• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

Nähä hörrni! I morgon bitti skall jag på anställningsintervju så jag måste gå o knoppa.

Kläder ligger framme, CV:t är trimmat, tja då är det bara att charma dem i morgon då

• passionsblomman

Ungefär så ja...

vad väntar man sig då? en flod av medlidande eller kanske funderingar runt hur det kunde komma sig att det blev så?

didis skrev 2009-03-24 23:18:14 följande:
    Kankse inte så konstruktivt att kalla folk för satmaror...Speciellt inte som hon har synpunkter på att andra är otrevliga.
  • tonårsmorsa

När jag började högstadiet var skrivmaskinskurserna borttagna. Som tillval blev det franska för min del. Höll mig kvar 1 år och kunde för mitt liv inte förstå varför alla andra lärde sig så mycket när jag inte kunde säga mer än Je m'appelle ... (Har väl senare förstått att det där med utebliven läxläsning hade något med det att göra.) Bytte senare till någon blandvariant av hemkunskap och teknik (läste varannan lektion). Teknikläraren blev så trött på mig (var visst inte särskilt aktiv där heller har jag förstått) så jag var inte välkommen dit utan fick ha hemkunskap på de lektionerna också. Sen fick jag för mig att jag skulle utbilda mig till kock, så någon data blev det inte i gymnasiet heller, bara spisknappar.

Men jag har blivit snabbskrivare på datorn ändå (och utan att titta ). Skrivmaskinskunskaperna från mellanstadiet och några år på högskola har väl gjort sitt.

(Och någon riktig kock blev jag förresten inte heller.)

• tonårsmorsa

Lycka till. Ska hålla tummarna.

didis skrev 2009-03-24 23:22:44 följande:
    Nähä hörrni! I morgon bitti skall jag på anställningsintervju så jag måste gå o knoppa.Kläder ligger framme, CV:t är trimmat, tja då är det bara att charma dem i morgon då
  • passionsblomman

LYCKA TILL!!! Din charm kommer inte att misslyckas!

didis skrev 2009-03-24 23:22:44 följande:
    Nähä hörrni! I morgon bitti skall jag på anställningsintervju så jag måste gå o knoppa.Kläder ligger framme, CV:t är trimmat, tja då är det bara att charma dem i morgon då
  • Heloise

Lycka till didis!
    Nu ska jag gå och sussa sängen och drömma om moussakan som står i kylen haha

kram på er tanter

• Panzerfaust

Ang godbitarna i Rosengård:

www.kvp.se/nyheter/1.1503273/gang-skot-hund-framfor-husse

"- Jag har inte gjort det. De hetsade hunden mot oss. Någon av mina kompisar går och hämtar en pistol. Denne någon skjuter hunden. Men jag vet inte vem, förklarade han för polisen.
    Han säger att han dessutom tycker det är märkligt att bli anklagad eftersom släkternas överhuvud träffats och inte kunnat reda ut vem som sköt."

Hej och hå...

• tonårsmorsa

Tyvärr har samhället i väldigt stor grad också avsagt sig ansvaret och skyller allt på föräldrarna. Kanske är det dags att vi inser att samhälle och familj måste samarbeta och att samhället är vi alla, vilket innebär att var och en har ett ansvar att säga ifrån när man ser "skitungar" som beter sig illa.

Som enskild individ finns det också en hel del vi kan göra för de ungdomar som finns omkring oss, t.ex. tillåta våra egna ungdomar att ta hem kompisar och låta dem sova över vid behov. Det är ju tyvärr långt ifrån alla ungdomar som har en trygg familjesituation och att då få chansen till en god relation med en kompis föräldrar kan innebära räddningen för en tonåring på glid.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

TinkerBelle skrev 2009-03-24 22:44:43 följande:
    Det är barn till föräldrar som avsagt sig sitt ansvar och som skyller allt på samhället som är problemet!Och dem finns i alla samhällsskikt.
  • TinkerBelle

Jesus! you are keeping yourselg busy!!!
    Varför händer allt kul när jag inte kan logga in?

En liten sidkommentar så till tanterna som nog förstår

Den elaka tonen i vissa trådar kan ha att göra med ålder, uppfostran och erfarenhet. Har märkt att ibland så är vissa svar lite väl insnöade och trångsynta.
    Och framför allt så har man svårt att acceptera att vi kan ha olika förutsättningar, åsikter och behov..

didis skrev 2009-03-24 23:14:10 följande:
    Det kan hetta till i de mest oväntade trådarna...www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3343327.html
Svar på tråden Tantvarning 3