• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Soldemor

Ja kära nån, tänk att du är sååå ond, Passionis! Vilken tjej! *småskrattar förtjust*

Jag är mycket kluven till den här tjänsten jag söker. Visst vill jag ha arbete, men den ligger sisådär 6 mil hemifrån, det blir mycket köra varje dag. Är inte riktigt sugen på att flytta, även om jag rent logiskt förstår att vi kanske måste göra det...väntar på en annan tjänst jag sökt, men där går inte ansökningstiden ut förrän om typ tre veckor!

• passionsblomman

Å, det är alltid olika fördelar och nackdelar med de olika valen...oftast brukar det ju visa sig bli till det bästa i slutänden, men ovissheten dessförinnan är dryg ibland.

• tonårsmorsa

Soldemor:
    Visst kan 6 mil enkel resa kännas långt, men ofta är det nog inte själva sträckan som gör att det känns långt utan körvägen. Min man är i byggbranschen, vilket innebär byte av arbetsplats rätt ofta. Vi bor norr om Stockholm och han har under de senaste åren bara haft arbeten på södra sidan. När han hade som längst var det 11 mil enkel resa. Här är det dessutom omöjligt att slippa bilköer på eftermiddagarna (mornarna slipper han köer eftersom han ska vara på jobbet redan 06:30). Restiden hem blir pga köer därför väldigt lång, till skillnad från om det hade varit endast landsvägskörning. Så gå du på anställningsintervjun och försök bortse från avståndet. Verkar arbetet lockande så ge inte upp det förrän du gett det en ordentlig chans.

• passionsblomman

Vad gäller pendlande, så måste jag säga att det absolut inte bara är nackdelar med det.
    Många har upptäckt att det faktiskt kan vara en stund då man smälter dagen har en stund för sig själv och tex kan lyssna på "sin" musik allt vad man kan utan klagomål , eller lyssna på en ljudbok som man kanske inte tar sig tid till annars.

Åker man kommunalt kan man ju läsa eller virka dessutom.
    Det kan vara riktigt skönt att varva ner lite på så sätt. Fast det är helt olidligt med köerna i rusningstrafiken i Stockholm.
    Jag pendlar hellre 6 mil enkel väg i tex Jämtland(där det dessutom är jättevanligt) än sitter en timme i kö för att komma in till stan här...

• MulleNuh

Hur är det i byggbranchen nu???

Är det segt?? Vi ska ju bygga ut och vet ju inte hur det är nu!

tonårsmorsa skrev 2009-03-25 14:42:35 följande:
    Soldemor:Visst kan 6 mil enkel resa kännas långt, men ofta är det nog inte själva sträckan som gör att det känns långt utan körvägen. Min man är i byggbranschen, vilket innebär byte av arbetsplats rätt ofta. Vi bor norr om Stockholm och han har under de senaste åren bara haft arbeten på södra sidan. När han hade som längst var det 11 mil enkel resa. Här är det dessutom omöjligt att slippa bilköer på eftermiddagarna (mornarna slipper han köer eftersom han ska vara på jobbet redan 06:30). Restiden hem blir pga köer därför väldigt lång, till skillnad från om det hade varit endast landsvägskörning. Så gå du på anställningsintervjun och försök bortse från avståndet. Verkar arbetet lockande så ge inte upp det förrän du gett det en ordentlig chans.
  • didis

Motorväg är ren avkoppling att köra men inte stadstrafik, då måste man ju se sig för

Idag har jag varit på intervju, alltid knepigt att veta hur man står sig i konkurrensen. Det gick bra, var gemytligt sådär men det är ändå en konstig situation där man förväntas berätta om både sina bra o dåliga sidor och sälja in sig själv utan att det blir smörigt.

1-4 april skall jag på kurs, 2 av intervjuarna är med på kursen och de hoppades komma fram till ett beslut före dess. Så nu blir det några olidliga dagar framöver

• passionsblomman

Ååååh vad mycket ovisshet det är just nu!!!
    Intervjuer, operationer, utredningar för yrsel och infertilitet och bygga eller ej och allt vad det nu handlar om!

Man vill ju så gärna VETA saker så man har lite koll på sitt liv och kanbörja stra båten lite mer själv...*driver runt lite på sjön*

• didis

AVSKYR AVSKYR när jag inte kan påverka själv!!

• tonårsmorsa

Min man arbetar i ett större företag och de gör inga jobb åt privatpersoner. Men överlag så har det ju varit dåligt med arbeten för storföretagen och jag tror väl inte det varit bättre för de små företagarna. Nu har ju ROT-avdragen införts just för att stimulera efterfrågan på arbetskraft inom byggbranschen. Så att som privatperson hitta ett byggföretag som vill ha jobb borde inte vara några problem. Sen har det ju varit lite luddig med reglerna kring ROT-avdraget och om det inte har styrts upp bättre än den senaste informationen jag läste så finns väl iofs en risk att de små byggföretagen inte vågar ta på sig ROT-jobb. (Min man gör inga ROT-arbeten så därför vet jag inte så mycket om vilka regler som gäller.)

MulleNuh skrev 2009-03-25 14:52:41 följande:
    Hur är det i byggbranchen nu???Är det segt?? Vi ska ju bygga ut och vet ju inte hur det är nu!
Svar på tråden Tantvarning 3