• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • TinkerBelle

Hmmm du har säkert hört det förut, men det hör liksom till.
    Mina killar var ganska lugna. Det är tjejen som varit utagerande i den åldern. Å andra sidan var det strax efter att vi separerat...

Är bara att härda ut. Vara bestämd, sätta gränser och hålla fast vi det man har sagt så att dem inte lär sig att med skrik och bråk får jag som jag vill.
    Enklare sagt än gjort och väldigt tröttsamt när det pågår...

MulleNuh skrev 2009-03-17 19:12:12 följande:
    4 år
  • Heloise

TinkerBelle; jag är 80 % säker på att jag kommer beställa en kinaklänning. En med korsettrygg så att man kan anpassa, men jag ska höra efter med 2 sömmerskor här i stan oxå. Ett annant alternativ kan ju vara att kolla annonser och se om du hittar ngn beg, pronovia är ganska populära.
    Problemet för mig är ju att jag inte hittar ngn som jag faller för helt och hållet( förutom jättefina pronovia white one som jag bubblade om förut)och jag vill bygga ihop en egen. Då är ju sömmerska alt kina enda alternativen. Eftersom jag inte tycker att klänningen är det viktigaste och inte vill lägga mer än max 4000kr så försvinner ju säkerligen sömmerskorna här hemma. Mao jag har inget val annat än kina men det känns ok för mig. Klart att det är lite kvalitetsskillnad men det finns ju klänningar på nixa för runt 2500-400kr och de ser ju inte billiga ut
    I am a gambler

• TinkerBelle

Jag oroar mig inte så mycket över passformen eftersom jag är en klockren stl 4. Jag vet det är hemskt och det efter att ha fött tre barn.

Men som sagt jag kan inte heller tänka mig att lägga en massa pengar på kläningen.

Så jag surfar vidare på alla Kina sidorna.

• Troll1

Passionsblomman: Nämen herregud! Varför var du "avskriven"?? Åhhh, jag tycker så synd om dig! Skönt att du fick tala med en vettig person. *Kramar jättehårt*
    Men du, släpp påsen nu!

• passionsblomman

Nu har jag varit på samrådsmöte i sonens skola(Jag sitter i föräldraföreningens styrelse) och kollat på "mästarnas mästare med min son efter det...

Hurra! vovven tebax!

Nå? ladies night in Norrköping, Örebro eller Göteborg eller vaad?

• MittiPrickBrud

oj jag är jättegärna med på en ladies night, gärna i örebro!

Men är det inte lite länge att vänta med tantträff tills i höst!
    Jag kan tänka mig en första träff nu i vår eller på försommaren, och sen en återträff då vi kollar in gubbsen i ladies night...

passionsblomma, jag hatara verkligen f-kassan. det är helt otroligt hur mycket de kan krångla och ställa till det f ör folk. jag har inte haft en enda kontakt med dem någonsin somn varit oproblematisk. Alltid kommer pengarna f örsent och alltid är det oklarheter om vad som gäller. den ena handen vet inte vad den andra gör. jag blir så uprörd att jag glömmer bort att skriva stor bokstav i början av meningarna!

• tonårsmorsa

Nu ska ni få höra något helt galet. Jag och min sambo har 2 barn. Eftersom vi inte var gifta när barnen föddes fick de ju automatiskt mitt efternamn. Vi bytte deras efternamn så de fick fick samma som sin pappa (vi tänkte ju gifta oss någon gång och jag skulle då självklart ta hans namn, hade inte en tanke på något annat). Nu har jag börjat fundera över det faktum att min sambo ju faktiskt har ett efternamn som han fick när hans mamma gifte om sig och det namnet känns inte längre lika självklart. Men det namn han hade tidigare (hans biologiska pappas efternamn) känns inte alls aktuellt. Pratade i alla fall med sambon om saken och fick då höra att han inte alls hade sin pappas namn innan hans mamma gifte om sig, utan ett helt annat som jag aldrig hört. Han fick sin pappas namn när han föddes, men när hans föräldrar skilde sig så tog hans mamma ett helt nytt namn OCH DET HAR HAN ALDRIG BERÄTTAT. Alltså, vi har ändå bott ihop i över 20 år.

• Diz

Tinkerbell, jag har lite koll på det som skrivits om kinaklänningar, sett många orginal/kopia bilder. Det jag kan se som "utmaningar" med den klänningen är framförallt spetsen/tyget och sekundärt stabiliteten. Iom att klänningen är måttsydd så tror jag inte passformen kommer att vara något större problem, inte mer än om du köper storlek i butik och få ta in osv. Tyget är nog största utmaningen, det gäller att få rätt tyg och rätt känsla på spetsen, säkrast är nog att försöka få tag i tygprover det kostar nog en del, men det kan vara värt det i långa loppet. Stabiliteten kan vara lite mindre än i orginal-klänningen, men det är något du i slutändan får fråga företaget i fråga om.

Blomman... lilla söta blomman... jag hoppas verkligen dina FK-bekymmer är över nu vännen. Styrkekramar och en styrketår av valfri sort påväg åt ditt håll.

Angående träff, kom ihåg att vi stakkare med lååååååååångt till hufvudstaden kan behöva en lite längre förvarning, för att kunna boka biljett (och övertala ungarna att leva på nudlar i en månad ).

• Troll1

Tonårsmorsa: OJ! Det var ett mkt gammalt skelett kan man säga.

Mullenuh: Det är inte lätt att vara tvåbarnsmamma (eller pappa), med ganska tätt mellan barnen och det är inte lätt att vara 4 år heller, med en syster som tagit sin beskärda del av uppmärksamheten.
    Jag har gått igenom alla faser från baby, småbarn till förpubertet och den senare... men med rutiner, regler, förståelse, kärlek och ännu mera kärlek kommer man igenom det. Det är SÅ jobbigt mellan varven (min lilla är inne i en phuh trotsålder eller utvecklingsfas som man också kan kalla det. ) Det jag tog fasta på med min son särskilt var att vi pratade mkt på kvällen när han lade sig. Där kom en hel del fram, man kunde be om förlåtelse om det behövdes osv. Så gick ingen och lade sig med en klump i magen heller (för det mesta)
    Kram från mig!!

• passionsblomman
    Diz skrev 2009-03-17 22:11:53 följande:
    Angående träff, kom ihåg att vi stakkare med lååååååååångt till hufvudstaden kan behöva en lite längre förvarning, för att kunna boka biljett (och övertala ungarna att leva på nudlar i en månad ).
    Ja det är ju därför jag tycker vi seriöst ska prata om oktober här nu! Dessutom gäller de där priserna tom 30/4.

Och,ja nudlar lär det bli så som mina utbetalningar sköts!
    Oh, jag glömde-man får en T-SHIRT också i priset!!!
Svar på tråden Tantvarning 3