• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Soldemor

Im yours skrev 2009-03-21 17:15:53 följande:

. Min dammsugare strejkar sedan gårdagens gruspartaj, o dammtussarna ligger minsann och flinar. Konstigt känns som att jag verkligen vill dammsuga........ å så går det inte . Typsiskt
    Hur mår du? Jag menar, vill dammsuga...det skall du nog kolla upp, låter inte riktigt bra...
  • Im yours

Haha, det är precis det jag vill säga Mitt status torde visa, någon sorts "allt är upp och ner"- värde. Kram på dig

• Troll1
    passionsblomman skrev 2009-03-21 17:29:58 följande:
    Trollet mitt: när min sambo börjar blöda näsblod, det är ungefär då han fattar att han är överansträngd.Yrsel är ju aldrig bra, jag blir bekymrad och orolig här nu gumman...har doktorerna kollat alla värden ordentligt när de hållit på och utrett rygg och allt?
    Tack! Jo, de har tagit sammanlagt 14 rör blod på två dgr häromveckan.
    Fattar inte detta, men jag känner mig väldigt låg överhuvudtaget. Men så har N jobbat bort mkt också.
    Har egentligen normalt/lite lågt blodtryck, men har ju kommit upp i aktningsvärd ålder, så det kan ju ha ändrats.
    Jag är nog överansträngd på sätt o vis.
    Ungefär samtidigt så började den förbenade tanden att värka igen. Den som jag bet på nöten med. Huvva, Didis hilfe! Jag får raschan när jag tänker på ännu ett besök hos tandis. Näää

För att inte bara gny o gnälla så måste jag säga att det är VÅR så det är ngt helt otroligt här nere. SOL!! Mmmmmmmmmmmmmmm
  • passionsblomman

Ja det har varit VÅRDAGJÄMNING mina damer! Kan det finnas någont bättre att skåla för? *höjer glaset*
    SKÅL för våren och att det just nu är så att vi har HELA underbara våren och sommaren framför oss!!!

Vi kan sannerligen behöva lite uppåt-endorfiner i våra gamla sletna kroppar och sinnen lite till mans(tants9 härinne! Det har vrt en ganska tung vinter för merparten tror jag! Skål igen!

• Soldemor

Skål och godkväll! Nu tänker jag ha ledigt från arbetet några timmar, för att pigg och fräsch återvända i morgon bitti för en familjemässa med dop! Sedan ännu ett (förhoppningsvis) skojigt vigselsamtal!

• Heloise

Usch Troll det låter inte bra hoppas att blodproverna ger något!

Jag har en lite fårga till er tanter, främst er med barn. Hur ser ni på barnbiblioteket, ska precisera lite mer. Det diskuteras mkt om vart barnbiblioteket ska befinna sig, en artikel som skrivita heter "ska vi befinna oss i cirkusmanegen eller i vardagen med förskola och skola"( iaf ngt sånt kan ha nått ord fel). Ett av problemen med at befinna sig i för nära samröre med skolan blir att läsning,för barn, blir "nytta" och inte "nöje". De går inte till biblioteket på sin fritid därför att det "behovet" stillas i skolan.
    Men eftersom inget här i världen är enkelt så kommer då följdfrågan; hittar barn till biblioteket utan att det har introducerats i skolan så att barnen får upp ögonen för allt som ett bibliotek har att erbjuda.
    Ni som har barn, upplever ni att barnbibliotekarierna följer med och tar till sig nya medier osv?
    Personligen tror jag att det finns mkt att vinna på ett nära samarbete, speciellt när det gäller att utnyttja barn och ungdomsbibliotekariers expertis. Tex har Pärlan och Möss och Människor varit obligatoriska böcker för högstadiet sen stan brann. Jag personligen kan tycka att det är lite väl hardcore att smälla till med Steinbeck för 15 åringar, speciellt när läsvanan är så pass varierande. Många fasar den obligatoriska läsningen i skolan just därför att den inte är anpassad efter de som ska läsa. Nu kan det ju varier från skola till skola men är det rätt att barn/ungdomar förväntas läsa kanoniserad litteratur? Skulle det inte vara viktigare att jobba på läslusten istf att ta död på den( i många fall)?
    Ja det här låter ju väldigt akademiskt(not) ha ha men betänk att jag lider av viss näringsbrist

• TinkerBelle

Den vill jag verkligen se! Har inte läst boken, men trailern på tv verkar bra.
    Ååhhh lite bio hade inte varit fel.

Im yours skrev 2009-03-21 17:15:53 följande:

Men trollet1; Dig vill jag skjutsa till sjukhuset. För jösse namn se till att kolla upp dig NU! Basta, viftar med pekfingrarna.Soldemor; Det låter himla mysigt.Städa, alltid ska det städas någonstans. Min dammsugare strejkar sedan gårdagens gruspartaj, o dammtussarna ligger minsann och flinar. Konstigt känns som att jag verkligen vill dammsuga........ å så går det inte . Typsiskt Blomman; Din grabb älskar dig, för att du är DU.ThinkerBelle; Hade vi bott närmare varann, så kunde vi gått på bio och sett; En shopaholics bekännelse. Jag borde verkligen göra något annat än att sitta o grubbla på otäckheter. Usch, t.o.m naglarna har bitits av.
  • Panzerfaust

Va fasen? "pantertant"? skulle det vara jag det? Det här blir ju bara värre och värre

Möss och människor är bland det sämsta jag läst f.ö en lista som toppas av koranen och bibeln...

• passionsblomman

Ja Pantertant och pansartant och allt vad det är...kärt barn du vet!

Nuuuu börjar nya upplagan av Robinson! det måste jag nyfiket kolla hur det verkar...

Jag ska tänka lite på din fråga Heloise...återkommer!

Svar på tråden Tantvarning 3