• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • TinkerBelle

Jag sprang också omkring i kort kort ? det är inte den biten jag vänder mig mot ? det är tillfället dem väljer att kort kort som jag inte kan förstå?.
    Var sak har sin plats och jag kan ju tycka att annonsera sin tillgänglighet är inget man gör framme i kyrkan.

• TinkerBelle

Lite småtokig och lost!

Troll1 skrev 2009-03-27 10:18:55 följande:
    Den var söt!
  • TinkerBelle

Kontroll freak!
    Inte konstigt sånna männiksor aldrig blir nöjda när dem inte kan se bortom det matriella!
    Det är tanken som räknas...
    Skulle nog själv som tärna bli fly förbannad om bruden börajde instruera mig hur möhippan skulle vara.
    Hintar - ja tack, men order?!

Troll1 skrev 2009-03-27 10:31:31 följande:
    Jahapp, här var det en bridezilla: www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m3344692.htm...Vojne, vojne!
  • MulleNuh

Usch jag bara bölar.. Jag är VÄRLDENS sämsta mamma. Jag borde inte ha barn!!!!!

Va fan ska jag ta mig till!?!?!?!?!?

Zack är sååååååååå bråkig. Han kan inte lyssna. Det är HELT omöjligt och ALLT jag gör är bara att gå runt och skrika på honom känns det som. Det är som en ond cirkel. Jag VET att han skriker efter uppmärksamhet. Men när jag har Bella som är en galen 1-åring så kan jag inte ge mer än jag gör!!

Nej på riktigt så vet jag inte vad jag ska ta mig till...

• TinkerBelle

Ojoj! Nu är goda råd dyra!!!
    Tanter dags att slå sina kloka huvuden ihop.

Jag kan bara dela med mig av mina erfarenheter och lärdomar....

1) Försök att inte skrika tillbaka åt honom (svårt jag vet) men barn gör inte som dem blir tillsagda - dem gör som du gör!

2) Flera andra tanter har pratat om det innan - han behöver nog lite mammatid utan lillasyster. Kan inte Micke ta Bella en timme eller två så att du Zack kan åka iväg? Ta en glass och en fika elelr bara gå till lekparken själva?

3) När Bella väl börjar på dagis du kanske kan hämta Zack lite före vid något tillfälle och gå och bada tillsammans?

Mina söner är födda med 21 månaders mellan rum så jag vet hur hysteriskt jobbigt det kan vara.

Tyvärr så är det bara att bita ihop och härda ut!

MulleNuh skrev 2009-03-27 11:02:52 följande:
    Usch jag bara bölar.. Jag är VÄRLDENS sämsta mamma. Jag borde inte ha barn!!!!!Va fan ska jag ta mig till!?!?!?!?!? Zack är sååååååååå bråkig. Han kan inte lyssna. Det är HELT omöjligt och ALLT jag gör är bara att gå runt och skrika på honom känns det som. Det är som en ond cirkel. Jag VET att han skriker efter uppmärksamhet. Men när jag har Bella som är en galen 1-åring så kan jag inte ge mer än jag gör!!Nej på riktigt så vet jag inte vad jag ska ta mig till...
  • Daa

Grattis, TinkerBelle! Du fyller år samma dag som min mamma. Ska tänka lite på dig när jag slår in hennes present

Mulle, jag har inga råd att ge dig (fast borde jag inte ha det egentligen? Brukar man inte i regel vara en fantastisk förälder som har koll på precis allt innan man själv får barn? ). I alla fall är jag helt övertygad om att du inte är en dålig mamma. Du_är_inte_en_dålig_mamma.
    Även om det är jobbigt nu. *kramar*

• MulleNuh

Jo du har helt rätt.. Det jobbiga är ju att jag vet allt detta, men jag kommer inte ur dessa gamla skitspår!!

Men jag tror allt blir bättre sen när bellis börjar dagis också.
    Och jag tror jag ska åka och bada med zack nån dag. Det skulle han verkligen tycka va skoj!!!

Tack för dina råd!!

TinkerBelle skrev 2009-03-27 11:31:32 följande:
    Ojoj! Nu är goda råd dyra!!!Tanter dags att slå sina kloka huvuden ihop.Jag kan bara dela med mig av mina erfarenheter och lärdomar....1) Försök att inte skrika tillbaka åt honom (svårt jag vet) men barn gör inte som dem blir tillsagda - dem gör som du gör!2) Flera andra tanter har pratat om det innan - han behöver nog lite mammatid utan lillasyster. Kan inte Micke ta Bella en timme eller två så att du Zack kan åka iväg? Ta en glass och en fika elelr bara gå till lekparken själva?3) När Bella väl börjar på dagis du kanske kan hämta Zack lite före vid något tillfälle och gå och bada tillsammans?Mina söner är födda med 21 månaders mellan rum så jag vet hur hysteriskt jobbigt det kan vara.Tyvärr så är det bara att bita ihop och härda ut!
  • lillabruden

MulleNuh, prova hitta en lek som båda kan tycka är roligt kanske....dansa och sjunga? så kan du hålla i Bella medans du berömmer Zach för hans fina rumpskakningar
    Eller kanske, om det funkar....hittar en film ni alla kan titta på? o ge honom nått mutbart....hhhmmm......något utan socker iallafall!!
    I värsta fall säg att det snart är påsk och då kommer påskahäxan och hämtar med honom till Blå Kulla!!!
    Eller, var jag ett dåligt exempel där kanske......?
    Önskar jag kunde vara där o leka med Zach tills han tröttnar på mig.....så hade jag kunnat ta Bella sen Dumma avlånga sverige som är så stort!!

jag klarade min körteori iförrgår!!

uppkörning på måndag.......

• MulleNuh

men GRATTIS!!!! Jag kollade efter dig på msn hela dagen! Var ju supernyfiken på hur det gick!!

lillabruden skrev 2009-03-27 11:54:16 följande:
    MulleNuh, prova hitta en lek som båda kan tycka är roligt kanske....dansa och sjunga? så kan du hålla i Bella medans du berömmer Zach för hans fina rumpskakningar Eller kanske, om det funkar....hittar en film ni alla kan titta på? o ge honom nått mutbart....hhhmmm......något utan socker iallafall!!I värsta fall säg att det snart är påsk och då kommer påskahäxan och hämtar med honom till Blå Kulla!!! Eller, var jag ett dåligt exempel där kanske......? Önskar jag kunde vara där o leka med Zach tills han tröttnar på mig.....så hade jag kunnat ta Bella sen Dumma avlånga sverige som är så stort!!jag klarade min körteori iförrgår!! uppkörning på måndag.......
Svar på tråden Tantvarning 3