TinkerBelle skrev 2009-03-17 23:10:14 följande:
Troll1: Tror att många underskattar värdet att lyssna/prata på/med sin små barn. Jag har gjort som du och alltid pratat mycket vid lägg dags eftersom det var då det fanns tid. Jag har idag en underbar relation med mina två äldsta och framför allt harvi byggt en realtion på förtroende så fastän dem är påväg in i tonåren så kan dem prata med mig om allt.Men som sagt tålamod är en dygd det behövs mycket av när man uppfostrar barn.
Ja, det stärker banden och jag har alltid tyckt det är mysigt också. Min son är vuxen nu, men jag vet att han uppskattat det.
MulleNuh: Har han bytt dagis också? Det är inte konstigt att han är utagerande då. Ge honom lite tid...
Gillar han BIO, bada etc? Gör ngt med honom utan lillsyrran. Önskar att du och Micke också kan få lite egentid!
Hoppas inte jag låter som en "messerschmitter", man jag har varit där jag med. När min son var i den åldern var jag och hans pappa separerade (ett par år) och jag jobbade massor för att få det att gå ihop. Det var skit jobbigt rent ut sagt, men värst var det för honom trots allt.