• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Panzerfaust

Jag hatar melodifestivalen...(sagt med buttersmurfens röst).

-11kg so far, 1/3 av målet på ett par veckor.

För minttu shakes krävs:

Glass
    Baileys
    Kaluha
    Minttu
    ev. mjölk för konsistensen.
    Kör järnet i en hushållsassistent.

Proprotionerna skiftar efter smak och hur full man vill bli.

• passionsblomman

Okej, vi ställer pazer i baren på tantpartyt....

Någon annan får nog baka brödet än jag för här tycker jag det verkar jäsa dåligt...????

Panzerfaust skrev 2009-03-18 17:46:34 följande:
    Jag hatar melodifestivalen...(sagt med buttersmurfens röst).-11kg so far, 1/3 av målet på ett par veckor.För minttu shakes krävs:GlassBaileysKaluhaMinttuev. mjölk för konsistensen.Kör järnet i en hushållsassistent.Proprotionerna skiftar efter smak och hur full man vill bli.
  • didis

Owha!
    Där räcker det med en drink så har man fått i sig hela veckans kaloribehov!! Då kör vi väl på det då!

*tingeling - in i dimman!!*

Panzerfaust skrev 2009-03-18 17:46:34 följande:
    Jag hatar melodifestivalen...(sagt med buttersmurfens röst).-11kg so far, 1/3 av målet på ett par veckor.För minttu shakes krävs:GlassBaileysKaluhaMinttuev. mjölk för konsistensen.Kör järnet i en hushållsassistent.Proprotionerna skiftar efter smak och hur full man vill bli.
  • TinkerBelle

Mina föräldrar tog med mig och mina systrar överallt. Blev folk av oss också!
    Jag har gjort samma sak med mina barn. Helt övertygad att barn faktiskt mår bra av att få vara med ibland över generationsgränserna.

didis skrev 2009-03-18 17:23:25 följande:
    Jo men det anses ju vara snudd på barnmisshandel här på BT om barnen får se berusade vuxna och dessutom missar sin godnattsaga en kväll! Filmsnuttarna såg jag, det hörs att maken var tagen. Filmen på brudvalsen var barmhärtigt mörk
  • TinkerBelle

Ångrar mig nästan lite - kunde blivit en bra förtjänst!

Im yours skrev 2009-03-18 17:35:01 följande:

Skål, vad fort det gick från 4 - 5000 inlägg Tack för t-shirt länken, panzerfaust. Dax att införskaffa en flarra Minttu Muffins, varm chokolate, ischoklad! När jag tänker efter fattar jag inte vad livet vore utan denna finska delikatess.Didis, nu vill vi se mer bilder Tinkerbelle, Seriöst, vad var det för butik du besökte egentligen. Låter helt galet Lite som Pippi Långstrump, då det knackar på hennes dörr. Kom in, el stå kvar. Gör som ni behagar.
  • didis

Jo, det är ju en jäkla skillnad på att se sina föräldrar berusade till vardags och dessutom på dåligt humör.

Men att se sina föräldrar bli glada och runda under fötterna på en fest emellanåt har inte skadat varken mig eller mina barn.

Men *ssshhh* det får man knappt nämna på BT för då blir man anmäld till BARNAVÅRDSOCHNÄMNDEN...

TinkerBelle skrev 2009-03-18 17:49:09 följande:
    Mina föräldrar tog med mig och mina systrar överallt. Blev folk av oss också! Jag har gjort samma sak med mina barn. Helt övertygad att barn faktiskt mår bra av att få vara med ibland över generationsgränserna.
  • Panzerfaust

Just det shaken toppas med chokladsås och vispgrädde med...

Med Panzer i baren blir det en kort fest dock med jäkligt goda drinkar

• TinkerBelle

*asg* truste me dem har inte tid med sånt dravel! Ena syrran jobbar som social sekreterare och dem har inte ens resurser att ta tag i riktiga katastrofer.
    Fast låt moraltanterna ringa på om dem vill!

didis skrev 2009-03-18 17:52:41 följande:
    Jo, det är ju en jäkla skillnad på att se sina föräldrar berusade till vardags och dessutom på dåligt humör. Men att se sina föräldrar bli glada och runda under fötterna på en fest emellanåt har inte skadat varken mig eller mina barn.Men *ssshhh* det får man knappt nämna på BT för då blir man anmäld till BARNAVÅRDSOCHNÄMNDEN...
  • Im yours
    Barnavårdsochnämnden

Här har det oxå gåtts på fest, och restauranger med barn. Hmmmm .... måste ju bli ordentligt knasigt. Om ungdomar tror att party är en person, och en liter starkt på en köksstol. I ett kök. Det är väl då man ska ringa denna, barnavårdsochnämnd.
  • didis

Jag är stenhård med att dottern (som fyller 17 i år) inte får dricka alkohol (det har hon antagligen gjort ändå, jag är inte dum på det viset) och hon får ABSOLUT inte dricka här hemma.

Men hon och brorsan har varit med på fester sedan de var små, det är ju också en social skolning. Så höll dottern ett tal för oss i lördags och sonen pratade lite han med.

Det blir också mindre strikt om det är blandat både barn och vuxna med på fester tycker jag.

Så jag skall nog klara en anmälan...

Svar på tråden Tantvarning 3