• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Panzerfaust

Minttu-muffins

2 ägg
    2 dl socker
    50 g smör eller margarin
    1 dl mjölk
    3 dl vetemjöl
    1 1/2 tsk bakpulver
    2 tsk vaniljsocker
    Lite Minttu (Finsk pepparmintslikör)
    Smör & ströbröd till muffinsblecket

Vispa ägg och socker pösigt. Smält därefter smöret och häll i mjölk alternativt vattnet och koka upp. Rör sedan ner den heta vätskan i äggsmeten. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och häll sedan ned det i bunken. Häll i lite Minttu i smeten. Rör smeten slät, men rör så lite som möjligt. Häll smeten i muffinsformarna alternativt muffinsblecket. Grädda i cirka 210°C ca 18-20min

• didis

Jaja, jag SKA lägga in fler i galleriet!!

MulleNuh skrev 2009-03-18 17:02:14 följande:
    Men man blir ju dödsnyfiken när ni sitter här o pratar om alla roliga bilder!!!
  • passionsblomman

Ja hur 17!!! Fast har vi inte i varenda barnfri-tråd hävdat att ungarna leker tills de slocknar ngnstans???

Har du sett filmsnutten där ni sjunger min älskling?

didis skrev 2009-03-18 16:51:52 följande:
    Och nu har jag tittat på korten också! Många jättefina!Och roliga stilstudier av dans... Men hur sjutton lyckades din son somna uppe på scenen??
  • didis

Jo men det anses ju vara snudd på barnmisshandel här på BT om barnen får se berusade vuxna och dessutom missar sin godnattsaga en kväll!

Filmsnuttarna såg jag, det hörs att maken var tagen. Filmen på brudvalsen var barmhärtigt mörk

passionsblomman skrev 2009-03-18 17:13:07 följande:
    Ja hur 17!!! Fast har vi inte i varenda barnfri-tråd hävdat att ungarna leker tills de slocknar ngnstans??? Har du sett filmsnutten där ni sjunger min älskling?
  • passionsblomman

Jag är så ARG på den förbannade lampan som jag vet finns men inte hittar i min kamera! Nu får ni använda LJUDET bara och sätta ihop ett stillbildskollage av dansbilderna...Typiskt!

Men att jag hann slå på filmning till "min älskling" DET är jag glad för, för det blev fint! Klart han var rörd!

Stilstudierna av dans är asroliga...

Panzer: det där lät gott!

Jag håller just nu själv på att baka lite bröd.
    Nån gång när jag får ett kök som jag ryms i ordentligt, då ska jag baka bullar....fast inte med mintu tror jag

didis skrev 2009-03-18 17:23:25 följande:
    Jo men det anses ju vara snudd på barnmisshandel här på BT om barnen får se berusade vuxna och dessutom missar sin godnattsaga en kväll! Filmsnuttarna såg jag, det hörs att maken var tagen. Filmen på brudvalsen var barmhärtigt mörk
  • Panzerfaust

Jo det låter onekligen jättegott, jag får ju inte äte dem så lite plågad känner man sig när man hittar sådana recept. Hittade ett på Minttu milkshake med...

:'(

• passionsblomman

TYYYYST nu!!!!

jag FÅR inte får inte får inte...

Jag tycker verkligen du och lilla frun är hur duktiga som helst med era shakes och allt!

Panzerfaust skrev 2009-03-18 17:32:34 följande:
    Jo det låter onekligen jättegott, jag får ju inte äte dem så lite plågad känner man sig när man hittar sådana recept. Hittade ett på Minttu milkshake med...:'(
  • Im yours

Skål, vad fort det gick från 4 - 5000 inlägg

Tack för t-shirt länken, panzerfaust. Dax att införskaffa en flarra Minttu Muffins, varm chokolate, ischoklad! När jag tänker efter fattar jag inte vad livet vore utan denna finska delikatess.

Didis, nu vill vi se mer bilder

Tinkerbelle, Seriöst, vad var det för butik du besökte egentligen. Låter helt galet Lite som Pippi Långstrump, då det knackar på hennes dörr. Kom in, el stå kvar. Gör som ni behagar.

Svar på tråden Tantvarning 3