• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • TinkerBelle

Han gör det för att reta sina föräldrar, men när han började prata om köttfärssås måde jag oxå illa...

*får kväljningar*

passionsblomman skrev 2009-03-26 21:26:38 följande:
    *går och kräks*FYYYY vad läskigt!
  • Heloise

nån som är haj på % räkning?
    13 bibliotekarier, 9 kvinoor, 4 män vad blir det i %? 70-30?
    och känner för att hjälp de matte okunnig, jag kan hjälpa igen, jag är bra på att analysera böcker och gnälla

• Heloise

got it 69/31 jag var ju inte alls fel ute tänk vad man lär sig på ICA

• TinkerBelle

Stämmer!

Heloise skrev 2009-03-26 22:39:06 följande:
  • TinkerBelle

Ska ju gifta mig med en ekonom så det mest basala tvingas man komam ihåg!
    Han kör gånger tabellen med barnen i bilen på långa resor.

Heloise skrev 2009-03-26 22:39:06 följande:
  • passionsblomman

Men ååå! Nu får du säga hur du räknade ut det för jag HAR glömt och nu blir jag galen...*viftar med miniräknaren*

• Heloise

överslag eller nått haha.
    Jag har taaataatatata( trumvirvel) ätit i dag! En liten liten portion moussaka aka nektar från gudarna. 23 dagar -11kg sen fick det baske mig räcka, jag har mått jättedåligt senaste dagarna, men nu som en princessa, jag har nästan skrivit hela mitt PM samt rättat ett PM på 4 timmar. I'm on moussaka fire ;-p

passionsblomman skrev 2009-03-26 23:08:56 följande:
    Men ååå! Nu får du säga hur du räknade ut det för jag HAR glömt och nu blir jag galen...*viftar med miniräknaren*
  • passionsblomman

jaha! ja det överslaget klarar jag ju, men hur f'n ska man slå det på räknaren? *känner mig som en komplett idiot*

MAT! jamen det måste ju vara underbart! *skickar omedelbart över lite hembakt bröd, fortfarande ljummet*

• TinkerBelle

Del/total=procent
    I det här fallet 4/13=0.31

passionsblomman skrev 2009-03-26 23:08:56 följande:
  • Diz

älskade tanter... som jag saknat er!

Min tand är lagad nu, rotfyllning... gjorde inte ont då, men den värker som attans, och har gjort non-stop sen jag slog upp ögonen imorse, eller eg sen bedövningen släppte igår... Till saken hör att jag tog ledigt i tisdags, körde upp till kristianstad, till tandläkaren, bara för att få reda på att tiden var onsdag istället. Sagt och gjort, onsdag tog jag ut någon timme till och körde ToR till kristianstad, men nu är det iaf gjort... Tack och lov att tandläkaren gav oss ett väldigt bra pris, annars hade jag blivit knäpp...

Dessutom har det hänt grejer på jobbet. Ni vet post-it lapparna, they are no more.. Eller iaf jobbar inte jag med dem längre. I måndags kom det fram en karl till mig och sa "visst har någon informerat dig om att du ska vara på utbildning om en kvart?" typ, näe... ahwell, utbildning skulle jag på iaf. Sen avslutar han med "och du kan väl danska, för det är danska mail/telefonsamtal du ska svara på..." typ, näe....

Så hela veckan har spenderats i utbildning. Ingen vet hur länge jag kommer att sitta på det här uppdraget (vet inte ens om det blir hela nästa vecka), eller om jag kanske kommer att sitta på båda uppdragen, eller bara ett.. .ni fattar grejen. Men idag, idag svarade jag på danska mail, och på danska mind you! Använde mina knappa norska-kunskaper och ett e-lexikon, och det gick jättebra. Kändes som om jag satt och löste rebusar hela dagen. Skitskoj faktiskt!
    Och ytterligare utbildning är ju aldrig fel. Det här uppdraget innebär också att kunden uppmanar oss att låna hem så många som möjligt av deras produkter, för att kunna lära känna dem så bra som möjligt.

Asch, nog om mig, jag pratar som en kärring hörrni... en riktigt bladdertacka, that's me

Svar på tråden Tantvarning 3