Å det äär klart att du skulle fixa! Med glans och bravur och massa kärlek!
Haha, jag har hamnat i ett getingbo igen. Nu är jag visst en som vill slå alla som inte tycker som jag...jag sa att ett kok stryk av min mamma kunde de gott ha, de som skrattar åt att 350 spänn har väl alla.
J ainte vet jag, jag tycker nog att det är viktigt att inte bara läsa och vara tyst när dumheten kommer till uttryck. Man måste ju visa att det finns andra sidor av saker, andra åsikter och så...
Daa skrev 2009-03-26 11:50:03 följande:
Didis: Ja, vi vill ha barn, vi har bara inte börjat än. Men ja, det är faktiskt lite skrämmande också. Hur ska jag fixa att vara mamma, om vi nu faktiskt får barn? Tur att det finns goda förebilder. Här, bland annat Passionsblomman, jag tror att jag kan förstå din ilska. Har själv haft turen att aldrig behöva vända särskilt mycket på slantarna. Däremot har jag någon gång fått rycka in och hjälpa nära och kära när det knipit för dem med oförutsedda utgifter (trasiga bilar, tandläkare och sånt) samtidigt som försäkringskassa och a-kassa har strulat. Men nog vet jag att jag behöver lite mer ödmjukhet på området. Bara för att både maken och jag har jobb nu, betyder det ju inte att det inte kan ändras i en handvändning. Och även om vi får ha kvar jobben, finns det ju ingen garanti att vi får ha kvar hälsan. Älta på du, det är nyttigt ibland.