• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

Jag har väl förträngt det nej någonstans finns en hel massa bibliska historier men det gäller att sortera ut dem till rätt "gubbe".

Annars har vi haft rätt roliga teologiska diskussioner här hemma, dottern (16 år) funderar på att låta döpa sig. Det får hon gärna göra men hon måste argumentera för VARFÖR så att det inte är en missriktad protest mot föräldrarna (inte lätt att protesera mot oss, vi tolererar det mesta som inte är skadligt). Jag är ateist och sonen lutar åt något liknande. Maken är mest ointresserad

TinkerBelle skrev 2009-03-24 20:40:53 följande:
    Det provet hade min son för ett par veckor sedan! Han går också i sexan.Om du tänker efter Didis så mins du säkert berätelsen ur bibeln om Abraham som när hans hustru Sara inte födde honom några barn tog en av sina tjänste kvinnor, Hagar, för att uppnå sin högsta önskan. Å tänk hep så var båda kvinnorna på smällen. Två söner föddes, Isak och Ismael, och ur dessa två härstammar de tre religionerna Judendom, Kristendom och Isalm.
  • Heloise

Inte jag jag är bara boknörd

ja oxå ska ju vår förstfödda son( om vi nu får ngn sådan) heta efter en fotbollsspelare, men det är väl normalt

• Panzerfaust

Bjuder på ett musiktips som jag såg på Jools Holland för ett bra tag sedan men ingen tycks veta vilka de är

• didis

Jag har en bror namngiven efter en motorcykel - Norton...

torde vara ett hyfsat ovanligt namn...

Heloise skrev 2009-03-24 20:45:29 följande:
    Inte jag jag är bara boknörd ja oxå ska ju vår förstfödda son( om vi nu får ngn sådan) heta efter en fotbollsspelare, men det är väl normalt
  • Heloise

ja fast jag har för mig att irma schultz döpte sin son till det med, av samma anledning, fråga inte varför jag kommer ihåg det för det kan jag inte svara på hahahaha

didis skrev 2009-03-24 20:51:52 följande:
    Jag har en bror namngiven efter en motorcykel - Norton... torde vara ett hyfsat ovanligt namn...
  • passionsblomman

alltså, hur är man funtad om man frågar någons vuxna son om man får lova tt gifta sig med hans mamma??? och hur tänker mamman? att det är rart? jag skulle slå nåt hårt i skallen på båda tror jag...om jag var kvinnan alltså..

*Funderar vidare över senaste "led ming till altaret för jag kan inte gå dit själv-tråden"*

• MulleNuh

var det där jag härjade eller??

passionsblomman skrev 2009-03-24 20:58:18 följande:
    alltså, hur är man funtad om man frågar någons vuxna son om man får lova tt gifta sig med hans mamma??? och hur tänker mamman? att det är rart? jag skulle slå nåt hårt i skallen på båda tror jag...om jag var kvinnan alltså..*Funderar vidare över senaste "led ming till altaret för jag kan inte gå dit själv-tråden"*
  • passionsblomman

Härjar? du härjar väl inte?

Men ja där är vi ju och knattrar lite...

MulleNuh skrev 2009-03-24 20:59:07 följande:
    var det där jag härjade eller??
  • didis

Obegripligt!

Hur kan man tycka det är gulligt? Jag skulle inte bestämma vem mina barn får gifta sig med (men synpunkter knakse jag har! ) och blotta tanken på att ens barn skulle få avgöra vem jag gifter mig med. Jag säger det igen - obegripligt!

passionsblomman skrev 2009-03-24 20:58:18 följande:
    alltså, hur är man funtad om man frågar någons vuxna son om man får lova tt gifta sig med hans mamma??? och hur tänker mamman? att det är rart? jag skulle slå nåt hårt i skallen på båda tror jag...om jag var kvinnan alltså..*Funderar vidare över senaste "led ming till altaret för jag kan inte gå dit själv-tråden"*
  • passionsblomman

Ja, jag har lite svårt att smälta just den här varianten. det känns som jag vet inte vad...något från nån liten by som är låååångt bakom den moderna världen...fast där hade hon väl inte fått skilja sig såklart...och knapast fått lov att frbli ogift medan hon fick två barn heller.

Jag blir skitnyfiken på hur det ligger till med kulturer och allt här...

didis skrev 2009-03-24 21:01:57 följande:
    Obegripligt!Hur kan man tycka det är gulligt? Jag skulle inte bestämma vem mina barn får gifta sig med (men synpunkter knakse jag har! ) och blotta tanken på att ens barn skulle få avgöra vem jag gifter mig med. Jag säger det igen - obegripligt!
Svar på tråden Tantvarning 3