• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Didis:
    Jag är övertygad om att du charmade dem till max. Vem kan säga nej till en tant.

• MulleNuh

Mmm jo vi har ju fått MÅNGA företag som mailar och vill göra vårat jobb.. Sen är det ju priserna också.. Vissa är så hutlöst dyra!!

tonårsmorsa skrev 2009-03-25 15:05:59 följande:
    Min man arbetar i ett större företag och de gör inga jobb åt privatpersoner. Men överlag så har det ju varit dåligt med arbeten för storföretagen och jag tror väl inte det varit bättre för de små företagarna. Nu har ju ROT-avdragen införts just för att stimulera efterfrågan på arbetskraft inom byggbranschen. Så att som privatperson hitta ett byggföretag som vill ha jobb borde inte vara några problem. Sen har det ju varit lite luddig med reglerna kring ROT-avdraget och om det inte har styrts upp bättre än den senaste informationen jag läste så finns väl iofs en risk att de små byggföretagen inte vågar ta på sig ROT-jobb. (Min man gör inga ROT-arbeten så därför vet jag inte så mycket om vilka regler som gäller.)
  • didis

En av frågorna, som de sparade till sist för den var lite pinsam att ställa (men landstinget krävde svar) var om jag hade alkoholproblem?? Öh, vem svarar ja på den frågan?

Det var dock den lättaste frågan att svara på

tonårsmorsa skrev 2009-03-25 15:07:24 följande:
    Didis:Jag är övertygad om att du charmade dem till max. Vem kan säga nej till en tant.
  • tonårsmorsa

Ja, jag har ju i tanttråden offentligt berättat om mina alkoholproblem: "Jag dricker på tok för lite."

Apropå den där frågan om ens styrkor och svagheter är mitt stående svar: "Min styrka är att jag är medveten om mina svagheter." Har hittills funkat bra att få jobb med den formuleringen.

didis skrev 2009-03-25 15:12:04 följande:
    En av frågorna, som de sparade till sist för den var lite pinsam att ställa (men landstinget krävde svar) var om jag hade alkoholproblem?? Öh, vem svarar ja på den frågan?Det var dock den lättaste frågan att svara på
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-03-25 14:57:22 följande:
    Ååååh vad mycket ovisshet det är just nu!!!Intervjuer, operationer, utredningar för yrsel och infertilitet och bygga eller ej och allt vad det nu handlar om!Man vill ju så gärna VETA saker så man har lite koll på sitt liv och kanbörja stra båten lite mer själv...*driver runt lite på sjön*
    Tant = kontrollfreak
  • passionsblomman

Då sa du: "ja mitt problem är att jag får alldeles för få Lulumba" eller vad det dära hette du dricker i alperna...

didis skrev 2009-03-25 15:12:04 följande:
    En av frågorna, som de sparade till sist för den var lite pinsam att ställa (men landstinget krävde svar) var om jag hade alkoholproblem?? Öh, vem svarar ja på den frågan?Det var dock den lättaste frågan att svara på
  • didis

DET skulle jag sagt

Det är dessutom sant - det har blivit på tok för få Lumumbor den här vintern!

passionsblomman skrev 2009-03-25 15:27:38 följande:
    Då sa du: "ja mitt problem är att jag får alldeles för få Lulumba" eller vad det dära hette du dricker i alperna...
  • passionsblomman

Med den temperatur vi har för närvarande kan du kanske leta rätt på en kulle i Norrköping och ha en thermos med dig, blunda och låstas att vinden mot ditt ansikte är alpvind...

Här är det väldigt vackert men iskallt idag!

• Soldemor

Här med, vackert men snorkallt! Hade -10 kl 05.30 i morse när jag skulle hämta in tidningen.

• TinkerBelle

Hallå på er allihopa! Har varit ute i solen som vi har i norra stockholm.

En vännina och jag hitade en solig vrå i lä termometern sa +6, vilket kanppast är någon sommar värme, men på rättväg!

Nu vill jag inte ha mera snä utan sol, mera sol så att mina små blommor kan få växa i lugn och ro.

Ser fram emot att få göra ordning uteplanternagra och hängameln framför dörren, men då funkar det inte med blött snö.

Har därför bestämt mig för att göra soldansen varje kväll den här veckan.

Svar på tråden Tantvarning 3