• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Panzerfaust
    didis skrev 2009-03-24 22:44:23 följande:
    Med BASIC! Jag gick på datorkurs på 80-talet: ABC80 med floppydisk i bästa fall eller annars kasettband. Commodore 64 var sådant jag drömde om på nätterna men mina föräldrar tyckte det var alldeles för dyrt och onödigt!Hur gammal är du egentligen?
    31år blir 32 i år (september).

Vic 20 och C64 var dock främst leksaker för mig har alltid varit något av en tv/datorspelsnörd. Min första dator var en C64 med kassettstation, fy fasen man minns det där "press play on tape" och "Syntax error" med skräck.
  • Panzerfaust

Sådan här får mig att flina av minnen med polare i gamla mustiga pojkrum och blåsor på tummarna:

• didis

Bara barnet, bara barnet

Det måste ha varit -82 eller -83 jag gick på BASIC-kurs, jag minns att jag gick i 6:an i vilket fall.

Maken hade en Sinclair Spectrum (?), han är ytterligare några år äldre än vad jag är.

Nu sitter sonen och spelar CS med sin klan, han vet inte hur bra barnen idag har det

Panzerfaust skrev 2009-03-24 22:48:21 följande:
    31år blir 32 i år (september).Vic 20 och C64 var dock främst leksaker för mig har alltid varit något av en tv/datorspelsnörd. Min första dator var en C64 med kassettstation, fy fasen man minns det där "press play on tape" och "Syntax error" med skräck.
  • Panzerfaust

Spectrum var också fräna grejer, hade en granne som hade ett intellivision det var nog min första kontakt med tv-spel.

Det här var det snyggaste spelet när jag var i mellanstadieålderna nu sitter man bara och garvar när man ser det.

• tonårsmorsa

Dator? Nä, jag minns när man fick VIDEO. Det var en stor händelse. Då spelade man in timmar med musikvideos. Vem minns inte Bagen och Cia Berg:

(En av mina lärare var bästis med Cia så Bagen var STORT.)

• passionsblomman

I 6:an??? *Inser hur långt efteer vi nog var uppe i min hembygd*

Det var då man var ball om man hade den gula Sony Walkman-freestylen.

Syrran bröt bebnet och fick ligga på sjukhus och sedan sitta i rullstol, så vi hyrde tv-spel-Super Mario hette den lille guben och man hörde plinget när han tog sina pengar i huvudet även när man lagt sig.

Mamma hyrde hem ett solarium också minns jag. Man fick såklart ligga på en vanlig säng och så vända sig.
    Min klasskompis mamma skaffade en kvartslampa och kompisen satt med den i en halvtimma. Hon hade blåsor i precis hela ansiktet och såg ut som om hon klarat sig från en eldsvåda med nöd och näppe.

Långt ifrån alla hade video och hos den polare som hade brukade det samlas en del folk...

Kommer ni ihåg era blandband på kasett?
    Tracks, lördagsbiten och upp till 13...

• didis

Haha! Vilken flashback! Jag hade helt glömt bort programmeringen!

Vi har en cd med gamla gamla spel på, måste leta fram den!

Annars har vi 3000 disketter från tidigt 90-tal med klassiker som Doom och Lemmings och allt vad de heter undangömda någonstans, bara att ta fram en regning sommar

Panzerfaust skrev 2009-03-24 22:57:16 följande:
    Didis/www.youtube.com/watchDet var tider det!
  • Panzerfaust

Fy satan vad segt det var att sitta och banda från tracks, kramp i fingret man hade på pausknappen...

Lemmings, det var helt underbart!

• didis

En kompis hade video och inte nog med det - en fjärrkontroll till tv:n*ooooh* - med sladd...

passionsblomman skrev 2009-03-24 23:03:11 följande:
    Långt ifrån alla hade video och hos den polare som hade brukade det samlas en del folk...Kommer ni ihåg era blandband på kasett?Tracks, lördagsbiten och upp till 13...
Svar på tråden Tantvarning 3