• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

Hur går det, Passionsblomman? Kan vi släppa tummarna???

• MulleNuh

Go morron ladies!

Ahhh en alldedes EGEN partyhelg börjar i morgon! Gu så skönt det ska bli!

• Troll1
    Soldemor skrev 2009-03-19 08:30:36 följande:
    Så gammal var det, tack för det! *Känner käppen liksom växa ut ur handen*
    Haha, jag är född -67!

Passionsblomman: Nyfiken nu! Ok, butikerna öppnade för en kvart sedan, man kanske ska hålla sig till tåls?!

Didis:

• Soldemor
    Troll1 skrev 2009-03-19 10:23:01 följande:
    Haha, jag är född -67!
    -63...m a o på rätt sida 45!
  • Diz

Snälla tanter hjälp mig!

Jag vet fan inte var jag ska ta vägen... För flera månader ringde jag till mitt jobb, frågade hur min första lön skulle bli, för att jag skulle ha en chans att spara ihop pengar om den blev mindre än vanligt. Jag fick informationen att eftersom vi inte har innestående lön längre så skulle första lönen bli en hel lön + några dagar.

Nu när jag får löneutdraget så är det på 3800:- (TR ETUSENÅTTAHUNDRA!!! ). Min närmsta chef säger att han ska prata med HR, att han också påpekat att jag ska ha en hel lön och lite till. När jag sen frågar så har HR påstått att jag bara ska ha 3800 den här månaden, att jag inte har rätt till mer pga att jag fått mer innan mammaledigheten eller något. Och nu vet jag inte om jag kommer att få den lön jag fick information om först .

Hur fan ska vi kunna betala räkningarna denna månad utan min lön??? Till saken hör att hela jävla sommaren gick åt till sånt här jävla tjorv, men då var det FK som jag ville bombhota. JAG ORKAR INTE! Om det stämmer, om jag bara får 3800 i månaden, då kommer vi att hamna bakom så in i helvete, det kommer ta hela jävla våren att komma ikapp. FAAAAAAAAAAAAN!!!

Kan jag får vara förbannad och ledsen här ett tag? Jag behöver det

• Daa

Var du arg, Diz. Ledsen också.
    Hur kan de göra på det viset?
    Har tyvärr inga råd att ge, men en liten kram kan du få. *kramar om*

Hur går det för Blomman? Här hålls tummar också.

• didis

Diz - jag förstår inte. Du har ingen innestående lön, säger du. Har du arbetat en hel månad nu? Har du månadslön eller timlön?

Om du började arbeta 1 mars och har månadslön borde du få full lön för mars, timlön däremot kan ibland betalas nästkommande månad när man jobbat in en hel månads timmar.

• didis

Glömde, Diz - klart jag fattar attt du är frustrerad!! Vem blir itne det när lönen är mindre än planerat!!

• MulleNuh

Ja du Diz. Fy va jobbigt och frustrerande...

Vissa arbeten betalar ju ut i "förskott" och andra i efterskott..

Lider med dig!

• Diz

Jag började jobba 26:e februari. På mitt jobb hade jag först innestående, det tog så att säga 2 månader innan jag fick första lönen. Förra vintern ändrades detta, och vi fick vår innestående lön utbetald. Nu har de alltså att man får ut månadens lön, minus förra månadens avdrag. Då jag började 26:e hann jag inte komma med på februari månads utbetalning, utan februaris lön på några dagar skulle komma på marslönen. Så, jag skulle få ut hela mars lön, och dessutom februari-dagarna. Precis så fick jag förklarat för mig.

Dom påstår nu att jag fick en lön i samband med mammaledigheten där inte mammadagarna var dragna, och att dom nu drar en hel månad mammadagar som är sen första månaden i mammaledigheten.

Jag vet inte vad som är rätt eller fel, eller vad jag har rätt att begära. Men jag tycker det är SJUKT att jag ringde in för flera månader sen, FÖR ATT SLIPPA DET HÄR. Och nu tjorvar det ändå. Om jag ringer till mitt HR-kontor och ber dom kolla vilken lön jag kommer att få så förväntar jag mig ju att dom gör sitt jävla jobb ordentligt. Och inte bara ger mig något standardiserat svar som sedan inte visar sig stämma. SKITKÄRRINGAR! *muttrar*

Svar på tråden Tantvarning 3