• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Diz

Tack för alla värmande ord hörrni, jag behövde det idag.

Svärföräldrarna kommer att låna oss pengar, så får vi betala eftersom. Jag gillar verkligen inte att låna pengar av folk, men hellre det än att skjuta upp räkningar, för då växer det bara...

Troll1 > Varsågod! Bilden var jättefin, redan innan jag satte tänderna i den. Hoppas den blir lika bra förstorad... Du får gärna berätta vad karln din tycker förresten!

Kram på er tanterna! Vad vore jag utan er? Betydligt ensammare, that's for sure!

• MulleNuh

Ja hörrni. Jag är faktiskt inte 19 och anser att festa betyder: aspackad, gråtandes och kräkandes...

tonårsmorsa skrev 2009-03-19 21:24:16 följande:
    Passionsblomman: Jag håller tummarna. Visst ska jobbet bli ditt.Im yours: Kramar och håller om. Det positiva är ju trots allt att läkarna hittat något och att de gör något åt det.MulleNuh & Troll1: Tror det finns en definitionsskillnad där i ordet FESTA. För oss som närmar oss den aktningsvärda åldern 40 (eller för all del redan uppnått) innebär nog en flaska vin hemma i soffan värdens röjskiva. Själv har jag festat rejält i år. Har nog faktiskt hunnit med hela 2 glas vin sen nyår. Usch, jag har verkligen allvarliga alkoholproblem. Dricker alldeles för lite.
  • Daa

Hej på er, alla tanterna.

Im yours: tänker på dig och din blivande.

Om festorken har att göra med åldern så kan jag casha in ännu några tantpoäng. Har gissat att jag är i Mulles ålder ungefär, och min festork är sisådär.

Diz, det låter som en bra lösning att få låna av svärföräldrarna, även om det bär emot att låna. Men nu när läget är som det är...

• passionsblomman

TYCKER du?? neeeej, jag tycker det är att gå ut, dansa och le och vara glad och parta! Det har jag fått intrycket att du tycker är roligt och längtar till.

Minns du när du dök upp i tanttråden-hitsläpad och intjatad... då berättade du att du varit ute och fått kommentaren: "inte för att vara taskig, men det brukar mest gå ungdomar hit" Så mycket som jag SKRATTADE åt det!

MulleNuh skrev 2009-03-20 08:18:35 följande:
    Ja hörrni. Jag är faktiskt inte 19 och anser att festa betyder: aspackad, gråtandes och kräkandes...
  • didis

Åh det var RIKTIGA barnprogram det!

Jag visade "vilse i pannkakan" och "fablernas värld" för mina barn - bara för att de skulle se vilken HEMSK uppväxt jag hade! Det var tider det när "anslagstavlan" var det enda tecknade programmet!

TinkerBelle skrev 2009-03-19 21:36:15 följande:
    Norrköping för tjyven!www.youtube.com/watch(För er som kommer ihåg)
  • Diz

Daa, jo det är nog lite så, nöden har ingen lag... Men för att spä på med ytterligare en klysha: "Efter regn kommer sol..."

haha, klockren kommentar! Jag hade nog i ärlighetens namna blivit lite förnärmad om någon sagt så till mig.
    Jag har nog aldrig varit någon riktig fest-pingla, lugna hemmakvällar är i stark majoritet skulle jag vilja påstå. På senare tid har jag dock blivit mer och mer sugen på att gå ut, äta god mat, sitta på en uteservering och mysa, kanske avrunda med att skaka på rumpan lite. Mest handlar det nog om att mitt sociala liv har varit close to nothing så länge iom att pojkarna kommit så tätt. Jag har i stort sett inte haft möjlighet att "festa" sen jag var 23... "Festa" som ovanstående beskrivning då...

• passionsblomman

Ha hAAAAA! Men du-GLÖM inte Linus på linjen! "Badoum badoum-mmmmmdaaaaaa %¤#%&"%¤/%#&%#%#"

didis skrev 2009-03-20 11:51:20 följande:
    Åh det var RIKTIGA barnprogram det! Jag visade "vilse i pannkakan" och "fablernas värld" för mina barn - bara för att de skulle se vilken HEMSK uppväxt jag hade! Det var tider det när "anslagstavlan" var det enda tecknade programmet!
  • Troll1

Diz: Tack goa gumman, du är verkligen en klippa!! Mannen är lika glad som jag. www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3322128.html Se inlägg #36
    Vi har i perioder fått låna en hel del pengar av svärföräldrarna. Inte roligt, men vad gör man?
    Har du hunnit kolla "vem som har rätt"? (Antagligen inte, min bild har du ju hållt på med. )
    Tycker det låter skumt att först få en information, som sedan ändras. Hmm!

Didis: Fablernas värld tyckte jag om. Drutten (o Gena) var söt. Vilse i Pannkakan fick vi i bröllopspresent, men har inte vågat mig på att titta på den. Antagligen händer absolut ingenting. Ville, Valle o Victor var ngt så fruktansvärt vidrig. Det minns jag att jag tyckte. De mobbade Victor...
    Fast ingenting mot dagens mobbningstv. Mer regel än undantag, fast kanske inte just Bolibompa förstås.

• Troll1
    tonårsmorsa skrev 2009-03-19 21:52:09 följande:
    Mannen och jag bokade igår in en Ålandskryssning till mitten av april, så om en månad ska jag i alla fall få mer än en drink.
    Har suttit på nätet och letat efter kakformar som ser ut som spöken. Tänk vad mycket annat kul man snubblar över då, som t.ex. dessa "pipparkakor":www.bluebox.se/showinfo.aspKanske ska börja baka lite oftare.
    Du får börja BAKa och överraska mannen.
    Ålandskryssning låter faaarligt. Gröna Hissen och vadhettedennuigendå? Jo, San Fransisco! De drack jag i mängder på Danmarksbåten som tonåring. Min bästa kompis mamma m tvillingsyster följde med oss till Fredrikshamn. De tog det med ro att ha ett gäng halv o helfulla tonåringar med sig. Herregud!
  • passionsblomman

Jag tyckte om Barbapappa och Bamse...och alla Astrid Lindgrenfilmerna. Fast mest tyckte jag nästan om när Astrid själv läste! Då satt man ju som klistrad!

Svar på tråden Tantvarning 3