• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • TinkerBelle

Jag njuter - trust me!
    Har jobbat ar**et av mig på samma företag i tio år och misssat massor av mina söners barndom - ett högt pris!

Så nu använder jag tiden till mig själv och mina barn.
    Bara att jag kan vara med dottern på hennes 6-års när dem gör utflykter, simmar m.m. är ovärderligt.

Kram till alla er som kämpar med alla sveriges byråkratiska instanser. Lider med er för jag vet att det kan vara rent dj**ligt ibland.

passionsblomman skrev 2009-03-17 15:27:23 följande:
    Jämt jämt jämt blir det sådana här grejor när man ska ha med a-kassa, f-kassa eller föralldel CSN att göra Man får ju för bövelen magsår!Inte konstigt att folk jobbar svart! men, nu kom solen fram här iallafall. OCH hon som hjälpte mig var ju snäll. Men man ska ju inte behöva gasta"vi har ju ingen maaat" för att de ska fatta!Jadu Tinkerbelle, DET var lite lyxigt faktiskt! Njut av det!
  • passionsblomman

Tinkerbelle: J jag vet vad du menar...jobbade ju massor kvällstid när lilleman ver liten, så jag är rätt tveksam till blomsteraffär just nu, han lägger sig ju vid åttatiden, så ska jag jobba till 19 så får man ju aldrig se honom...

Nej, det där med mitt egna får allt lov att bli av. ´fast helst graviditet och mammaledighet först... om det går.

• didis

Jag fick lite eld i baken och har nu både ringt Vårdföretagarna (min arbetsgivarorganisation) och skrivit ett förhoppningsvis korrekt arbetsgivarintyg.

Betyget får jag dock grunna lite på...

• passionsblomman

Nämen gu vad duktig DU är nu då! Ja, det var ju en nytta med mina utbrott då....

didis skrev 2009-03-17 17:02:22 följande:
    Jag fick lite eld i baken och har nu både ringt Vårdföretagarna (min arbetsgivarorganisation) och skrivit ett förhoppningsvis korrekt arbetsgivarintyg.Betyget får jag dock grunna lite på...
  • TinkerBelle

Tanter - skulle behöva några ärliga råd...

Klänningen jag fastnat för är i orginal sk*t dyr på ren svenska.
    Har hittat på en av kinasiterna en liknande model. Funderar nu på att beställa, men hur är det med kvaliten?

www.pronovias.com/pdf/pronovias290585.pdf

Vet att det finns en separat tråd.
    Får dock känslan att de flesta som är i den tråden har "snöat" in något.

• didis

Sicken Hollywoddklänning!! Snygg!

Hur kvalitén är har jag dock inte en susning om!

TinkerBelle skrev 2009-03-17 17:11:14 följande:
    Tanter - skulle behöva några ärliga råd...Klänningen jag fastnat för är i orginal sk*t dyr på ren svenska.Har hittat på en av kinasiterna en liknande model. Funderar nu på att beställa, men hur är det med kvaliten?www.pronovias.com/pdf/pronovias290585.pdfVet att det finns en separat tråd. Får dock känslan att de flesta som är i den tråden har "snöat" in något.
  • TinkerBelle

Ja visst är den en riktig hollywood klänning. Är helt såld. Fullkomligen kär!

Jag är inte helt dum inser ju att det kommer att vara skillnad, men frågan är hur mycket.

Men, men får väl vela ett tag till så får vi se vad som händer...

Det är ändå en skillnad på mer än 10 000:- vi pratar om.

• Im yours

Hmmmmmmm ....... vad jobbigt blomman. Dubbelmorrar, och svingar runt med handväskan.

Som tur är slipper jag dessa instanser numera, och för alltid hoppas jag.

Hörni, minisemester, kan vara lika med tantträff.

Kramar

• passionsblomman

Jag såg i erbjudandena som följer med ica-tidningen Buffé att ladies night kommer till Norrköping 3 oktober didis...DET vore väl nåt för tanterna...!
    Till Göteborg kommer den 17 oktober, Örebro 9+10 oktober(tanterna måste vara på i örebro, för det är bara där de är i två dagar...) och Sthlm 26 september...

Man kan gå på showen för 395 spänn ELLER köpa de luxe biljett som innebär bästa plats inkl fördrink och mingel i Ladies Lounge, varmrätt dessert kaffe och showen. då kostar det 795 kr och det är 100 kr rabatt mot vanliga priset.

Nog för att det är länge till oktober, men gu vad vi säkert skulle skratta!

Svar på tråden Tantvarning 3