• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

Passionblomman:

Vaddå avskriven från a-kassan? Varför då? Så oerhört frustrerande att tjata till sig pengar man har rätt till!

*sympatimorrar*

• MulleNuh

morrar..

passionsblomman skrev 2009-03-17 15:07:50 följande:
    Men herregud! Nu har jag varit uppe vid brevlådan. trodde jag skulle hitta ett besked om att jag får mina a-kassepengar nu...NÄÄÄÄ ett brev att jag var avskriven och inte skulle få ersättning ALLS låg det där!!! KUTADE hem och ringde och har nu suttit i telefonen medan en handläggare(en annan än den som skrev brevet) handlade mitt ärende PER TELEFON för att jag sa att jag ska ha det här utrett och jag ska ha de NU för det här suger!Så, nu har hon fixat och skrivit och räknat och grejat. Nu får jag mina första pengar, vilket är inklusive fucking KARENS, så det blir inte många stackars kronor kan jag säga...Och det här är pengar jag skulle haft i slutet av FEBRUARI senast!!!!Vi ligger en hel månad back och NU får jag nya kassakort att fylla i som ju OCKSÅ blir sena om jag har otur. DESSUTOM har de fel på sitt DATASYSTEM!!!!!!! UNDAR varför min sambo jobbar extra tills han börjar blöda näsblod!Så, utbrottet färdigt. *sänker rösten och andas i en påse*
  • passionsblomman

Först fick jag tillbaka allt för att blanketten var gammal som arbetsgivaren skirivit på. Skickade ny och rätt. Fick tillbaka att jag skulle lämna för längre tid får dem OCH från min förra arbetsgivare också,-vilket jag redan gjort men eftersom inte hittar det pappret måste jag skaffa ett nytt...

ringde och bråkade om det, fick löfte att det skulle räcka med papper från senaste jobbet...ringde den arbetsplatsen, de fyllde i NYTT igen och skickade, jag skickade vidare...

MEN det pappret fick de samma dag som de postade min avskrivningsnotering till mig... Vad BRA att det går omlott och att de skiter i att läsa varandras noteringar! för hon som lovade att pappren skulle räcka skrev nämligen in det i mitt ärende, så hade kvinnan som avskrev mig LÄST det, så hade hon kanske lugnat sig en liiiiten stund...

Orkade någon ens LÄSA den röran???

didis skrev 2009-03-17 15:30:20 följande:
    Passionblomman:Vaddå avskriven från a-kassan? Varför då? Så oerhört frustrerande att tjata till sig pengar man har rätt till!*sympatimorrar*
  • didis

Läsa orkade jag men så mycket klokare blev jag just inte...

Så irriterande att flera handläggare är inblandade och inte är samordnade med varandra!!

passionsblomman skrev 2009-03-17 15:44:48 följande:
    Först fick jag tillbaka allt för att blanketten var gammal som arbetsgivaren skirivit på. Skickade ny och rätt. Fick tillbaka att jag skulle lämna för längre tid får dem OCH från min förra arbetsgivare också,-vilket jag redan gjort men eftersom inte hittar det pappret måste jag skaffa ett nytt...ringde och bråkade om det, fick löfte att det skulle räcka med papper från senaste jobbet...ringde den arbetsplatsen, de fyllde i NYTT igen och skickade, jag skickade vidare...MEN det pappret fick de samma dag som de postade min avskrivningsnotering till mig... Vad BRA att det går omlott och att de skiter i att läsa varandras noteringar! för hon som lovade att pappren skulle räcka skrev nämligen in det i mitt ärende, så hade kvinnan som avskrev mig LÄST det, så hade hon kanske lugnat sig en liiiiten stund...Orkade någon ens LÄSA den röran???
  • passionsblomman

Jag tycker det vore vettigare om man som medlem fyllde ia lla uppgifter om vart man jobbat och sedan kan de direkt från myndigheten begära in alla jäkla papper som ju är ARBETSGIVAREN so ska fylla i! Bara postandet hit och dit tar ju evigheter, dessutom skulle det kanske bli lite mer angeläget från ensa gamla chefers sida att får tummen ur och faktiskt fylla i pappren då än när man själv får tjata...och sedan ändå får FEL papper.

• didis

Vad är det för papper cheferna skall fylla i? Jag börjar fundera för snart går min sköterska på a-kassa och helst skall det ju bli rätt från början!

Än har vi bara fyllt i till trygghetsrådet, vad är det mer för papper hon skall ha???

passionsblomman skrev 2009-03-17 16:01:27 följande:
    Jag tycker det vore vettigare om man som medlem fyllde ia lla uppgifter om vart man jobbat och sedan kan de direkt från myndigheten begära in alla jäkla papper som ju är ARBETSGIVAREN so ska fylla i! Bara postandet hit och dit tar ju evigheter, dessutom skulle det kanske bli lite mer angeläget från ensa gamla chefers sida att får tummen ur och faktiskt fylla i pappren då än när man själv får tjata...och sedan ändå får FEL papper.
  • passionsblomman

Hon ska ha ett arbetsgivarintyg. Det talar om hur hon har jobbat antal timmar, lön, erbjudande om fortsatt arbete osv.
    Det är utifrån de uppgifterna de räknar ut vad för ersättning man har rätt till.
    Du kan hämta det på af-hemsida eller hennes fackförbunds dito.

Utöver det ska hon ju ha betyg och så också, men det har ju intemed a-kassan att göra...(jag har bara fått ett arbetsintyg, dvs det står bara vilka datum jag varit anställd mellan, så det måste jag OCKSÅ bråka om...sen...)

• didis

Arbetgivarintyget skall jag fixa, det blir lätt.

Men att ge ett betyg - oj! Det blir en balansakt det...

passionsblomman skrev 2009-03-17 16:08:51 följande:
    Hon ska ha ett arbetsgivarintyg. Det talar om hur hon har jobbat antal timmar, lön, erbjudande om fortsatt arbete osv.Det är utifrån de uppgifterna de räknar ut vad för ersättning man har rätt till.Du kan hämta det på af-hemsida eller hennes fackförbunds dito.Utöver det ska hon ju ha betyg och så också, men det har ju intemed a-kassan att göra...(jag har bara fått ett arbetsintyg, dvs det står bara vilka datum jag varit anställd mellan, så det måste jag OCKSÅ bråka om...sen...)
  • passionsblomman

Ja, det är ju dessutom ett jäkig viktigt papper!

i min bransch kan inte en kotte skriva vettiga sådana saker.
    de brukar säga "kan du inte skriva ett själv så skriver jag under.."

didis skrev 2009-03-17 16:14:07 följande:
    Arbetgivarintyget skall jag fixa, det blir lätt. Men att ge ett betyg - oj! Det blir en balansakt det...
Svar på tråden Tantvarning 3