• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Jag tror dig. Du uppmuntar istället dottern att knu**a runt.

(Förlåt, kunde inte låta bli, hoppas du förstår ironin. Och för de som inte minns så var det ungefär vad didis anklagades för av en numera försvunnen bt-medlem.)

didis skrev 2009-03-24 21:01:57 följande:
    Obegripligt!Hur kan man tycka det är gulligt? Jag skulle inte bestämma vem mina barn får gifta sig med (men synpunkter knakse jag har! ) och blotta tanken på att ens barn skulle få avgöra vem jag gifter mig med. Jag säger det igen - obegripligt!
  • Heloise

Amerikansk så det förslår( att fråga barnen) jag orkar inte ens ge mig in i den tråden. Tillbringade ett par timmar i dag med att debattera om brudöverlämning med en av mina Aussie vänner det räcker. Men det är obergripligt fullständigt bananaz

• Troll1

Hej på er!
    Har inte en chans att läsa alla sidor, ni är ju helt galna som ni skriver!
    Didis: Jag vill åsså gärna se bröllopsbilder.

Passionsblomman: Vilken tråd blev det snurr i förut?

• didis

Och NÄR är barnen stora nog att bestämma över sin mammas giftermål? När de själva blir myndiga?

Då blir i vilket fall symboliken med brudöverlämning väldigt tydlig

Ibland känns det som om min uppfostran av dottern till en stark kvinna kommer att göra henne ensam här i världen. Vi kan ropa oss blå över lika rättigheter när det fortfarande finns kvinnor som tycker det är "gulligt" att vara underordnade. Risken är att de blir normbildande.

passionsblomman skrev 2009-03-24 21:05:06 följande:
    Ja, jag har lite svårt att smälta just den här varianten. det känns som jag vet inte vad...något från nån liten by som är låååångt bakom den moderna världen...fast där hade hon väl inte fått skilja sig såklart...och knapast fått lov att frbli ogift medan hon fick två barn heller.Jag blir skitnyfiken på hur det ligger till med kulturer och allt här...
  • didis

Hellre det faktiskt än att hon är hunsad!! Om hon bara knu**ar runt av egen fri vilja så (vilket var själva poängen i den tråden även om den kom bort)!

tonårsmorsa skrev 2009-03-24 21:09:01 följande:
    Jag tror dig. Du uppmuntar istället dottern att knu**a runt. (Förlåt, kunde inte låta bli, hoppas du förstår ironin. Och för de som inte minns så var det ungefär vad didis anklagades för av en numera försvunnen bt-medlem.)
  • passionsblomman

Hon som har en så söt pojkvän!

Och med den uppenbarelsen hon utgör så näää inte blir hon ensam inte...

didis skrev 2009-03-24 21:12:47 följande:
    Och NÄR är barnen stora nog att bestämma över sin mammas giftermål? När de själva blir myndiga?Då blir i vilket fall symboliken med brudöverlämning väldigt tydlig Ibland känns det som om min uppfostran av dottern till en stark kvinna kommer att göra henne ensam här i världen. Vi kan ropa oss blå över lika rättigheter när det fortfarande finns kvinnor som tycker det är "gulligt" att vara underordnade. Risken är att de blir normbildande.
    Trollet: ? menar du den där jag var ond eller vilken?
  • didis

Troll1 - du har meddelande i inboxen!

HUR ÄR DET MED YRSELN?? Har du kollat upp det? *orolig*

• Panzerfaust

I ärlighetens namn var det där med kvinnlig rösträtt så lyckat egentligen?

• didis

Nu ryckte mitt finger farligt nära anmäl-knappen!!!

Du får gottgöra det genom att genomlida minst 7 heldagar med pulvershakes med din blivande fru!

Panzerfaust skrev 2009-03-24 21:20:09 följande:
    I ärlighetens namn var det där med kvinnlig rösträtt så lyckat egentligen?
  • Heloise

jag vill ha MOUSSAKA!!!!!!!!
    Ok nu har jag fått det ur mig och ska gå och ta ett hett bad och gråta en skvätt

Svar på tråden Tantvarning 3