• Flisa80

BALI-resenärer: kom hit!!

Tidigare Balitrådar har tenderat att falla bort i glömska så jag startar en ny...

Här kan vi dela med oss av tips eller erfarenheter.
    Vad ska man inte missa att se?
    Bästa hotellen?
    Pålitliga chaufförer?
    Strålande restauranger?
    Vad säger lonely planet?
    Vilka delar av Bali bör besökas?
    Osv...

Längtar otroligt efter vår resa till Bali och vill börja fundera på vart vi ska åka, vad vi ska se...kan vi inte hjälpas åt??!

Välkomna hit!

• Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!
  • The bride to be in june

Underbar tråd! :D

Jag och min blivande ska också åka till Bali! Vi har bokat en resa via ticket och vi ska bo på hotell www.balimandira.com/ vilket är kanonfint! Vi tog även ett deluxe rum för att lyxa till det lite! ;)

• MissieA

The bride to be in june skrev 2009-04-03 09:21:59 följande:

Underbar tråd! :DJag och min blivande ska också åka till Bali! Vi har bokat en resa via ticket och vi ska bo på hotell www.balimandira.com/ vilket är kanonfint! Vi tog även ett deluxe rum för att lyxa till det lite! ;)
    Välkommen till en underbar tråd, jag har fått så bra tips här Vi är några brudpar till som ska bo på samma hotell verkar va populärt hihihi. Vi har också bokat ett deluxe rum.

När åker ni och hur mycket betalar ni?
  • The bride to be in june

Vi kommer åka i mitten av augusti och vara borta i två veckor! Vi fick betala drygt 30.000 för båda två. Men det känns verkligen som att det var värt det eftersom det är ett underbart ställe plus att man fick frukostbuffé! ;)

När åker ni?

• MissieA

Vi åker i slutet av juni och är där i 2 veckor. Vi längtar så mycket

Hur gör ni andra, hur mycket ska ha ta med uttagna pengar och vet ni ifall det finns många bankomater i Kuta?

• Miss Biii

ang. automater så finns det inte så många som man kan ta ut mycket pengar på en gång, i.o.m avgiften så vill man undvika att ta ut för många ggr. Vid "Hard Rock shopen"och "starbucks" i kuta finns en automat med vakt, där kan man ta ut 3 milj/uttag! Normalt på andra kan man endast ta ut ca 1 milj...

• Flisa80

Miss Biii skrev 2009-04-03 08:34:22 följande:

Ang. café så finns det hur många ställen som helst som har fritt internet. Många ställen, restaurangen och fik, ska man ha med sig egen dator, nån som ska ta m "lappen"?Ang. hotell kan jag rekommendera att kolla på sidan agoda.comvi hade problem m bokning genom dem, men de har många hotell m hyffsade bilder!
    Ok, ja då behöver man ju inte lägga just det stället på minnet i alla fall. Jag känner mig dock tveksam över att jag kommer att sitta framför datorn oavsett gratis eller ej. Men dom som är på längre resor kan jag ju förstå...
  • Miss Biii

Flisa80 - nej, skulle jag vara på semester skulle jag absolut inte sätta mig vid en dataskärm... det är väl ett ypperligt tillfälle att skippa datorer! :))

• MissieA

Miss Biii skrev 2009-04-05 15:47:40 följande:

ang. automater så finns det inte så många som man kan ta ut mycket pengar på en gång, i.o.m avgiften så vill man undvika att ta ut för många ggr. Vid "Hard Rock shopen"och "starbucks" i kuta finns en automat med vakt, där kan man ta ut 3 milj/uttag! Normalt på andra kan man endast ta ut ca 1 milj...
    Bra att veta, då måste man kanske ta med sig en del pengar ändå och ta ut ifall man behöver mer.
  • Crisp

Måste tipsa om det här fantastiska hotellet på norra Bali. Jag bodde där några nätter på min bröllopsresa för 10 år sedan. Bungalows på stranden, restaurangen placerad i sanden vid havet, underbart.... längtar tillbaka....
    www.balitamansari.com/cottages-main.html

• Miss Biii
    MissieA skrev 2009-04-06 12:43:14 följande:
    Bra att veta, då måste man kanske ta med sig en del pengar ändå och ta ut ifall man behöver mer.
    Jo kontanter är alltid bra, de flesta här ska säkert bo på nått flodigt hotell som har pick up när ni anländer, annars är det ju bra att ha taxipengar! För er som ska åka taxi så sök efter skylten "taxi", där betalar ni i en lucka och får då en taxibil. Annars kan ni bli blåsta rejält!!! Det kan vara bra att ha dollar på flygplatsen oxå, fixar ni visum innan eller på plats?
    Kolla upp hur dollarn står i förhållande till rupiah, när vi åkte så tjänade vi på att växla dollar på plats.
    Men annars kan ni ta ut kontanter som sagt, när man betalar med kort får man ofta en avgift, även på hotellen, så jämför om ni tjänar på att ta automatavgiften eller ta avgiften på hotellet, oftast är det X antal % på beloppet
Svar på tråden BALI-resenärer: kom hit!!