är att det var jäääättemkt kackerlackor där! vet itne varför, jag avskyr kryp men var glad under min asien-tour för vi såg knappt några, utom på gili. bodde vi jättefräscht men enkelt, men vi hade ett gäng kackerlackor i vårt rum och på vissa av restaurangerna/caféerna kröp de typ på en när man satt, så man inte kunde slappna av när man kollade på filmerna... man såg dem på gatorna (eller gator, det var bara sandvägar) överallt p kvällarna. det var läskigt! fast de är ju inte farliga. men sjukt äckliga.
ang bali så tyckte jag inte Kuta var ngt kul alls. vi var på bali 1 3 v och gick ned till stranden första dan, fick PANIK på alla säljare, det gick inte att bada för det var så strömt etc. var bara surfare där. så vi var på andra stränder, fanns massa fina. försäljarna är extra jobbiga på bali tyckte jag, långt värre än thailand, men just på kuta beach var det faktikst outhärdligt, och jag är ganska härdad. skule inte rekommendera att bo där alltså. kanske var det extra starka strömmar när vi var där (det var i maj) men som sagt, det gick inte att gå i och bada, man bara sögs fram och tillbaka, jätteläskigt.
en väldigt vacker strand (men oxå fruktansvärt starka strömmar) var en som hette typ Dream bay eller paradise bay.. nåt sånt. det var som en nationalpark och det kostade lite att gå in där, men det låg sjukt fint och var otroligt vackert. den ska ni inte missa.