• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Daa

Didis: Ja, vi vill ha barn, vi har bara inte börjat än. Men ja, det är faktiskt lite skrämmande också. Hur ska jag fixa att vara mamma, om vi nu faktiskt får barn? Tur att det finns goda förebilder. Här, bland annat

Passionsblomman, jag tror att jag kan förstå din ilska. Har själv haft turen att aldrig behöva vända särskilt mycket på slantarna. Däremot har jag någon gång fått rycka in och hjälpa nära och kära när det knipit för dem med oförutsedda utgifter (trasiga bilar, tandläkare och sånt) samtidigt som försäkringskassa och a-kassa har strulat.
    Men nog vet jag att jag behöver lite mer ödmjukhet på området. Bara för att både maken och jag har jobb nu, betyder det ju inte att det inte kan ändras i en handvändning. Och även om vi får ha kvar jobben, finns det ju ingen garanti att vi får ha kvar hälsan.
    Älta på du, det är nyttigt ibland.

• passionsblomman

Å det äär klart att du skulle fixa! Med glans och bravur och massa kärlek!

Haha, jag har hamnat i ett getingbo igen. Nu är jag visst en som vill slå alla som inte tycker som jag...jag sa att ett kok stryk av min mamma kunde de gott ha, de som skrattar åt att 350 spänn har väl alla.

J ainte vet jag, jag tycker nog att det är viktigt att inte bara läsa och vara tyst när dumheten kommer till uttryck. Man måste ju visa att det finns andra sidor av saker, andra åsikter och så...

Daa skrev 2009-03-26 11:50:03 följande:
    Didis: Ja, vi vill ha barn, vi har bara inte börjat än. Men ja, det är faktiskt lite skrämmande också. Hur ska jag fixa att vara mamma, om vi nu faktiskt får barn? Tur att det finns goda förebilder. Här, bland annat Passionsblomman, jag tror att jag kan förstå din ilska. Har själv haft turen att aldrig behöva vända särskilt mycket på slantarna. Däremot har jag någon gång fått rycka in och hjälpa nära och kära när det knipit för dem med oförutsedda utgifter (trasiga bilar, tandläkare och sånt) samtidigt som försäkringskassa och a-kassa har strulat. Men nog vet jag att jag behöver lite mer ödmjukhet på området. Bara för att både maken och jag har jobb nu, betyder det ju inte att det inte kan ändras i en handvändning. Och även om vi får ha kvar jobben, finns det ju ingen garanti att vi får ha kvar hälsan. Älta på du, det är nyttigt ibland.
  • Daa

Du får det att låta så enkelt

Håller med dig om att man måste visa att det finns andra sidor av saker. Kör hårt. Fast här på BT tycker jag mig se att det finns de som gärna ropar om påhopp så fort de får mothugg. Det är lite tråkigt, för det om någonting försvårar en vettig diskussion.
    Har du verkligen fått höra att du är en sån som vill slå alla som tycker annorlunda än du?
    *kilar iväg till den tråden*

passionsblomman skrev 2009-03-26 12:13:21 följande:
    Å det äär klart att du skulle fixa! Med glans och bravur och massa kärlek! Haha, jag har hamnat i ett getingbo igen. Nu är jag visst en som vill slå alla som inte tycker som jag...jag sa att ett kok stryk av min mamma kunde de gott ha, de som skrattar åt att 350 spänn har väl alla.J ainte vet jag, jag tycker nog att det är viktigt att inte bara läsa och vara tyst när dumheten kommer till uttryck. Man måste ju visa att det finns andra sidor av saker, andra åsikter och så...
  • Daa

Ja, sannerligen. Det går att läsa ut att du är en sån. Om man försöker riktigt mycket. Och kisar litegrann

Nu måste jag återgå till jobbet.

Önskar tanterna en trevlig eftermiddag.

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-03-26 12:13:21 följande:
    Haha, jag har hamnat i ett getingbo igen. Nu är jag visst en som vill slå alla som inte tycker som jag...jag sa att ett kok stryk av min mamma kunde de gott ha, de som skrattar åt att 350 spänn har väl alla.J ainte vet jag, jag tycker nog att det är viktigt att inte bara läsa och vara tyst när dumheten kommer till uttryck. Man måste ju visa att det finns andra sidor av saker, andra åsikter och så...
    Kan inte hjälpa att jag fullständigt håller med dig!
  • passionsblomman

Ja jag är nog en elak en när allt kommer omkring. Arg och elak... och när jag blir arg pratar jag jättemycket jättefort och JÄTTEHÖGT, fråga min familj och väktarna i Stockholmsnatten...

Fast slåss gör jag bara ibland.

En liten äcklig slyngel spottade på mig en gång. Det skulle han inte ha gjort.

• MulleNuh

Honom hittade man aldrig igen eller???

passionsblomman skrev 2009-03-26 12:59:54 följande:
    Ja jag är nog en elak en när allt kommer omkring. Arg och elak... och när jag blir arg pratar jag jättemycket jättefort och JÄTTEHÖGT, fråga min familj och väktarna i Stockholmsnatten...Fast slåss gör jag bara ibland.En liten äcklig slyngel spottade på mig en gång. Det skulle han inte ha gjort.
  • TinkerBelle

Undra om du och jag jobbade inne i stan samtidigt?
    Vilken 7-11 huserade du på?
    Själv jobbade jag natt på McD på Norrlandsgatan 1987 till 1991...
    Vi hade direktnummer till Piket polisen.
    Fanns ju en del oborstade individer i krokarn.

passionsblomman skrev 2009-03-26 12:59:54 följande:
    Ja jag är nog en elak en när allt kommer omkring. Arg och elak... och när jag blir arg pratar jag jättemycket jättefort och JÄTTEHÖGT, fråga min familj och väktarna i Stockholmsnatten...Fast slåss gör jag bara ibland.En liten äcklig slyngel spottade på mig en gång. Det skulle han inte ha gjort.
  • TinkerBelle

Tänkte oxå på kontrasten i den tråden om hon vars besparingar är som bortblåsta.

Svar på tråden Tantvarning 3