• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Panzerfaust
    TinkerBelle skrev 2009-03-24 22:29:34 följande:
    Jag ska ge han för busungar! Dj**la snorungar är vad det är. Utan respekt för sin egen kultur och andras egendom. Har jobbat i Rissne en gång i tiden. Ligger nära Tensta/Rinkeby som är Stockholms "Rosengården"...Det är mina surt förvärvade pengar dem eldar upp.gissa om jag skulle nita om jag hamnade mitt iden där soppan!!*Grrrrrrr.....*
    Problemet är att man inte får tala om slödder, detta är slödder deras hudfärg/nationalitet är oväsentlig det är beteendet som avgör epitetet, ergo: slödder. Kastar man grejer på räddningspersonal så de måste avbryta sin insats bör man kunna dömas riktigt hårt, det borde inte ses som ett ringa brott.
  • didis

Vad gjorde man egentligen före google?? Jag minns inte ens hur datorerna funkade för 10 år sedan? *minns att det fanns datorer före Windows men kan inte för mitt liv komma på hur de användes*

tonårsmorsa skrev 2009-03-24 22:27:28 följande:
    Det är det man har google till. Allmänbildning.
  • Panzerfaust

www.dn.se/sthlm/viktigt-att-inte-gora-motsattningarna-permanenta-1.387039

- Det här handlar om busungar som tycker att polisen har varit taskiga och så ska de visa sig på styva linan - hur korkat som helst förstås, säger han till DN.

Dessa busungar Sarnecki talade om var alla över 20 och en del var så gamla som 35 och de sköt med en skarpladdad kpist mot polisstationen, busungar? jo eller hur...kriminellt drägg.

Lås in och kasta bort nyckeln.

• tonårsmorsa

Håller med om att det är beteendet som ska fokuseras och inte nationalitet/hudfärg. Här blir folk livrädda om de ser någon som är lite mörkare än segelbrun. Skadegörelse skylls ofta på ungdomar från andra områden. Ursäkta, men vem tar bussen hit för att slå sönder en busskur och sen vänta minst en timme till nästa buss kommer för att kunna åka härifrån. Även svenska ungdomar med höginkomsttagare till föräldrar gör s-k-i-t.

Panzerfaust skrev 2009-03-24 22:33:26 följande:
    Problemet är att man inte får tala om slödder, detta är slödder deras hudfärg/nationalitet är oväsentlig det är beteendet som avgör epitetet, ergo: slödder. Kastar man grejer på räddningspersonal så de måste avbryta sin insats bör man kunna dömas riktigt hårt, det borde inte ses som ett ringa brott.
  • didis

DET tror jag du behöver! Och jag förstår dig, själv höll jag på att bli nipprig när jag gick hemma.

Nu hade det varit betydligt trevligare att vara hemma men mina tonåringar behöver itne så mycket passning

MulleNuh skrev 2009-03-24 22:17:28 följande:
    jo du har säkert helt rätt.. Har iaf pratat med min chef och förhoppningsvis börjar jag jobba om 1 månad!!!
  • TinkerBelle

Biblioteket!

didis skrev 2009-03-24 22:35:01 följande:
    Vad gjorde man egentligen före google?? Jag minns inte ens hur datorerna funkade för 10 år sedan? *minns att det fanns datorer före Windows men kan inte för mitt liv komma på hur de användes*
  • Panzerfaust
    didis skrev 2009-03-24 22:35:01 följande:
    Jag minns den tiden med fasa...

Å andra sidan så var jag med på Commodore 64'ans tid.
  • didis

Med BASIC! Jag gick på datorkurs på 80-talet: ABC80 med floppydisk i bästa fall eller annars kasettband.

Commodore 64 var sådant jag drömde om på nätterna men mina föräldrar tyckte det var alldeles för dyrt och onödigt!

Hur gammal är du egentligen?

Panzerfaust skrev 2009-03-24 22:41:43 följande:
    Jag minns den tiden med fasa...Å andra sidan så var jag med på Commodore 64'ans tid.
  • TinkerBelle

Det är barn till föräldrar som avsagt sig sitt ansvar och som skyller allt på samhället som är problemet!
    Och dem finns i alla samhällsskikt.

Lik f**bannat mina skattepengar som går till att bygga up det förstörts istället för att förbättra vården, ålderdomshem, biblikteken, skolmaten m.m.....

Snorungarna finns i Bromma oxå jag vet1

tonårsmorsa skrev 2009-03-24 22:40:48 följande:
    Håller med om att det är beteendet som ska fokuseras och inte nationalitet/hudfärg. Här blir folk livrädda om de ser någon som är lite mörkare än segelbrun. Skadegörelse skylls ofta på ungdomar från andra områden. Ursäkta, men vem tar bussen hit för att slå sönder en busskur och sen vänta minst en timme till nästa buss kommer för att kunna åka härifrån. Även svenska ungdomar med höginkomsttagare till föräldrar gör s-k-i-t.
  • Panzerfaust
    tonårsmorsa skrev 2009-03-24 22:40:48 följande:
    Det stora problemet är att antisocialt agerande och skadegörelse sällan leder till några konsekvenser. Sverige felprioriterar precis allt just nu, vi blir skinnande av giriga svin och skär ned på det som verkligen behövs som skola vård och rättsväsende.
Svar på tråden Tantvarning 3