älskade tanter... som jag saknat er!
Min tand är lagad nu, rotfyllning... gjorde inte ont då, men den värker som attans, och har gjort non-stop sen jag slog upp ögonen imorse, eller eg sen bedövningen släppte igår... Till saken hör att jag tog ledigt i tisdags, körde upp till kristianstad, till tandläkaren, bara för att få reda på att tiden var onsdag istället. Sagt och gjort, onsdag tog jag ut någon timme till och körde ToR till kristianstad, men nu är det iaf gjort... Tack och lov att tandläkaren gav oss ett väldigt bra pris, annars hade jag blivit knäpp...
Dessutom har det hänt grejer på jobbet. Ni vet post-it lapparna, they are no more.. Eller iaf jobbar inte jag med dem längre. I måndags kom det fram en karl till mig och sa "visst har någon informerat dig om att du ska vara på utbildning om en kvart?" typ, näe... ahwell, utbildning skulle jag på iaf. Sen avslutar han med "och du kan väl danska, för det är danska mail/telefonsamtal du ska svara på..." typ, näe....
Så hela veckan har spenderats i utbildning. Ingen vet hur länge jag kommer att sitta på det här uppdraget (vet inte ens om det blir hela nästa vecka), eller om jag kanske kommer att sitta på båda uppdragen, eller bara ett.. .ni fattar grejen. Men idag, idag svarade jag på danska mail, och på danska mind you! Använde mina knappa norska-kunskaper och ett e-lexikon, och det gick jättebra. Kändes som om jag satt och löste rebusar hela dagen. Skitskoj faktiskt!
Och ytterligare utbildning är ju aldrig fel. Det här uppdraget innebär också att kunden uppmanar oss att låna hem så många som möjligt av deras produkter, för att kunna lära känna dem så bra som möjligt.
Asch, nog om mig, jag pratar som en kärring hörrni... en riktigt bladdertacka, that's me