• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Jaha , men vad ÄR det som är så fantastiskt då med mineralerna????

Troll1 skrev 2009-03-20 18:04:42 följande:
    Mulle: Köpte mitt I.D. + borstar på Tradera (nytt), mkt billigare! www.everydayminerals.com har jättebra mineralmakeup. Där kan man best provförp också. Suveränt!
  • didis

Undrar också hur mycket vackrare man egentligen blir av mineralerna *föreställer mig pulvriserad lava ungefär*

• Daa

Det låter som bra med mineralerna, men jag tänker som så att om jag skulle köpa sån make up så skulle det ändå inte bli så mycket bättre. För hur det än är, så är det ju fortfarande jag som håller i borstarna.

• didis

Och jag som är så gammal kallar foundation för "brunkräm"...

Äh, inte blir jag någe snyggare för att jag smörjer in mig med mineraler. Till vardags har jag bar lite rouge och mascara på mig (annars ser jag FÖR nyvaken ut!).

Daa skrev 2009-03-20 20:14:37 följande:
    Det låter som bra med mineralerna, men jag tänker som så att om jag skulle köpa sån make up så skulle det ändå inte bli så mycket bättre. För hur det än är, så är det ju fortfarande jag som håller i borstarna.
  • Daa

Jag kör med mascara och puder. Då är jag glansfri iaf när jag går hemifrån.
    Känner mig totalt bortkommen när det gäller smink. Lejde med varm hand bort sminkningen till ett proffs när jag skulle till att gifta mig.

• didis

Jag använder ju munskydd hela dagarna - ingen idé att använda puder då!

Faktiskt, eftersom jag sminkar mig så lite till vardags ville jag inte leja bort det till vigseln - jag var rädd att det skulle bli för mycket då. Så jag gjorde själv min vanliga festmakeup. Kanske lite fegt...

Daa skrev 2009-03-20 20:23:39 följande:
    Jag kör med mascara och puder. Då är jag glansfri iaf när jag går hemifrån. Känner mig totalt bortkommen när det gäller smink. Lejde med varm hand bort sminkningen till ett proffs när jag skulle till att gifta mig.
  • Daa

Jo, jag har munskydd emellanåt också. Och ibland ett visir som man sätter över pannan. Så egentligen är det ingen idé.
    Och så händer det att jag råkar köra med den sotade looken, när det dammar från maskinerna (har fler än en gång fått kommentarer om skäggstubb av arbetskamraterna).
    Men tanken är god. Det kanske räcker. Och så har jag ju kille, så det gör kanske ingenting att man ser lite småslafsig ut efter en arbetsdag.

Jag vågade inte leja bort sminkningen bara sådär, utan det blev provsminkning också. Blev riktigt, riktigt nöjd.

• didis

Nej, det är väl därför man gått och gift sig - för att man skall skall kunna se lite småslafsig ut utan att bli övergiven

Jag har säkert sett det förut men vad jobbar du med?

Förresten - jag som har en man som tycker det är osexigt med rakade ben och armhålor, är inte det lyxigt (inte för att han får se mig orakad på sommaren men hela vintern finns ingen anledninga att raka sig)??

Daa skrev 2009-03-20 20:34:25 följande:
    Jo, jag har munskydd emellanåt också. Och ibland ett visir som man sätter över pannan. Så egentligen är det ingen idé. Och så händer det att jag råkar köra med den sotade looken, när det dammar från maskinerna (har fler än en gång fått kommentarer om skäggstubb av arbetskamraterna). Men tanken är god. Det kanske räcker. Och så har jag ju kille, så det gör kanske ingenting att man ser lite småslafsig ut efter en arbetsdag. Jag vågade inte leja bort sminkningen bara sådär, utan det blev provsminkning också. Blev riktigt, riktigt nöjd.
  • passionsblomman

Nej på vintern finns ingen anledning!

didis skrev 2009-03-20 20:39:06 följande:
    Nej, det är väl därför man gått och gift sig - för att man skall skall kunna se lite småslafsig ut utan att bli övergiven Jag har säkert sett det förut men vad jobbar du med?Förresten - jag som har en man som tycker det är osexigt med rakade ben och armhålor, är inte det lyxigt (inte för att han får se mig orakad på sommaren men hela vintern finns ingen anledninga att raka sig)??
  • Daa

jaså, det var därför han ville gifta sig med mig?

Jag jobbar med pyssel & plast. Tillverkar individuellt utformade hjälpmedel.

didis skrev 2009-03-20 20:39:06 följande:
    Nej, det är väl därför man gått och gift sig - för att man skall skall kunna se lite småslafsig ut utan att bli övergiven Jag har säkert sett det förut men vad jobbar du med?Förresten - jag som har en man som tycker det är osexigt med rakade ben och armhålor, är inte det lyxigt (inte för att han får se mig orakad på sommaren men hela vintern finns ingen anledninga att raka sig)??
Svar på tråden Tantvarning 3