• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Hej tanterna!

-I´m yours-hur har det gått? Hur mår du och hur mår Lasse???
    *väntar spänt på nyheter*

-Trollet, vart tog du vägen? Jag såg dig, sedan var du borta.Var det idag det var sjukgymnasten?

-Didis *håller tummarna för fullt*

-Originalrosen-var i allvärlden har du gått och gömt dig? Det gälleer förövrigt BlygBrud också.

• TinkerBelle

Håller absolut med dig om alla kan göra något.
    Tyvärr är det allt för många föräldrar som INTE tänker som du (jag funger lika dant. det är därför jag ibland har 7 ungar att mata istället för 3).

Jag nattvandrar 4 ggr per år. Det är äldsta sonen skola i samarbete med komunen som ordnar. Av 60 möjliga föräldrar är vi 7 stycken som alltid dycker upp. Vad för ursäkt de andra 53 har vet jag inte, men dem orkar inte ens meddela att dem inte kommer. om alla gav lite av sin tid skulle det göra stor skillnad.

Att skaffa sig barn är ett livsåtagande och det är du som förälder som har det huvudsakliga ansvaret att utbilda och vägleda ditt barn in i samhället.

Att sanhället som gemenskap har totalt demonterat fritidsgårdar, fritidsaktiviteter och försämrat förutsättningarna för idrott m.m. är otroligt sorgligt.

Att dem som skriker sig hesa inte får uppmärksamhet kan man ju fundera vad det beror på.

tonårsmorsa skrev 2009-03-25 09:42:49 följande:
    Tyvärr har samhället i väldigt stor grad också avsagt sig ansvaret och skyller allt på föräldrarna. Kanske är det dags att vi inser att samhälle och familj måste samarbeta och att samhället är vi alla, vilket innebär att var och en har ett ansvar att säga ifrån när man ser "skitungar" som beter sig illa. Som enskild individ finns det också en hel del vi kan göra för de ungdomar som finns omkring oss, t.ex. tillåta våra egna ungdomar att ta hem kompisar och låta dem sova över vid behov. Det är ju tyvärr långt ifrån alla ungdomar som har en trygg familjesituation och att då få chansen till en god relation med en kompis föräldrar kan innebära räddningen för en tonåring på glid.Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
  • tonårsmorsa

TinkerBelle:
    En sak jag reagerat över är bristen på medmänsklighet hos vissa vuxna individer. Att t.ex. förfasa sig över (njuta av?) andras olycka istället för att försöka hjälpa till är ett sånt exempel. Vad är det som gör att en del människor finner tillfredsställelse med att trycka ner andra? Inte lär det bidra till ett bättre samhällsklimat i alla fall.

• Daa

Nu har jag kollat bilderna, Didis!

Vilket vackert brudpar.
    (Skriver lite snabbt här, vet inte när BT stängs? "Lunchtid", det är lite subjektivt, va? Jag har lunchtid nu.)

• TinkerBelle

Vet inte svaret, men jag tänker ofta på samma sak.
    Inlärt betende?
    Oförmågan att se det stora hela och meningen med livet?

Tror sten hårt på att "what goes around comes around".
    Om jag mår dåligt lär det knappast bli bättre av att spy galla över någon annas situation. Jag kan spy galla över min egen det är mitt val.

Varför är det så svårt att glädjas åt andras lycka?
    Varför drar vi oss för att stötta och uppmuntra andra människor när dem behöver det?

tonårsmorsa skrev 2009-03-25 11:13:27 följande:
    TinkerBelle:En sak jag reagerat över är bristen på medmänsklighet hos vissa vuxna individer. Att t.ex. förfasa sig över (njuta av?) andras olycka istället för att försöka hjälpa till är ett sånt exempel. Vad är det som gör att en del människor finner tillfredsställelse med att trycka ner andra? Inte lär det bidra till ett bättre samhällsklimat i alla fall.
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-03-24 00:10:45 följande:
    Hon avregistrerade sig visst nu och det var för att jag kränkte henne... jag får en lite surrealistisk känsla här...Okej. Om jag blir avstängd så vet ni varför, för hon lär ju ha anmält mig antar jag.
    Man missar visst saker när man inte är på arbetet och är uppkopplad! Vad är det som hänt? Vem är så dum mot dig?
  • tonårsmorsa

Tråden verkar vara bortplockad, men det var i alla fall en tjej som startade en tråd för att beklaga sig över att hennes inlägg tagits bort i flera trådar då hon hade lagt in länkar till sin blogg i dem. Sen hade hon lite svårt att hantera det faktum att hon inte fick medhåll utan mothugg istället. Och helt plötsligt framställdes vår egen passionsblomma som en svart tulpan fäktandes med svärdslilja (eller hur det nu var Panzerfaust så fint formulerade det). Att inte hålla med likställs visst numera med att kränka någon.

Soldemor skrev 2009-03-25 13:27:29 följande:
    Man missar visst saker när man inte är på arbetet och är uppkopplad! Vad är det som hänt? Vem är så dum mot dig?
  • Soldemor

Förresten någon som läste Skånska dagbladet igår?

Fick besked igår att jag är önskad på en anställningsintervju! Läskigt! Var åtta år sedan sist, huu, jättenervös! Kan man få lite stöd fram t måndag?

Svar på tråden Tantvarning 3