• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Diz

Började jobba efter mammaledigheten 26:e februari alltså. Jag började jobba här i 2006

• didis

Du får nog gräva fram alla lönespecar och räkna igenom allt, tyvärr.

Skittrist jobb men du måste nog bevisa för dem vad du fått resp inte fått månad för månad, år för år.

Diz skrev 2009-03-19 11:45:58 följande:
    Jag började jobba 26:e februari. På mitt jobb hade jag först innestående, det tog så att säga 2 månader innan jag fick första lönen. Förra vintern ändrades detta, och vi fick vår innestående lön utbetald. Nu har de alltså att man får ut månadens lön, minus förra månadens avdrag. Då jag började 26:e hann jag inte komma med på februari månads utbetalning, utan februaris lön på några dagar skulle komma på marslönen. Så, jag skulle få ut hela mars lön, och dessutom februari-dagarna. Precis så fick jag förklarat för mig. Dom påstår nu att jag fick en lön i samband med mammaledigheten där inte mammadagarna var dragna, och att dom nu drar en hel månad mammadagar som är sen första månaden i mammaledigheten. Jag vet inte vad som är rätt eller fel, eller vad jag har rätt att begära. Men jag tycker det är SJUKT att jag ringde in för flera månader sen, FÖR ATT SLIPPA DET HÄR. Och nu tjorvar det ändå. Om jag ringer till mitt HR-kontor och ber dom kolla vilken lön jag kommer att få så förväntar jag mig ju att dom gör sitt jävla jobb ordentligt. Och inte bara ger mig något standardiserat svar som sedan inte visar sig stämma. SKITKÄRRINGAR! *muttrar*
  • Daa

Tillbaka från fikarummet, mätt och belåten
    Bäst att återgå till jobbet.

Diz, hoppas det går att ordna upp på något sätt.

• MulleNuh

Didis.. Du får gå förbi bomullsfabriken på lördag och vinka!

• didis

Jag JOBBAR på lördag!! Jour *buhu buhu*

Vad skall du göra på Nkpg?

Bomullsfabriken har jag ätit lunch på men inte middag, du får berätta om maten var bra!

MulleNuh skrev 2009-03-19 12:34:50 följande:
    Didis.. Du får gå förbi bomullsfabriken på lördag och vinka!
  • didis
    didis skrev 2009-03-19 12:44:04 följande:
    Vad skall du göra på Nkpg?
    Öhhh . I Nkpg menar jag - I, inte på...
  • MulleNuh

Äta?! Näää vi ska dit o parta!

didis skrev 2009-03-19 12:44:04 följande:
    Jag JOBBAR på lördag!! Jour *buhu buhu*Vad skall du göra på Nkpg?Bomullsfabriken har jag ätit lunch på men inte middag, du får berätta om maten var bra!
  • didis

Har de party där? *vad har jag missat nu?*

Jag trodde Bomullsfabriken bara var restaurang (så ofta är jag ute här i Nkpg!).

MulleNuh skrev 2009-03-19 12:44:50 följande:
    Äta?! Näää vi ska dit o parta!
  • MulleNuh

när jag var ner sist så var det ett skitbra ställe! party party.. Nästan stockholmsklass

didis skrev 2009-03-19 12:46:19 följande:
    Har de party där? *vad har jag missat nu?*Jag trodde Bomullsfabriken bara var restaurang (så ofta är jag ute här i Nkpg!).
  • Im yours

Diz; Usch vad jobbigt, styrkekramar och morrningar från mig.

Bomullsfabriken , Trodde det var en tygfabrik, då du skrev namnet 1.a gången. Ha så jättekul Mulle!

Svar på tråden Tantvarning 3