Jag började jobba 26:e februari. På mitt jobb hade jag först innestående, det tog så att säga 2 månader innan jag fick första lönen. Förra vintern ändrades detta, och vi fick vår innestående lön utbetald. Nu har de alltså att man får ut månadens lön, minus förra månadens avdrag. Då jag började 26:e hann jag inte komma med på februari månads utbetalning, utan februaris lön på några dagar skulle komma på marslönen. Så, jag skulle få ut hela mars lön, och dessutom februari-dagarna. Precis så fick jag förklarat för mig.
Dom påstår nu att jag fick en lön i samband med mammaledigheten där inte mammadagarna var dragna, och att dom nu drar en hel månad mammadagar som är sen första månaden i mammaledigheten.
Jag vet inte vad som är rätt eller fel, eller vad jag har rätt att begära. Men jag tycker det är SJUKT att jag ringde in för flera månader sen, FÖR ATT SLIPPA DET HÄR. Och nu tjorvar det ändå. Om jag ringer till mitt HR-kontor och ber dom kolla vilken lön jag kommer att få så förväntar jag mig ju att dom gör sitt jävla jobb ordentligt. Och inte bara ger mig något standardiserat svar som sedan inte visar sig stämma. SKITKÄRRINGAR! *muttrar*