• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • TinkerBelle

Vasagatat ansågs vara straff komendering...
    Då när du var där var det dessutom överlag en ganska hetsk stämmning inne i city under helgnätter.

Men man blir härdad! Och än idag säger jag ifrån när många andra försöker gömma sig på tåg och tunnelbana.

passionsblomman skrev 2009-03-26 14:45:35 följande:
    På vasagatan 22, 1999.Poliser och Väktare fick gratis kaffe/läsk hos oss. Det blev lite extra beskydd så att säga.Piketkillarna sa "ALDRIG att jag ens en natt skulle stå här ENSAM som du gör. Fattar du inte att du står på Sveriges absolut farligaste punkt bokstavligt talat"Jo, när du säger det så är det ju inte så kul att man är helt ensam... FY vilka upplevelser man hann med under det året man var där. Helt bortom allt de flesta svenskar ens någonsin har föreställt sig.
  • TinkerBelle

Of course you are!

Panzerfaust skrev 2009-03-26 14:47:15 följande:
    Already there...
  • TinkerBelle

Har inte ätit STAAAARKA mediciner för huden skull, men väl för mina urinväginfektoner...

Brukar inte vara kul för det är så mycket biverkningar!

MulleNuh skrev 2009-03-26 14:46:47 följande:
    Idag har jag varit hos hudläkaren.. Ska börja äta en STAAAAARK medicin!!! Har ätit den förr..
  • passionsblomman

Ja man blir så härdad att man nästan inte gillar sig själv längre märkte jag när jag valde att sluta. När jag gick hemma gravid fick jag tid att bearbeta endel av det otroligt hårda klimat jag jobbade i medfört, och jag mådde rätt dåligt under en tid. När man stod på plats fanns det inte utrymme att bli rädd eller reagera med annat än försvar och samma kaxighet som man möttes av.

Att jag säger ifrån har jag dock behållit. Jag har ställt till en och annan scen i t-banan och på bussar, för jag kan inte hålla klaffen. Som den äkta tant jag är.

TinkerBelle skrev 2009-03-26 14:49:48 följande:
    Vasagatat ansågs vara straff komendering...Då när du var där var det dessutom överlag en ganska hetsk stämmning inne i city under helgnätter.Men man blir härdad! Och än idag säger jag ifrån när många andra försöker gömma sig på tåg och tunnelbana.
  • MulleNuh

åhh är du också en med jobbiga uvier!!!??
    Hemskt är det.. Jag brukar ha ca 6-8 st/år och det har jag haft sen jag var 13 år...

TinkerBelle skrev 2009-03-26 14:52:51 följande:
    Har inte ätit STAAAARKA mediciner för huden skull, men väl för mina urinväginfektoner...Brukar inte vara kul för det är så mycket biverkningar!
  • TinkerBelle

Fick det inte förrän jag hunnit fylla 30. :-O
    Och då gick dem rätt up i njurarna på en gång så därför ger dem mig hästkuren med än gång när jag nu märker att jag har en.
    Förra året var första gången jag kände i tid så att säga att hmm borde nog gå till doktorn...
    Dem har varit tokiga på mig eftersom dem inbillat sig att jag har gått dragit på det - som om det skulle vara så dj**la kul!

Numera är det tranbärsjuice dagligen och extra "mammelucker" som gäller för att hålla sig varm.

MulleNuh skrev 2009-03-26 14:57:09 följande:
    åhh är du också en med jobbiga uvier!!!??Hemskt är det.. Jag brukar ha ca 6-8 st/år och det har jag haft sen jag var 13 år...
  • MulleNuh

ja det låter inge vidare!!

Annars finns det något som heter Hiprex. Tabletter. Jag äter såna 2 ggr/dag. (eller jag SKA äta 2 ggr/dag. Glömmer ofta! )

TinkerBelle skrev 2009-03-26 15:15:49 följande:
    Fick det inte förrän jag hunnit fylla 30. :-OOch då gick dem rätt up i njurarna på en gång så därför ger dem mig hästkuren med än gång när jag nu märker att jag har en.Förra året var första gången jag kände i tid så att säga att hmm borde nog gå till doktorn...Dem har varit tokiga på mig eftersom dem inbillat sig att jag har gått dragit på det - som om det skulle vara så dj**la kul!Numera är det tranbärsjuice dagligen och extra "mammelucker" som gäller för att hålla sig varm.
  • TinkerBelle

Vad är det? Och var får man tag i dem?
    Nu har jag vant mig vid tranbärjuice... gillade inte den sura smaken i början.

MulleNuh skrev 2009-03-26 15:22:34 följande:
    ja det låter inge vidare!!Annars finns det något som heter Hiprex. Tabletter. Jag äter såna 2 ggr/dag. (eller jag SKA äta 2 ggr/dag. Glömmer ofta! )
  • MulleNuh

Dom förebygger också uvi.. Fick dom utskrivna av min husläkare.

TinkerBelle skrev 2009-03-26 15:26:08 följande:
    Vad är det? Och var får man tag i dem?Nu har jag vant mig vid tranbärjuice... gillade inte den sura smaken i början.
  • TinkerBelle

Hmmm! Måste prata med min nästa gång jag trillar dit.
    Peppar peppar har klart mig sen i höstat nu.

MulleNuh skrev 2009-03-26 15:28:37 följande:
    Dom förebygger också uvi.. Fick dom utskrivna av min husläkare.
Svar på tråden Tantvarning 3